Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-06-11 07:31 | |
![]() | Om dinodog och stuvelsberg inte tror på Gud eller hans ord är det ok för mig , men om jag tror på Gud och hans ord är det då inte ok för er? Om Guds ord inte var sant så är vi de mest ömkansvärda av alla människor. Vad blir konsekvensen då om Guds ord är sant? Med vänlig hälsning. .c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 07:35 | |
![]() | Om guds ord är sant ska det väl följas? Nu finns det ingen gud men för dig gör det ju det och då kan vi inte acceptera att kvinnor yttrar sig, eller homosexuella etc.Sen är det ju så att oavsett vad vi tror så är det inte sanktionerat av högre makter att bete sig hur som helst i guds namn, vilket dom religiösa ivrigt försöker göra t.ex. i form av att anpassa skriften till modern tid, det blir inkonsekvent. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 07:37 | |
![]() | Stuvelsberg, du kanske missade mitt svar ang homosexuella? - kärleken är störst av allt. Gud älskar människan, men hatar synden. Men det är inte människans sak att döma någon. | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 07:42 | |
![]() | Då skulle han älska mig oavsett min inställning vilket icke är fallet, man ska tro in blanco sen är det öppet för förlåtelse och förståelse trots att vi som människor inte är fullkomliga, motsägelsefullt och idiotiskt.Har haft många disk. med en som ägnat sig åt bibelstudier i 50 år och det är skrämmande vilken inst. dom invigda har och vad du än säger försöker man anpassa skriften vilket är fel, var drar man gränsen till slut? Dessutom är det ju inte människan som kan göra det enligt er så hur kan ni då acceptera att man inte fortfarande stenar bögar och oliktänkande? Med vilken rätt ändrar människor guds skrift? | |
| dinodog | 2013-06-11 07:48 | |
![]() | Claysune jag har inte skrivit att jag inte tror på Gud. Om du läser så skrev jag att var och en är salig i sin tro. Men vad det är eller innebär behåller jag för mig själv. Inget jag vill ska debatteras här och få höra att man har fel i sin tro. Som sagt fortsätt att mala bibelcitat i mina ögon är det patetiskt. Med vänlig hälsning dinodog. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 07:49 | |
![]() | Stuvelsberg, att kvinnor inte yttrar sig, existerar inte i dagens kyrka och det finns kvinnliga präster. Jag förstår inte att alla tar upp GT och stirrar sig blinda på det som har hänt. Vi lever inte efter Gamla Testamentet, utan genom det nya förbundet; genom Jesus försoningsoffer. Hela bibeln ska vara till lärdom, även gamla testamentet och det är inte särskilt ofta jag läser GT och om jag gör det, så är det till lärdom och försöka se sammanhanget genom bibelns historia. Det har hänt mycket hemskt i GT, men det händer om inte ännu hemskare saker i dag. Vi är Jesu representanter, men vi står inte till svars för vad som hänt i GT. Enda anledningen till att man tar upp såna här frågor från GT är för att man vill ställa kristna mot väggen och inte för att man ärligen är intresserad av Gud. Alla har vi frågor till Gud om något, men om man frågar helhjärtat så får man svar. Man bör inte komma inför Gud med vrede. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 07:53 | |
![]() | Dvs jag läser inte dom första kapitlena särskilt mycket, även om jag känner till innehållet, men därmot läser jag ofta dom senare kapitlen i GT | |
| ingson | 2013-06-11 07:53 | |
![]() | Är det någon här som vill ha evigt liv? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 07:56 | |
![]() | Gud vet om att vi har massor av frågor och han ger gärna svar på det, men ofta och gärna personligen. När jag inte förstår något, så ber jag till Gud att han ska uppenbara sanningen för mig om någon text och hur det ligger till. Jag brukar ofta få svar på olika sätt, ibland genom drömmar, ibland genom att Gud lyser ett nytt ljus över texten, ibland genom tankar och genom andra kristna. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 08:01 | |
![]() | Jag kan ge ett exempel faktiskt :) En gång för många år sedan frågade jag Gud: -Vad är egentligen kärlek? Hur uttrycker man kärlek och hur tar man emot kärlek? Jag fick svar, allt på en gång, kan man säga. Det kändes som om Gud överförde en stor fil till mitt hjärta, som gjorde att jag genast förstod allt, men jag kunde inte återge det i ord, Det var för stort för att kunna sammanfattas. Då frågade jag Gud: -Men hur ska jag nu kunna förstå kärleken, när jag inte ens kan återge det i ord? Då fick jag som svar i en tanke: - Allting har sin tid, allt kommer att komma fram allt eftersom i sin rätta tid. | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 08:08 | |
![]() | Ja det är enbart ett bevis på människans komplexa psyke och din oförmåga att se sunt och friskt på det hela vilket givetvis blir en följd av att så gärna och totalt okritiskt söka efter nåt som inte finns, nåt mer abstrakt än en möjlig eller snarare omöjlig form av högre makt är svårt att tänka sig. | |
| kajix | 2013-06-11 08:10 | |
![]() | ”Ni som är slavar, underordna er, lyd och respektera era herrar, också de orättvisa” | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 08:11 | |
![]() | Exakt kajix. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 08:15 | |
![]() | Kajix och stuvelsberg, Ni underordnar er myndigheter, eran chef på jobbet m fl. ? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 08:15 | |
![]() | Det finns allting någon man måste underodna sig. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 08:16 | |
![]() | Hedrar ni era föräldrar? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 08:17 | |
![]() | Det är något man bör göra för att det ska gå en väl i livet. | |
| kajix | 2013-06-11 08:17 | |
![]() | är myndigheter och chefer slavägare? så om jag vore chef... | |
| kajix | 2013-06-11 08:18 | |
![]() | dödar du bögar Juel7272? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 08:33 | |
![]() | kajix, nu spårar du väl ur lite? | |