Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 13:48 | |
![]() | Stol jag klarar mig...men tack för din input. Sajen e att alltför många här i tråden e för trångsynta... Poletten ramlar snart ner.... | |
| Yamma | 2012-12-10 13:49 | |
![]() | ...och konkurrens inom bygg är inte en dum idé. Fy satan vilka överlöner de har! | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 13:53 | |
![]() | Yamma....vad grundar du det på? Drar du alla på en kant? | |
| Yamma | 2012-12-10 13:59 | |
![]() | Jag grundar det på statistiken av byggarbetares medellön, så ja, liksom statistiken drar jag alla över en kam. I själva verket är jag dock mest sur över att man som byggarbetare får mer lön än många akademiker med utbildning. :) Men ja, OT. Hur var det med den där jämförelsen, Speed? Kommer det nån? | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 14:07 | |
![]() | Då sätter du alltså byggarbetaren i underklassen... Outbildade med andra ord.... Vad e bättre med en outbildad lärare som vissa är mot en byggarbetare??? Vad säger att en akademiker skall ha mer.lön isf? Varför? | |
| Måns_E | 2012-12-10 14:09 | |
![]() | En outbildad lärare får väl i regel inte högre lön än en byggnadsarbetare? Vad fick du det ifrån speeedo? | |
| Yamma | 2012-12-10 14:13 | |
![]() | Och det är inte bättre att vara endera, f.ö. Men detta är inte riktigt on topic. | |
| markusfe | 2012-12-10 14:14 | |
![]() | Frågan känns något infantil yamma ( typ vad är det för skillnad på en sol och jordgubbssylt. Svara, svara annars tycker jag att du är främlingsfientlig). Tycker inte du själv att det finns några skillnader mellan barnbegränsning och begränsning av invandring? | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 14:16 | |
![]() | Kategorin inom byggnadsarbetare är stor. Vilken kategori inom bygg syftar du på? Och vilken kategori inom lärarkåren? Finns jävligt bra saftigt betalande lärare me serrö... | |
| Yamma | 2012-12-10 14:27 | |
![]() | Markusfe, skillnaden mellan en sol och en jordgubbssylt är att det ena är en produkt man äter och den andra är en himlakropp. Det var inte så svårt. Nu är det din tur! Det var då märkligt att det ska vara så omöjligt att svara på min fråga när det påstås finnas så många... Jag har till och med redan visat likheterna. Speeedo, det finns nog inte så många saftigt betalda, outbildade lärare, nej. | |
| limpan__2 | 2012-12-10 14:29 | |
![]() | "outbildad lärare som vissa är mot en byggarbetare??? Vad säger att en akademiker skall ha mer.lön isf?" En obildad lärare kan väl ändå inte räknas som akademiker? Men annars är det rimligt att man i alla fall inte förlorar alltför mycket på att utbilda sig. Tre-fem år utan inkomst men på lån som ska betalas tillbaka måste ge utdelning i ett ruskigt roligt jobb eller lite extra i lönekuvertet, annars får vi inga som vill utbilda sig. | |
| Yamma | 2012-12-10 14:32 | |
![]() | Om man vill tjäna mycket som lärare idag tycker jag att man ska utbilda sig till lärare i svenska som andraspråk. Ett nytt stickspår, snart kommer Mouche och slår mig. | |
| markusfe | 2012-12-10 14:36 | |
![]() | Du svarar inte på min fråga dock, men ok, Till exempel, Den ena rör inskränkningar i människors rätt att reproducera sig vilket inte den andra rör. | |
| Yamma | 2012-12-10 14:39 | |
![]() | Vad gör det för skillnad i resultatet? Det är ju politiker som bestämmer vilka rättigheter vi har. Eller menar du att rätten att reproducera sig är oantastlig och inte kan påverkas? Varför gäller den då inte alla? | |
| markusfe | 2012-12-10 14:50 | |
![]() | Beklagar men det finns ingenting i dina frågor som gör att jag tror att du skulle kunna förstå mina svar så jag passar. Jag kan dock garantera dig att min ovilja att svara ej beror på främlingsfientlighet. | |
| Yamma | 2012-12-10 15:02 | |
![]() | Nämen, vad oväntat. Du kunde inte heller, med motivationen att du inte vill. Tur att du förtydligade att det inte var främlingsfientlighet inblandat, vem vet vad jag skulle kunnat tro annars... | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:53 | |
![]() | Yamma har en tanke i sin skalle bara...ta in allt som går på.2 ben...ni som ej tycker detta e SD:are. Så här poängterar du denna tråd sen ditt första inlägg. Men du vaknar till snart från din koma å inser att begränsar vi ej detta som sker nu går detta åt H. | |
| stol | 2012-12-10 18:42 | |
![]() | Yamma En byggnadsarbetare ska definitivt ha en bra lön. Vet du hur slitsamt det är attt jobba på ett bygge jämnfört med att sitta på arslet en hel dag. Ytterst få snickare klarar av att jobba fram till pensionsåldern. Visa respekt. Konkurrans råder redan idag inom byggsektorn i överflöd problemet är att byggföretagen ockrar. Att sänka bostadsstandarden skulle enbart marginellt sänka hyran eller försäljningspriset. | |
| strömavbrott | 2012-12-10 18:47 | |
![]() | Invandringen är redan begränsad. Det utvisas fler asylsökande än de som får stanna. Övriga måste ha arbetstillstånd, annars åker de ut efter tre månader (turistvisum). Om Landsting och andra arbetsgivare betalade högre löner till sjuksköterskor, undersköterskor, städare etc. skulle svenskar vilja ta dessa jobb, som nu utförs av många mindre krävande invandrare, medan svenskarna åker till andra länder t.e. Norge för att jobba. | |
| stol | 2012-12-10 18:59 | |
![]() | Det betalas redan höga löner i Sverige, problemet är det höga skattetrycket. Yamma, Måns och Limpan. Flera undersökningar pekar på att Sverige är sämst på integration i Europa. En tanke slår mig att om vi är så himla dåliga på att integrera bland dom sämsta i världen då måste ju främlingsfientligheten vara mer utbredd än vad ni tre tror. | |