Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AndoKongo | 2011-05-23 12:15 | |
![]() | Variera mellan salladsskålarna och köttdisken :) Sallad är gott men jag föredrar kött | |
| nygiants | 2011-05-23 12:19 | |
![]() | Utan italienska skinkor och korvar är inte livet värt att leva det är smaker som vegetarianerna aldrig kan återskapa | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-05-23 12:35 | |
![]() | "Vi är ju djur, ska vi tvinga alla rovdjur att gå veggo av ett moraliska argument som vi människan har kommit på - att det helt enkelt fel att äta andra?" Argumentet brukar komma upp när det är helt slut på andra vettigare argument. Du kan omöjligt vara seriös med det. | |
| le-lou | 2011-05-23 12:36 | |
![]() | öhmöh - nej det är inte mitt trams. Det är ju era egna argument som man enkelt kan vända på. Jag äter inte kött pga av någon moral, det är ni som blandar in det. Och jag matar folk i verkliga livet med kött och fisk... oftast. | |
| le-lou | 2011-05-23 12:37 | |
![]() | intressant att just det argumentet bemöts men inte alla de andra. Varför är det fel för oss människan att döda djur för att äta dem, när andra djur får? kan ni förklara det? | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-05-23 12:45 | |
![]() | Om vargar hade samma hjärnkapacitet (och kunde överleva på veggo) och etik/moral som människor och spärrade in och dödade miljarder djur varje år så skulle det vara fel. Mao går det inte att jämföra. | |
| le-lou | 2011-05-23 12:48 | |
![]() | ok. så det är inte själva köttätandet som är fel - utan tillvägagångsättet? Är det okej enligt dig att jaga och äta köttet då? | |
| Minta | 2011-05-23 12:50 | |
![]() | Det skulle vara jämförbart och var och en sprang ut och jagade upp och dödade djuret de tänkte äta. | |
| le-lou | 2011-05-23 12:52 | |
![]() | kan vara kul att veta vad det är som diskuteras. Den usla djurhållningen av slaktdjur, eller om det bara är fel att äta kött - rakt av. | |
| Minta | 2011-05-23 12:54 | |
![]() | För min del den usla/grymma djurhållningen. | |
| le-lou | 2011-05-23 12:56 | |
![]() | ja för min del med. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-05-23 13:03 | |
![]() | nej för att kunna äta kött måste du (eller nån annan) döda djuret, oavsett om djuret haft ett bra liv. Enligt mig så har djuret rätt till sitt liv. | |
| le-lou | 2011-05-23 13:07 | |
![]() | varför har inte djuret rätt till livet när det gäller andra djur som jagar och dödar det då? Har de djur som sätter livet till för att du ska få din qårnbiff eller grönsaker - har de inte rätt till livet då? Bara för att du inte äter just dem, så dukar de ju under för att du ska få mat. förstår faktiskt inte resonemanget. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-23 13:11 | |
![]() | quorn är ju vegetariskt | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-05-23 13:19 | |
![]() | Vilka djur menar du sätter livet till när jag äter qourn? (vilket jag inte gör eftersom det innehåller ägg, men iaf..) | |
| 1stclassriot | 2011-05-23 13:20 | |
![]() | köp och stöd lokalt kött och grönsaker, så minskar man transporterna? haha. dessutom måste alla vegetarianer ha en jäkla gasbildning med tanke på alla bönor de måste käka för att få i sig protein... | |
| spider_f | 2011-05-23 13:24 | |
![]() | Att äta och ätas, födas och dö är naturligt. Det är själva idén med livet ;) | |
| xveganx | 2011-05-23 13:28 | |
![]() | Inga andra djur än människor massföder upp djur i industrier som vi gör för att få kött, ägg och mjölk. De jagar och dödar fria individer, och tar vad de behöver för att överleva och inte mer. Så jag håller med Minta: jag är främst mot all form av djurindustrier!! ...och tro inte att djur som uppföds för att producera mjölk och ägg till oss har det bättre än "köttdjuren"...all form av djurindustri får mig att må så jävla illa så jag kommer undvika den här tråden framöver för att folks försök till motargument bara får mig att må dåligt - och det är det inte värt för mig just nu :) Gå in på djurens rätt hemsida om ni vill ha information! | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-05-23 13:31 | |
![]() | Jaja spider....men vem vill bli oppäten då? Inte jag iaf. *l* Vill du? (nu larvar jag mig snart på samma nivå som le-lou ;) | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-05-23 13:33 | |
![]() | Challe_B 2011-05-23 13:19 "Vilka djur menar du sätter livet till när jag äter qourn? (vilket jag inte gör eftersom det innehåller ägg, men iaf..)" Nå le-lou? Jag vill också veta. | |