Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-11 11:10 | |
![]() | Juel7272 Ja, varför undrar du - behöver du hjälp med översättningen? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:11 | |
![]() | Micro, jag tror på hela bibeln. Det betyder inte att jag ännu förstår allt, speciellt inte från gamla förbundet. Men så mycket vet jag att människor var väldigt syndiga då, och stod utanför Guds nåd. | |
| Claysune | 2013-06-11 11:11 | |
![]() | mitt svar har jag gett för länge sedan till kajix angående den citerade texten. Än en gång. Lagen blev given mot bakgrund av Guds nåd och hans befrielse av Israel från träldomen i Egypten. vidare så säger Jesus själv. " i skolen icke mena, att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har icke kommit för att upphäva , utan för att fullborda.. - hela lagens uppfyllelse ligger i ett enda budord, nämligen detta: Du skall älska din nästa som dig själv. Med vänlig hälsning, c-s | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:12 | |
![]() | Människor är fortfarande väldigt syndiga, men nu har vi ett fritt val att välja en väg till nåd. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:12 | |
![]() | micro du är inte Kristen och har således ingen aning om vad Kristen tro innebär,att lägga fram gammal Historia varför?för att du tror att det är verklighet nu? talar bara om hur okunnig du är | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:14 | |
![]() | Ni måste iallafall tycka att det är jättespännande att prata om Gud, eftersom ni är kvar och inte har lämnat tråden. | |
| micro113 | 2013-06-11 11:15 | |
![]() | ttiittii Vilket trams du kommer med. Du kan inte tänka dig att jag inte är kristen just därför att jag vet vad kristen tro innebär... och det är inte att plocka russin ur kakan... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:15 | |
![]() | bara löjligt micro | |
| micro113 | 2013-06-11 11:17 | |
![]() | Claysune Ja, och med utgångspunkt av vad som faktiskt står i bibeln så får man anta att människa/nästa avser heterosexuella män. Kvinnor och homosexuella däremot .... | |
| micro113 | 2013-06-11 11:18 | |
![]() | ttiittii För egen del så tycker jag det framstår som löjligt att hävda att man tror på något som man uppenbarligen förkastar.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:21 | |
![]() | det är din tolkning ja | |
| micro113 | 2013-06-11 11:27 | |
![]() | ttiittii När saker är uttryckta i klarspråk så behövs inte så mycket tolkning faktiskt: "Om en man ligger hos en annan man såsom man ligger hos en kvinna, så göra de båda en styggelse; de skola straffas med döden, blodskuld låder vid dem." (Mosebok 20:13) Första Mosebok (Genesis), 19 Kapitlet 4. Men innan de hade lagt sig, omringades huset av männen i staden, Sodoms män, både unga och gamla, allt folket, så många de voro. 5. Dessa kallade på Lot och sade till honom: »Var äro de män som hava kommit till dig i natt? För dem ut till oss, så att vi få känna dem.» 6. Då gick Lot ut till dem i porten och stängde dörren efter sig 7. och sade: »Mina bröder, gören icke så illa. 8. Se, jag har två döttrar, som ännu icke veta av någon man. Dem vill jag föra ut till eder, så kunnen I göra med dem vad I finnen för gott. Gören allenast icke något mot dessa män, eftersom de nu hava gått in under skuggan av mitt tak.» 22Ni kvinnor, foga er efter era män som efter Herren. 23Ty en man är sin hustrus huvud liksom Kristus är kyrkans huvud – han som också är frälsare för denna sin kropp. 24Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män. Efesierbrevet 5:21-24 | |
| micro113 | 2013-06-11 11:31 | |
![]() | Om "tro" innebär att bara ta till sig det som passar en själv så kan ju alla kalla sig troende.. Till och med fyllon som gör sina egna döttrar på smällen likt Lot. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:49 | |
![]() | Micro, jag tycker du fått ditt sagt och att du inte tror på någon Gud, men du ska inte håna och klanka ner på dom som tror. Du kan ju starta en egen tråd om detta, så har vi en valfrihet att våldgästa din tråd. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:52 | |
![]() | Det viktigaste i en kristen tro är inte att ta upp saker från GT utan ha fokus på det som Jesus gjorde. Ni beter er väldigt högmodigt och barnsligt. | |
| micro113 | 2013-06-11 11:54 | |
![]() | Juel7272 Jag har inte "hånat" eller "klankat ner" på någon. Jag gör som övriga också gjort ifrågasätter och visar vad bibeln faktiskt säger... Vill man sedan underkasta sig män - som kvinna - och anse att homosexuella skall dödas så är det personliga ställningstaganden som är upp till var och en .. Att däremot hävda att man tror på något som man sedan förkastar ser jag som .... mindre ärligt. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:54 | |
![]() | Men å andra sidan kan jag heller inte förvänta mig att ni ska bete er klokt. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 11:55 | |
![]() | Jag finns iallafall här för dom som verkligen har en längtan efter Gud och vill veta mer. | |
| micro113 | 2013-06-11 11:56 | |
![]() | Juel7272 Vem är du att avgöra det? Om nu Gud skapat alla så har han väl också skapat dem som ifrågasätter både hans ord och dem som försöker leka rättrådiga över andra trots att de själva förkastar just Guds ord - men ljuger om det? | |
| micro113 | 2013-06-11 12:06 | |
![]() | Tänk om svensk lag fungerade lika bekvämt. Man kunde välja ut vilka paragrafer man har lust att följa och vilka man förkastar och sedan kan man göra vad man vill och ändå kalla sig laglydig. | |