Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gonno | 2015-10-14 12:02 | |
![]() | Förtroenderaset för S beror på att man inte lyckats bryta blockpolitiken Förtroenderaset för M beror på att man inte åtminstone låtsas att samarbetar. Som statsbärande partier får de betala priset för det besvärliga läget i riksdagen. Väljarna visar sitt missnöje genom att stödja vilka tokstollar som helst. Ett säkert sätt att vinna popularitet är som Annie föda barn och hålla sig undan käbblet. | |
kovikstippen | 2015-10-14 15:18 | |
![]() | Förtroeraset beror på att partierna litar mer på "spinndoktorer" och andra "förtroendeexperter" än på sitt eget omdöme och erfarenheter, och därför fjärmar sig allt mer från verkligheten. Väljarna känner inte igen sig i politikernas beskrivning av verkligheten. Vem kan höra att Lövén tidigare var en arbetare? Var tog hans arbetslivserfarenhet vägen? Han låter numera lika världsfrånvänd som vilket teoretiker som helst. Den ena är extremt tydlig i sitt ordbajsande nonsensbabbel. Den andra säger sig sträcka ut en hand till/åt någon/något som ingen begriper vem det kan vara. Väljarna förstår inte. Väljarna har andra definitioner på "tydlig" och "sträcka ut en hand". Den enda som på något sett befinner sig på samma planet som väljarna är fortfarande SD. Dom använder en enkel retorik, men beskriver på något sett det många sett och förstår. Nu pratar SD om att vi måste tokstoppa invandringen. Inte en enda till. Ren idioti. Men det är lätt att inse att 2-3000 nya invandrare/vecka kommer krascha varje system som bygger på flera års handläggningstider. Den tänkande människan håller med i resonemanget. Resten av partierna säger "vi ska inte ändra någonting men heller inte säga nej". Vilket också är ren idioti. Och dessutom helt overkligt för alla som tänker. Sverige kommer inte klara invandringen utan att radikalt förändra i systemen. Det är helt uppenbart att hela politiken även här är helt fel. Vad som ska göras kan man ju träta om, men att dagens politik leder fel borde alla kunna enas kring. Min egen slutsatser är att vi ska öppna våra gränser. Enbart ge tillfälliga uppehållstillstånd med modifierad tillgång till välfärden (begränsningar behövs, men jag vet inte exakt hur). Tydliga spelregler för vad som gäller för att få PUT och så småningom medborgarskap. Hela samhället måste tillsammans arbeta för att integrationen blir så snabb och smidig som möjligt. Att betala 3700 kr/dygn (S politikern Jan Emanuels pris, enligt dagens DN) för en säng kommer aldrig vara lösningen. Lägg ner kontrollapparaten och satsa resurserna på bostäder, jobb och utbildning. Invandringsvågen är vår chans att återigen bli ett rikt land, nu när alla hyllade (helyllesvenska) finansman sålt ut alla gamla svenska klenoder. Nysvenskarna sitter på massor av erfarenheter och idéer som vi kan tjäna massor av pengar på i framtiden. Vilket är bra eftersom våra barn mest letar efter pengar-utan-jobb-lösninga r (generaliserar han inte nu?). Jo, självklart. Grovt och vårdslöst. | |
Minta | 2015-10-14 17:29 | |
![]() | Störst kaos lär man få om alliansen vinner. De tycks inte sugna på samarbete, inte sinsemellan och inte med den nuvarande regeringen. De kan möjligen vinna på att skapa kaos och sedan skylla på regeringen. | |
Boel73 - Ej medlem längre | 2015-10-14 17:40 | |
![]() | Du pratar i klartext Kobikstippen,, håller med i varenda ord,,kan inte säga det bättre själv,,, mycket bra inlägg!!! | |
Bisonbox | 2015-10-14 18:32 | |
![]() | Håller med, ordbajsande nonsensbabbel kan man också få läsa lite här där... | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-14 18:59 | |
![]() | Det är fan otroligt att ett parti som kanske inte ens kommer in i riksdagen nästa val får sån uppmärksamhet. De seglar med, tom bestämmer färdvägen pga att de är med i Alliansen. Jag menar då Krisdemokraterna, f d kristdemokraterna. Det visar tydligt hur idiotiskt det är med alliansbildning. Liten tuva kan stjälpa stort lass. Det är vårt land vi pratar om och inte någon såpopera, vilket är den känsla jag får när jag hör SD, M och kd. | |
ingson | 2015-10-14 19:07 | |
![]() | Menar du att man ska sätta munkavle på alla kristdemokrater eftersom dom är så få, Nora? | |
ingson | 2015-10-14 19:12 | |
![]() | F.ö är koviks inlägg ogenomtänkt Dvs helt öppna gränser ,alla som vill får komma hit. Begränsad tillgång till välfärd? Skola,sjukvård,mat för dagen,tak över huvudet? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-14 19:24 | |
![]() | ingson, Ja, det råder det nog inget tvivel om. Lika ogenomtänkt som SD:s sk budgetförslag. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-14 19:27 | |
![]() | Men ibland får man kanske försöka uppskatta det visionära i en tankegång. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-14 19:31 | |
![]() | ingen. nej. Det tycker jag absolut inte. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-14 19:31 | |
![]() | *ingson | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-14 20:29 | |
![]() | Fatta vad knepigt det kan bli för en väljare som inte har tillräckligt med tid att att följa det här. De lägger egna budgetar. De ingår var och en ( eller tillsammans?)i decemberöverenskommelsen. När en bryter så bryter alla., (här är inte ens jag säker). De bryter inte som grupp? Samtidigt så kallar de sig för Alliansen? Existerar Alliansen? Jag är inte säker. Kan någon svara mig på det? | |
Måns_E | 2015-10-14 20:33 | |
![]() | Det är nog klokt för KD's röstsiffror att vara lite offensiv på någon flank, annars så kommer nog flertalet att glömma bort dom. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-14 21:44 | |
![]() | KD ska nog akta sig för att krångla allt för mycket. Om det blir nyval kanske den inte ens finns lojala alliansröster nog för att få dom över fyra procent. Då sitter dom helt plötsligt utan någon som helst makt. | |
Måns_E | 2015-10-14 22:06 | |
![]() | KDs allmänna problem är väl annars att stora delar av deras väljarskara dör av år för år. Jag tror inte att de behöver förlora på att ogilla DÖ och vilja avsätta nuvarande regering. Ebbas stöd gick ju upp. | |
kovikstippen | 2015-10-15 07:27 | |
![]() | Medialt var det ju en succé för KD. När senast Dick dom så stort mediautrymme? När senast fick en partiledare utanför riksdagen så mycket mediautrymme samma dag som det hållits partiledardebatt? Ebba behöver synas och höras mer. Folk behöver se att gubbarna är borta från partiet. Många väljare har nog inte uppfattat vilken stor ideologisk går kd gjort med Ebba B vid rodret. De väljare som är lite insatta hakar upp sig på saker hon sagt för länge sedan och som hon nu klart och tydligt sagt vara fel. Att byta åsikt tycker jag är en fin egenskap. Det gör ju samtal meningsfulla. Liksom utbildning och fortbildning blir meningsfulla. I dagens medialogik är det dock fel. Även om det går decennier får man aldrig byta en åsikt (det är så enkelt att attackera). Tiderna förändras, och det borde anses fint att göra det samma när förutsättningar förändras. Ebba är i mitt tycke det enda vettiga nytillskottet i svensk politik. Lyssna på hennes ord så märker du själv. Lyssna på hennes bild av verkligheten så kommer du känna igen dig. Men glöm inte att ta bort skygglappar först. | |
kovikstippen | 2015-10-15 07:28 | |
![]() | Ps. Att lyssna betyder i min vokabulär att man lyssnar eller läser ett helt anförande, inte en mening här och där Ds | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-15 11:32 | |
![]() | Kovik, Känns som om du förväxlar åsikt med värdering. | |
Ruckzuck | 2015-10-15 12:21 | |
![]() | Om KD ska få nya framgångar nu måste de nog komma med offensiva politiska förslag, troligen på familjeområdet eller dylikt. Det räcker inte att bara vara emot DÖ. | |