Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-09-16 20:39 | |
![]() | Men kära nån...är det inte du som säger att man inte ska blanda ihop sak och person? Vad har någons åsikter i en annan fråga öht något i den här tråden att göra? Och eftersom det ÄR en diskussion, fri för alla att delta i, så får du allt vänta dig att bli ifrågasatt (något som du också ofta hävdar att alla måste vänta sig att bli) när du vill ha privata konversationer i ett öppet forum. PM funkar utmärkt för privata diskussioner, Sämst. Något som du verkar mycket bra på. (ärligt menat) | |
| Rultatultan | 2013-09-16 20:40 | |
![]() | Jag undrar i alla fall om det finns någon här som på allvar menar att Jesus, han som kallade sig Kristus, inte har existerat. Så det så. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-16 20:42 | |
![]() | Snarare inte blanda ihop sak och extremt ironiskt uttalande. Dina manier är tröttsamma och obehagliga, sämst. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-16 21:24 | |
![]() | Klart man kan ta en annan åsikt från en annan tråd och applicera den till denna. Man man anser att personen gör ett hemskt uttalande i en annan tråd och därför har man tappat all förtroende för den personen, kanske t.o.m mår dåligt av se personen, så kanske det behöver belysas och förklaras för att klargöra en inställning till vederbörande i en annars misstolkat ställningstagande! Jag tror säkert att Jesus har funnits, känner tre stycken i Spanien :). Skämt åsido, jag tror Jesus säkert har funnits, han var säkert en enkel man som gick runt i klänning och försökte undvika snickeriuppdrag. Nej, det som jag är intresserad av är hans koppling till Nasareth. Här kommer kol14 metoden in, den har inget med Jesu lekamen att göra, här vill jag föra ett vetenskapligt resonemang utifrån staden Nasareth och för att kunna göra det med någon som har en förmåga till ett öppet sinne till vetenskapen och Bibeln. Sedan Rulltan hade vi väl bestämt via pm att vi inte skulle adressera varandra här på trådarna, trodde vi hade en överenskommelse där? | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-09-16 21:37 | |
![]() | Men sätt igång och för ditt jäkla resonemang istället för att gagga. Tror du på allvar att folk ska sitta och säga "ja, det är givet" och "din logik är oomkullrunkelig" som nån sorts Staten-karaktärer? Du är inte riktigt på Platons och Sokrates nivå och de är tjatiga redan i orginal. | |
| Rultatultan | 2013-09-16 21:39 | |
![]() | Åh, ledsen för att ha gett dig en komplimang. Skulle kanske tagit det i pm. Ja, jag har sagt att jag inte ska diskutera med dig, men när du gör sådana övertramp som att dra in vad rien har sagt i en helt annan tråd, då kan jag bara inte sitta tyst. Du är en usel debattör och den uselheten måste bemötas. | |
| Kuralo | 2013-09-16 21:45 | |
![]() | Tja det verkar som vi ska gissa ;) Kol14 men ingens lekamen? Hur går det ihop? Nix jag erkänner att rebusen är för svår för mig. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-16 21:49 | |
![]() | Ja, det är usel debatt nu igen och uselt att försöka göra rien till något som hon definitivt inte är! | |
| Claysune | 2013-09-16 22:30 | |
![]() | Hej.. På tal om Nasareth vill jag göra en liten komentar. Jesus var född i Bethlehem, Växte upp i Nasareth enligt Lukas m.fl. Kallades: Jesus från Nasareth av andemakter, Judar, lärjungarna, änglar, och av sig själv. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-16 23:52 | |
![]() | Perfekt Claysune, precis den ingången jag behövde, Jesus växte upp i Nasareth, alltså blev han Jesus från Nasareth, detta är en viktig sanning i Bibeln. Nu är det ju så, om man har stor tilltro till Kol14 metoden att detta är en omöjlighet. Dateringarna från staden via kol14 metoden påvisar att staden kan ej ha existerat vid Jesu tidpunkt. Murar, hus, kärl, skelett på människor och tamdjur tyder alla på en senare datering än Jesu tid. Här kommer ju en intressant tankeproblematik! För att fortsätta vara övertygad om att Jesus är från Nasareth som enligt Kol14 metoden inte existerade så måste man ju förkasta den och tro på den sanning som står i Bibeln för att fortfarande göra den högst trovärdig. Kol14 metoden kan ju vetenskapligt omkullkastar Bibeln och därmed allt som hände för Jesus och de historier som ägde runt Nasareth och runt Jesus, eftersom staden och Jesus omöjligt kan vara kompatibla, då de enligt vetenskapen endast var en öppen slätt vid Jesu tid. Trovärdigheten för vetenskapen måste för den troende bli likvärdig med osanningar och vilseledande annars blir trovärdigheten gentemot Bibeln ifrågasatt och detta får bara inte hända för den troende, här måste sen troende skapa försvarsmekanismer för att upprätthålla hedern för det man så innerligt tror på. Rulltan, jag såg det inte som någon komplimang utan som ren sarkasm, jag har heller ingen önskan att bli någon forumkompis. Att förringa incest kommer jag att bära med mig i alla trådar, det kan jag tyvärr aldrig släppa, sedan får ni tycka vad ni vill! I min jobbvardag möter jag sådana offer och jag mår fysiskt illa att någon kan driva med dessa offer! Ber om ursäkt om det hädanefter kommer att färga mitt omdöme i alla trådar där jag blir påmind! | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:57 | |
![]() | Förringar incest är det du som gör när du länkar till skvallerblaskor med tramsiga och osanna rykten om ngn skådis som skulle ha haft en affär med sin vuxna styvdotter. Patetiskt att ens försöka få det att verka som något annat än vad det var, dvs min oseriösa reaktion på din rena bullshit. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:57 | |
![]() | nä inte riktigt spb,det finns bara en sanning för oss,alla dina sanningar är inte så intressanta längre,det var dom däremot för mycket länge sedan | |
| Rultatultan | 2013-09-17 00:20 | |
![]() | Heh...jag skrev tom inom parantes att jag menade det jag sa. Men kanske har du svårt att tolka just det jag skriver korrekt, för inte kan det vara så att din läsförståelse generellt är dålig. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-17 00:31 | |
![]() | Som sagt, mer givande om CM hade besvarat detta! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-17 00:36 | |
![]() | SpB, du verkar ha dålig koll på vad "incest" innebär. Vad gäller dina Nasaret-resonemang finns det en mängd svagheter, men det är inte värt med en flera sidor lång utvikning. Du får väl starta en ny tråd om du tycker att det är intressant. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-17 00:46 | |
![]() | CM: Perfekt Claysune, precis den ingången jag behövde, Jesus växte upp i Nasareth, alltså blev han Jesus från Nasareth, detta är en viktig sanning i Bibeln. Nu är det ju så, om man har stor tilltro till Kol14 metoden att detta är en omöjlighet. Dateringarna från staden via kol14 metoden påvisar att staden kan ej ha existerat vid Jesu tidpunkt. Murar, hus, kärl, skelett på människor och tamdjur tyder alla på en senare datering än Jesu tid. Här kommer ju en intressant tankeproblematik! För att fortsätta vara övertygad om att Jesus är från Nasareth som enligt Kol14 metoden inte existerade så måste man ju förkasta den och tro på den sanning som står i Bibeln för att fortfarande göra den högst trovärdig. Kol14 metoden kan ju vetenskapligt omkullkastar Bibeln och därmed allt som hände för Jesus och de historier som ägde runt Nasareth och runt Jesus, eftersom staden och Jesus omöjligt kan vara kompatibla, då de enligt vetenskapen endast var en öppen slätt vid Jesu tid. Trovärdigheten för vetenskapen måste för den troende bli likvärdig med osanningar och vilseledande annars blir trovärdigheten gentemot Bibeln ifrågasatt och detta får bara inte hända för den troende, här måste sen troende skapa försvarsmekanismer för att upprätthålla hedern för det man så innerligt tror på. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-17 00:48 | |
![]() | Resurrection: påvisa dem gärna, jag är idel öra. Lätt att påstå något utan underbyggnad! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-17 01:15 | |
![]() | Läs mitt inlägg igen. | |
| Claysune | 2013-09-17 01:24 | |
![]() | Tyvärr har jag aldrig hört vadkol14 är eller står för. Till Paulus säger Jesus själv. "Jag är Jesus från Nasaret, den som du förföljer". Både judarna, Änglarna , och lärjungarna säger det också. Till och med de onda andarna sade "vad har vi med dig att göra, Jesus från Nasaret" Med vänlig hälsning. C-S | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-17 08:55 | |
![]() | Kol14-metoden är inte mycket att lita på, för det har visat sig visa väldigt mycket fel i beräkningarna. | |