Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-15 22:42 | |
![]() | AWK: Såg du min fråga? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 22:57 | |
![]() | Yes, och det verkar väl som att du tolkade mitt svar ganska rätt ja. Finns inte så många andra sätt att tolka det på. En annan lite halvdum sak kan jag tycka är att gud enligt bibeln skapade dag och natt innan han skapade solen. Liksom... ja. Nej. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 22:57 | |
![]() | Det finns liksom så många fel att man inte vet vart man ska börja. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 22:58 | |
![]() | Har man vett i skallen gör man bäst i att bara avfärda bibeln helt och hållet som påhittat strunt. | |
brava | 2013-10-15 23:06 | |
![]() | Liksom all musik, all konst, all skönlitteratur - på hittat strunt. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 23:08 | |
![]() | Sämsta liknelsen någonsin? Jag tror det. | |
brava | 2013-10-15 23:08 | |
![]() | Usch jag särskrev *påhittat | |
brava | 2013-10-15 23:09 | |
![]() | Liknelse? | |
brava | 2013-10-15 23:14 | |
![]() | nä nu slutar jag. tack go vänner, hoppas vi alla har lyckats etablera lite fler neuroner och därmed höjt vår fitness ;) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-15 23:14 | |
![]() | Nu var hela meningen med tråden att vi skulle diskutera Jesus,resten har vi stött och blött så länge att det blivit tröttsamt,Är det möjligt att vi skulle kunna ändra riktning.Vi Kristna kommer alltid att asseptera agnostiker Muslimer eller ateister,Att ni sen inte assepterar oss Kristna är något ni får jobba med,kanske klarar ni det på sikt vem vet | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-15 23:37 | |
![]() | AWK: Ok, men evolutionsteorin är väl bara en beskrivning av en process? Det vill säga, den inbegriper inte frågor som varför något sker eller hur processen uppstod? Om det är själva beskrivningen av skapelsen du hänger upp dig på (för att den inte stämmer rent vetenskapligt), så är det ju en bokstavlig tolkning du gör av den, men så ska väl inte myter (i betydelsen som hänger ihop med mytologi) läsas? | |
le-lou | 2013-10-15 23:41 | |
![]() | Brava - Jag skulle gärna vilja att du utvecklar det där om mutationer, det har jag bett dig tidigare om i tråden. Vad det är du anser evolutionsteorin ha fel i, JAG har redan skrivit att jag anser att Bibeln har fel i att Gud skapade universum och varför jag anser detta. Du ger inga svar men att vi ska sluta tro på Dawkin och börja tro på sig själva vilket är väl bra flummigt. Sluta tro på vetenskapen säger vetenskapsmannen/kvinnan? Det är det här jag menar med att det märkst att du inte vet särskilt mycket om evulotionsteorin, du tror på Gud istället och då räcker det. Ni kreationister är inte intresserade av att söka svar, personligen tror jag att ni är skiträdda för att ta reda på fakta, det blir ju att utmana er tro. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 23:48 | |
![]() | "ni är skiträdda för att ta reda på fakta, det blir ju att utmana er tro." Amen. arbetslinjen - Jo, man kan inte plocka russinen ur kakan och bara tro på det man vill och kasta bort resten. Anser jag. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-15 23:48 | |
![]() | Varför skulle det vara konstigt att Gud skapade dag och natt innan hen skapade solen? Ljuset fick heta dag, allt ljus i universum kommer ju inte från solen. Lite konstig sak att anmärka på i en bok full av crazy shit. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-15 23:52 | |
![]() | Och no offense, ni som är troende. Men Bibeln är bland det galnaste jag läst och jag har läst Pynchon... | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-15 23:59 | |
![]() | AWK: Varför ska vi läsa skapelseberättelsen bokstavligt som en vetenskaplig redogörelse när vi inte läser andra myter så? Det låter nästan som att uppmuntrar till den bokstavstro du i nästa stund raljerar så mycket över. Läser du bokstavligt så tänker du inte själv och gör du egna tolkningar så plockar du russinen ur kakan (ser dock inte felet med det heller, särskilt inte om kakan är äcklig, men russinen fortfarande saftiga). | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-16 00:11 | |
![]() | rien de neuf - OK, alla andra stjärnor också då. Nöjd? :) | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-16 00:12 | |
![]() | arbetslinjen - Då kanske inte gud är så verklig heller utan också bara en slags symbol då? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-16 00:16 | |
![]() | Det jag menar är att om man tror att bibeln är guds ord så kan man ju inte bara plocka bort saker efter personlig smak. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-16 00:25 | |
![]() | Vem vet? | |