Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 19:28 | |
![]() | Hittade en video. Seven last sayings of Jesus Christ. www.youtube.com/watc...WK 4N5LIUWk 5 minuter lång. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 19:29 | |
![]() | Kajix, kärleken är störst av allt. Gud älskar människan, men hatar synden. Men det är inte människans sak att döma någon. | |
| kajix | 2013-06-10 19:32 | |
![]() | hon hatar bögar. och vadå inte döma? mosebok: hittar du en bög; knacka honom. det blir inte tydligare än så. | |
| Claysune | 2013-06-10 19:40 | |
![]() | Ett svar till kajix sista fråga: "--Guds nåd har uppenbarats för alla människor; den fostrar oss till att avsäga oss alla världsliga begärelser och till att leva tuktigt och rättfärdigt och gudfruktigt i den tidsålder som nu är. Med vänlig hälsning. c-s | |
| kajix | 2013-06-10 19:43 | |
![]() | goddag, yxskaft. | |
| Claysune | 2013-06-10 19:44 | |
![]() | ps.. uppenbarats TILL FRÄLSNING för. Dessa 2 ord kom bort i min förra skrift. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 20:09 | |
![]() | Kajix, jag hatar inte alls homosexuella människor. | |
| Sote | 2013-06-10 20:23 | |
![]() | Jahaja, personligen kan jag inte på något sätt se att det är särskilt skarpa eller hårda ord i bibeln. Det är ju bara ord som vissa väljer att tolka som skarpa ochhårda medan andra ser dom för vad dom är- bara ord. Det enda som är sant med allt religiöst mumbojumbo är att vi alla ska bli jord i slutändan ( eller aska då som är lite mer i tiden). | |
| kajix | 2013-06-10 20:29 | |
![]() | jag sa att gud hatar bögar. så mycket att han uppmanar oss att döda dem. | |
| Aquila1 | 2013-06-10 20:32 | |
![]() | Men haha Claysune, väx upp! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 20:48 | |
![]() | Kajix, tycker du att vi ska döda homosexuella...? | |
| kajix | 2013-06-10 20:51 | |
![]() | nej. jag tycker att gud har fel i det fallet. | |
| SämstpåBeta | 2013-06-10 21:00 | |
![]() | Det är människor som juel, clay och andra fanatiska fånar som skrämmer mig! Religion har skapat många krig, religion har sällan skapat fred! " Närmandet till Gud, avskärmar oss från människorna"! Jag kan varje dag hitta starka indicier till att någon skäggig gubbe på moln inte existerar! Fanns det en Gud så skulle inte 17 barn brännas ihjäl i en skolbuss, jag vet av hela mitt hjärta att fanns det en Gud så skulle det bara inte ske! Och det var ett exempel bland miljoner! En bok ska inte behöva vara ett rättesnöre för hur du ska leva! Kan du inte det så behöver du en Godeman eller övervakare! Är du någorlunda funtad i huvudet så kan du använda logiken och sunda förnuftet. Svagsinta kan möjligen inte tänka själva, de behöver vägledning för vad som är rätt och fel! Man behöver inte en bok, en tro för att vara en rättskaffens människa, göra goda ting av spontanitet och av ren vilja får full respekt av, att vara god för att det står i någon bok eller kopplad till en viss tro, är för mig ren falskhet! | |
| SämstpåBeta | 2013-06-10 21:00 | |
![]() | Det är människor som juel, clay och andra fanatiska fånar som skrämmer mig! Religion har skapat många krig, religion har sällan skapat fred! " Närmandet till Gud, avskärmar oss från människorna"! Jag kan varje dag hitta starka indicier till att någon skäggig gubbe på moln inte existerar! Fanns det en Gud så skulle inte 17 barn brännas ihjäl i en skolbuss, jag vet av hela mitt hjärta att fanns det en Gud så skulle det bara inte ske! Och det var ett exempel bland miljoner! En bok ska inte behöva vara ett rättesnöre för hur du ska leva! Kan du inte det så behöver du en Godeman eller övervakare! Är du någorlunda funtad i huvudet så kan du använda logiken och sunda förnuftet. Svagsinta kan möjligen inte tänka själva, de behöver vägledning för vad som är rätt och fel! Man behöver inte en bok, en tro för att vara en rättskaffens människa, göra goda ting av spontanitet och av ren vilja får full respekt av, att vara god för att det står i någon bok eller kopplad till en viss tro, är för mig ren falskhet! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 21:23 | |
![]() | sämstpåbeta, jag tycker inte ditt påstående att "Närmandet till Gud, avskärmar oss från människor" Det är tvärtom. Handlar man i tro, och behandlar sin nästa såsom sig själv, så kan man få vara med om underbara möten med människor. Det låter som att du kanske varit med om något i livet, som fått dig att tänka som du gör och gjort dig besviken. Fokus ligger inte i att vara rättskaffens, utan att se på det som Jesus gjorde för OSS. Inget av våra gärningar kan frälsa oss, bara tron på Jesus kan göra det. | |
| ingson | 2013-06-10 22:33 | |
![]() | Frälsa? Vad innebär det? | |
| Claysune | 2013-06-10 22:34 | |
![]() | Ja, du sämstpåbeta. Det är absolut inte min mening att skrämma dig. och har det skett så ber jag om ursäkt. min avsikt med detta forum är att försöka förklara vad bibeln lär ut om "vägen sanningen och livet" Med vänlig hälsning. c-s | |
| Claysune | 2013-06-11 01:03 | |
![]() | Till ingson som frågar vad ordet frälsa betyder, Det betyder "rädda", FRÄLS OSS FRÅN ONDO. enligt Bonniers Lexikon | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 05:16 | |
![]() | Inga svar givetvis från claysune, tiittii ellerjuel etc, och annat var ej att vänta.Religionens inställning om homosexuella och kvinnors tigande i församlingen går ej att bortse från eller att modernisera så att det blir tidsanpassat, givetvis, vilket gör att det finns så många t.ex. manliga präster som gör allt dom kan och ibland lite till för att hindra kvinnor och uttalar sig om bögar som en cancersvulst i samhället etc.Dom gör inte fel. | |
| dinodog | 2013-06-11 07:09 | |
![]() | Vilket trams att kasta ur sig en massa bibelcitat som en idisslande ko. Ni maler om samma saker hela tiden. Vägen går man på, sedan vilken typ av väg man väljer att gå på är upp till var och en. Ingen kan säga att man valt fel väg även om det är uppenbart för en annan. Sanningen ligger i betraktarens ögon. Det som är sant för mig är kanske inte sant för någon annan. Livet ja det lever jag här och nu och tar dagen som den kommer. Om morgondagen vet jag ingenting om. Planerar ingenting stort i förväg vet av erfarenhet att så mycket kan hända. Var och en är salig i sin tro och då får man söka sig till likasinnade. Finns inget värre än att bli pådyvlad någonting som man inte tror på. Som t.ex. Jehovas vittnen som envisas med att fortfarande gå runt och tala om för kreti och pleti om jordens undergång. Hade en klasskamrat som var Jehovas. Hon talade om för mig 1973 att jorden skulle gå under då i oktober. Men att hon skulle återuppstå eftersom hon var ett Jehovas vittne. Då gick jag i 3dje klass men minns det som det var igår. Religioner har inte fört med sig något gott. Inte när man kan mörda i Guds namn som fanatiker gör. | |