Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stol | 2012-12-11 13:51 | |
![]() | Gnagelram Försök nu inte att vinlkla min inställning mot vad jag misstänker för då är du helt fel ute. Bortse då från de cancersjuka. Det är lika illa att tvinga en cancersjuk att masa sig iväg till arbetsförmedlingen eller bollas fram och tillbaka som att pröva en flyktings sak i åratal om att få stanna eller inte. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-11 14:20 | |
![]() | Jag kan tipsa dig om att göra en liten sökning på dina inlägg kring invandring, kostnader och vilka "val" vi har i forumet. Vill du fortfarande stå fast vid att du inte försöker vinkla det som att invandringen är den enskilda orsaken till att vi inte har råd med allt möjligt? I övrigt håller jag naturligtvis med om att kortare handläggningstider gynnar alla, om det inte minskar utredningens korrekthet. Varför skulle man inte hålla med om det? | |
| Yamma | 2012-12-11 15:23 | |
![]() | Speeedo, en byggarbetare måste inte ta lån för att klara att bli byggarbetare. Om du köper en dyr miljöbil får du mindre kostnader i försäkring. Detta för att uppmuntra fler att köpa miljöbilar. Hoppas poängen inte blev för subtil nu. När tänker du lämna detta stickspår och återgå till att förklara din framtidsplan för Sverige? | |
| Yamma | 2012-12-11 15:25 | |
![]() | Angående att ställa grupper mot varann - man kan inte jämföra lidande. Det går inte att säga att x är lika illa som y om det handlar om lidande. | |
| stol | 2012-12-11 16:54 | |
![]() | Lidande är relativt. En pensionär som klarar sitt uppehälle lider. En sjuk som inte får ersättning och som bollas fram och tillbaka lider. En arbetslös som varken får jobb eller ersättning lider. Den hemlöse som av olika anledningar inte kan få ett boende lider. En ungdom som vill stå på egna ben men förvägras dett då det varken finns jobb eller bostäder att flytta till. Unga och äldre som ratas på arbetsmarknaden på grund av ålder. Ska vi inte först och främst stävja lidandet i Sverige innan vi tar oss an hela världen, vi ska hjäla och det är vår skyldighet men i rätta proportioner. | |
| limpan__2 | 2012-12-11 17:43 | |
![]() | Vi tar oss inte an hela världen, så på tal om vikten av proportioner vore det väl vettigt med dessa även i retoriken? | |
| stol | 2012-12-11 17:52 | |
![]() | Menar du att jag är ute och cyklar. | |
| stol | 2012-12-11 17:56 | |
![]() | Vi tar emot fler flyktingar än resten av världen i proportion till befolkningsmängden antagligen är det därför vi inte klarar av att integrera mängden är för stor. Minska mängden och vi klarar att integrera och även ingjuta hopp och en framtid åt alla invandrare. | |
| limpan__2 | 2012-12-11 18:26 | |
![]() | Nä, det gör vi inte. Det finns ett antal länder som tar emot fler per capita (även om man inte räknar med länder med internflyktingar). Sen förstår jag inte varför skulle det vara det enda relevanta måttet? Vi är även rikare än de flesta länder, vi är mer glesbefolkat än de flesta och vi har även bättre förutsättningar än de flesta andra länderna. Det var det här med proportioner. The Guardian bjuder på en sammanställning av statistiken från UNHCR om du inte tror mig: www.guardian.co.uk/n...un hcr-data | |
| stol | 2012-12-11 18:33 | |
![]() | Limpan vi tar emot mest i världen per/capita enligt din källa, om man bortser från Chad, Syrien och Montenegro. Hur tror du dessa länder klarar integrationen, om inte vi kklarar detta hur fixar dom det. | |
| stol | 2012-12-11 18:40 | |
![]() | Fel av mig två länder i Europa tar emot fler än Sverige per 1000 invånare och det är faktiskt Norge men de har å andra sidan råd eftersom de är helt skuldfria. Hur Montenegro fixar detta är en gåta. | |
| Måns_E | 2012-12-11 18:43 | |
![]() | Du får ju även räkna bort Malta, Pakistan, Jordanien, Kongo, Djibouti, Iran och Kenya. Nu så tror jag i o f s inte att Syrien tar emot så många flyktingar längre. Mer intressant är väl i så fall att i förhållande till vår befolkningsmängd så tar vi ungefär emot lika många flyktingar som Norge och Tyskland. Men intressant också att se att länder som Ecuador och Serbien ungefär ligger på Sveriges nivå. | |
| stol | 2012-12-11 18:45 | |
![]() | Limpan Du är nog en av de envisaste jag har stött på. | |
| ingson | 2012-12-11 18:58 | |
![]() | Men det är väl bra' stol, att limpan gör sig besväret att ta fram vederhäftiga siffror så du inte baserar dina åsikter på felaktiga uppgifter? | |
| Kokonut | 2013-05-06 14:59 | |
![]() | www.newsmill.se/node/4962 1 | |
| corlini | 2013-05-06 19:30 | |
![]() | bra artikel, inget nytt utan snarare sånt som man begripit ganska länge. men bra att det lyfts fram till slut. | |
| Kokonut | 2013-05-06 20:15 | |
![]() | Synd bara att man ej tar tag i det. Detta är ett stort problem. Varför blundas det? | |
| limpan__2 | 2013-05-06 21:54 | |
![]() | Två personers debattartikel ska ses som just en debattartikel från två personer och inte någon sanning. Att den är skriven av en professor i etnologi och socionom borde inte heller vara något som ger artikeln mer tyngd. Men jag antar att ni som suktat efter "sanningen" läst boken och kan ge oss ett litet referat? | |
| Måns_E | 2013-05-06 22:58 | |
![]() | Just dessa herrar har ju skrivit den typen av artiklar och till och med böcker i ämnet förut. Det man kan säga är att det är inte så värst många av deras kollegor som delar deras analys, det blundas inte, det förekommer ingen mörkläggning och det finns inte heller någon konspiration. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-06 23:25 | |
![]() | politikerna tänker att människorna måste räddas undan bomberna i Syrien,Bostäder är inte ett problem Norr över,men arbete är ett problem över allt,men vi kan inte låta folk dö i krig bara för att det inte finns arbete | |