Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bäste Robert - Ej medlem längre | 2009-09-25 16:40 | |
![]() | En stilla undran; hade miss_jk varit lika upprörd om det varit Djurgårdens målvakt som gjort sig skyldig till detta "stolpfusk"? Fanatism är inte kärlek. | |
| Miss_jk | 2009-09-25 16:55 | |
![]() | Klart jag inte hade för det hade inte förstört för mitt lag. Däremot skulle jag förstått andra lags upprördhet och inte blivit ett dugg förvånad om man fick ett hårt straff. | |
| Palini | 2009-09-25 18:27 | |
![]() | Det är ju rätt självklart att det är fusk, men att flytta fram bollen vid en frispark är ju också lika självklart fusk. Vilket som är värre låter jag vara osagt och nån skandal har jag svårt att kalla det här, när det fuskas i varje match. Är det här nåt specialfall och det enda fusket som ska beivras? Rent logiskt bör det vara omöjligt att straffa honom i efterhand. Allt annat vore ren idioti, men samtidigt helt i linje med SVFF:s sjuka okonsekventa bedömningar, där man delar ut straff lite på en höft hur som helst. Bestraffningen skulle ha skett där och då, under match. Ska man börja peta i allt annat fusk också efter att matcherna har spelats klart? Tror knappast nån vill ha det så. | |
| riotfux | 2009-09-25 18:52 | |
![]() | bäste herr robert - miss jk visar faktiskt på kärlek. kärlek för sporten o serien. hon skriver att hon vill få målvakten, som står i laget som är AIK's värsta fiende i racet om guldet, avstängd. -det är väl tecken på att hon sätter kärleken till sporten framför fanatism? en djurgårdare som vill något som skulle gynna AIK. jag hade resonerat precis likadant oavsett. Stäng av han. sluta va så mästrande bäste herr robert o skriv om hur du bytt lag o hållt på ist. skriv om hockey vett ja' | |
| riotfux | 2009-09-25 18:55 | |
![]() | palini du är så sjukt tröttsam- tydligen har detta gett eko i fotbollsvärlden. en liga som inte annars får publicitet världen över har fått det. och det är pga ett fusk som uppfattas som sjukt grovt. flyttande UTANFÖR straffområdet har alltid förekommit. skulle man lägga för mkt energi på det skulle matcherna aldrig spelas klart. kan du inte nu snälla sluta va så finurligt jobbig o bara håll med om att detta fusk som hela ifk verkar ha varit med på är något "nytt" och kanske liteeeeeeeeeee värre än dina exempel? | |
| Bäste Robert - Ej medlem längre | 2009-09-25 19:07 | |
![]() | Har jag bytt lag? Ingen risk, riotfux. Djurgården är laget jag håller på. Dock är jag inte så enögd att jag hatar allt som till exempel AIK och Hammarby står för. Gör man det är man fanatisk. Hyser man kärlek till sporten vill man naturligtvis att reglerna ska följas - oavsett vilka lag som för tillfället spelar. Om en person som är över 20 år står på en läktare och skriker "Hata Djurgårn" är han/hon antingen riktigt klent begåvad och/eller... fanatisk. | |
| Bäste Robert - Ej medlem längre | 2009-09-25 19:14 | |
![]() | Stolpfusket kanske var värt ett gult kort, inte mer. | |
| riotfux | 2009-09-25 19:26 | |
![]() | jag väljer din beskrivning av fanatism före svensson-mentaliteten varje dag. sen behöver man inte vara "dum" och inte erkänna när en antagonist uträttar något bra. stolpfusket är värt flera matchers avstängning och har nu anmälts av tuppen själv i granskningsnämnden. sen vet jag att du skrev nåt om att du bytte lag el va likgiltig när du var yngre. | |
| riotfux | 2009-09-25 19:28 | |
![]() | sen förstår jag inte varför du anklagade miss jk för fanatism (oavsett subjektiv tolkning av ordet) när hon tyckte att en fuskare skulle stängas av | |
| Bäste Robert - Ej medlem längre | 2009-09-25 19:29 | |
![]() | Jag har snarare blivit mer likgiltig med åren. Även jag var fanatiker en gång i tiden - eller ung och dum, snarare. | |
| niklas_gbg | 2009-09-25 19:31 | |
![]() | Har en riktigt äcklig känsla att Ellos går om alla på slutet och tar hem guldet tack vare oavgjort mellan Blåvitt och AJK i sista matchen... Usch! Men hellre bönderna än Gnaget. Ellos kan man inte riktigt ta på allvar... | |
| niklas_gbg | 2009-09-25 19:42 | |
![]() | www.aftonbladet.se/s...58 54272.ab | |
| Palini | 2009-09-25 19:44 | |
![]() | Oj, herregud, har fusket uppmärksamats i hela Europa. Ja, då är ju saken glasklar. Stäng av Christensen på livstid och ge IFK Göteborg 0 poäng i alla matcher de har spelat med honom i år... *obs, ironi* Nja, anledningen till att det här ger eko i fotbollseuropa handlar nog om att det är en "kul" nyhet, en lite udda grej. Det är i alla fall min gissning. Det här är inget "nytt" fusk. Pål Lundin i Öster vad tydligen först med det här. Hur många stolpträffar i insidan av stolpen har IFK råkat ut för under dessa matcher, som möjligtvis kanske hade blivit mål istället? Har IFK ens tjänat nåt på det här? Varför ska bara en sorts fusk beivras i efterhand medan annat fusk är fullt tillåtet? Om alla målvakter i allsvenskan gör likadant, är det okej då, precis som att flytta fram frisparkar? | |
| Palini | 2009-09-25 19:46 | |
![]() | Och var det inte nån målvakt för nåt år sen som placerade en vattenflaska på ett smart sätt precis vid stolproten? Är det ett ännu värre fusk? Blev han arkebuserad? Avstängd på livstid? Poängavdrag? Omspel? Gult kort? | |
| riotfux | 2009-09-25 20:04 | |
![]() | palini- tröttsamt att diskutera med en person som förtär och spyr ut mer ironi och "Go o gla' kexchoklad-vibbar" än killinggänget och staden göteborg tillsammans. ja och om fusket var så gammalt o känt så skulle det säkert inte skrivas i the guardian att han förtjänar ett fett straff. Pål lundin säger i aftonbladet "bla bla" spela med stabila mål på en gräsplan så funkar det inte att sparka in målstolpar. prova själva dock all respekt till killinggänget. | |
| riotfux | 2009-09-25 20:06 | |
![]() | herr robert. jag är "värsta snubben" (haha), och jag kommer aldrig bli likgiltig. så du kanske har blivit äldre o dummare (tråkigare) forza hjärta o passion | |
| -Torskmacka | 2009-09-25 23:19 | |
![]() | jag tycker allsvenskan har blivit ett sorgligt kapitell nu förtiden. | |
| riotfux | 2009-09-26 10:39 | |
![]() | skiter i vad serien heter. eller vilka som spelar där. Jag är bara AIK kär. | |
| Maybach | 2009-09-26 16:20 | |
![]() | Heja IFK idag | |
| Moonwalk - Ej medlem längre | 2009-09-26 17:51 | |
![]() | Är det Bajen som sjunger på fredrikskans? Är det AIK? Nää.. det är bara IFKs copycat-klack. Skön t-shirt budgetlabel.spreadsh...l- 10558367 | |