Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kovikstippen | 2015-10-12 13:30 | |
![]() | Av samma anledning som S tjatade sig igenom hela valrörelsen med " någonting har gått sönder" och "det är tomt i ladorna " Det låter bra, men är osant. Politik idag handlar om one-liners. Tyvärr tenderar samtalet utebli när komplicerade sammanhang måste förklaras på 4 rader. Här tar Ebba B nya grepp. Hon ger sig ut på en "resa" för att förklara vad hon ser och hur hon vill förändra. Det blir spännande och hennes politik fungerar ihop. Jag har aldrig röstat Kd, men jag gillar Ebba B för hon försöker något nytt. Även om hon i sak ofta har fel. Allt medan S blir allt griniga och M blir allt mer tekniska och obegripliga. Dagens partiledare är generellt ganska ohyfsat under debatterna, med gester, miner och huvudskakningar när andra pratar. Svårt att lyssna om man head-bangar och viftar med armarna...... | |
Mormodern49 | 2015-10-12 13:46 | |
![]() | Tänker du på Nickedockan Fridolin , när du pratar om huvudskakningar | |
Ruckzuck | 2015-10-12 13:53 | |
![]() | Härskarteknik genom att försöka framstå som offer för härskarteknik. | |
Mormodern49 | 2015-10-12 13:55 | |
![]() | Ja! Jag tänkte också på det , att de sade att Löfven , flinade . Ock därför var jag extra uppmärksam på vad de själva gjorde . Ock mycket riktigt , flinade de själva , vid fel tillfällen. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 14:08 | |
![]() | Ja, listigt va? Det är något som i alla fall jag kommer hålla ögonen på i fortsättningen. Jag gillar inte listiga människor. Jag gillar ärliga människor även om de i mitt tycke har dåliga politiska lösningar. Om det nu är så de jobbar så motarbetar de hela feministrörelsen på nåt konstigt sätt. | |
Gonno | 2015-10-12 15:10 | |
![]() | Kovíks Fattar inget av dina svar. Hur är fri invandring där vi ska sörja för de basala behoven en lösning på de akuta problemen idag. Flera tusen flyktingar per dag! Missförstod du EBBA helt eller lyssnade du inte? Det siste påstående om NATO är givetvis ett faktum som man måste värdera när man ska ta ett beslut om NATO-medlemskap. Lägger inga värdering om vi borde eller ej. Det tror jag trots allt att även du förstår. Populism är när man ideligen kommer med enkla lösningar som inte löser svåra problem. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-10-12 15:11 | |
![]() | Nora varför kallar du dom flickor? Äckelgubben Löfven flinade väl som äckelgubbar gör åt kvinnor. | |
Minta | 2015-10-12 15:14 | |
![]() | Är det ett kristet sätt att tala om sina medmänniskor? | |
Minta | 2015-10-12 15:22 | |
![]() | så | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-10-12 15:37 | |
![]() | Minta finns det ett kristet sätt att tala och ett ateistiskt sätt att tala? Om man uppfattar honom som äcklig så måste det väl vara upp till iaktagaren att bedöma. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 15:51 | |
![]() | moosse. Nu uppfattar jag dig som äcklig. Hur är det med fantasin. Skenar den iväg för dig? Vad får du för bilder? När jag tittar på Löfven ser jag en vänlig och sympatisk man. Jag brukar ha bra vibbar när det gäller män. | |
Minta | 2015-10-12 15:56 | |
![]() | Att han är äcklig är din subjektiva uppfattning. Att föra den till torgs är mobbning. SÅ beter sig mobbare. Jag trodde att kristna hade en högre moral, är det inte vitsen med att vara religiös? Eller är det för att få en plats i himlen. Får man det då? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-10-12 17:19 | |
![]() | Så nu är jag mobbad av Nora då Minta? Om jag tycker att Zlatan är på väg utför och är dålig i landslaget då mobbar jag alltså när jag öppnar mun och säger det? Om vitsen med att vara kristen skulle vara att ha hög moral då skulle väl alla bli kristna? För du vill väl ha hög moral? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-10-12 17:35 | |
![]() | Nora 1 du säger att du har bra vibbar då det gäller män och att du gillar ärliga människor och att Löfven är en vänlig sympatisk man. Är man ärlig då man inte håller vallöften? Har du bra kvinnosyn då du kallar de kvinnliga partiledarna i alliansen för flickor? Du får kalla mig vad du vill, antagligen är jag säkert äcklig för en som röstar på rödgrön smörja. För jag gör det då inte. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-10-12 17:47 | |
![]() | ""Expressens politiska kommentator K-G Bergström menar att statsministerns beteende är problematiskt då han är ledare för ett feministiskt parti. Han tror att uppträdandet skadar Löfven. – Han bör nog lite gran tänka på hur han uppträder mot kvinnliga partiledare. Han hade lite problem i valrörelsen då det ansågs att han var alldeles för brysk mot Annie Lööf. Nu ser vi lite samma lite gammaldags machouppträdande från den gamle metallbasen. Det där skadar honom, säger han i Expressens tv-sändning. – Problemet för honom är att han är ledare för ett feministiskt parti. Då kan man som partiledare inte bete sig så där lite gammaldags mot kvinnliga politiker."" Men det verkar ju inte stämma, kvinnorna som röstar på S försvarar honom istället. | |
mz_lzrd | 2015-10-12 17:49 | |
![]() | Klart att man bör få skriva att man tycker att en offentlig person är äcklig. Det bör tydligt framgå att det är ens personliga uppfattning. Och man måste framför allt förstå att man inte kan framföra en åsikt om en persons äcklighet som om det vore någon form av argument. Det är inte ett argument, det är bara en subjektiv värdering och har aldrig någon plats i en seriös diskussion. Man bör inte skriva att man tycker att en signatur här är äcklig, då forumskribenter här inte är offentliga personer. Själv tycker jag att Stefan Löfven är väldigt söt när han skrattar. Jag tycker även att han är en anmärkningsvärt usel statsminister och att han styr vårt land käpprätt åt helvete. Det förstnämnda kan jag inte argumentera för, det sistnämnda kan jag argumentera för i timmar, men jag tänker självfallet inte göra det =) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 17:49 | |
![]() | Moose. Tycker du att jag mobbar dig? Du tycker ju det är ok att uttala sig på det sättet om andra människor? Vad är det för fel att kalla dem för flickor? Är det ett skällsord? Jag tycker inte Löfven bröt ett vallöfte. Däremot tycker jag Alliansen bröt sitt löfte när det gäller DÖ. Jag anser inte att det gör dem till äckliga personer Varför i all världen skulle man inte kunna ha hög moral utan att vara kristen? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 17:52 | |
![]() | mz-lzrd. Det är inte ok att säga att en offentlig person är äcklig. Aldrig någonsin. (Vad gäller att jag skrev att Moose är det så kommer Bitte att ta bort det. Det är ok för mig. ) | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-10-12 17:55 | |
![]() | Nora 1 Minta tycker att man mobbas om man säger att nån är äcklig. Du sa att jag var äcklig så enligt Minta mobbas du. Jag tycker inte det. Minta säger att kristna har högre moral så fråga henne | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 17:57 | |
![]() | Moose. Det är klart att det är mobbing. Vad skulle annars räknas som mobbing? | |