Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-11 13:21 | |
![]() | För övrigt måste jag ju ifrågasätt varför människor inom vården INTE skulle ifrågasätta religion. Jag upplever ju inte att de är särskilt religiösa inom den gruppen faktiskt .. snarare tvärtom. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 13:46 | |
![]() | Iallafall inte på ett sånt sätt som du visat och många andra här. Dom flesta skulle inte ens ge sig in i en diskussion och bära diskussionen framåt på ett barnsligt sätt. Jag vet att vissa människor som inte tror, skulle bara kika in snabbt och sedan avstå från diskussion, för dom vet att dom kan hitta Gud på egen hand om dom vill. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 13:48 | |
![]() | Du verkar iallafall ha många lediga dagar, eller så kanske du surfar på arbetstid. | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 13:51 | |
![]() | Stora ord att påstå sig älska sin nästa som sig själv, den människan finns icke, i varje fall inte inom religionens ramar där egoismen och girigheten tar stor plats, och som sagt, innehar folk som inte för et ögonblick klarar av att leva som dom lär.Sen är det helt otroligt att läsa allt sagt här inne om människors upplevelser som man tar som inteckning för en högre makt???? Hahahahahahahah ja man blir faktiskt trots att man hör detta mellan varven förvånad, men det är som mina bekanta som jag nämnt förut,en del utvecklas aldrig som människor,snarare invecklas dom och låter sig invaggas i falsk trygghet, vilket dom inom religionens ramar inte är sena att utnyttja. | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 13:53 | |
![]() | Och åter igen juel...det går inte att hitta nåt som inte finns enär det är skapat av människan själv, läs dåtidens makthavare som dessutom var enkom män och då inte vilken man som helst,givetvis. | |
| micro113 | 2013-06-11 13:54 | |
![]() | Juel7272 Och andra som inte tror väljer att ifrågasätta, kommentera eller göra inlägg lite allmänt ... Guds vägar äro outgrundliga .. tycker du inte? | |
| Sote | 2013-06-11 13:58 | |
![]() | Fast Juel-varför skulle man inte få ifrågasätta och diskutera emot religionen i den här tråden. TS har ju liksom inget tydligt syfte med tråden så den kan väl ta sig vilken väg som helst egentligen. Vill du ha en tråd där det bara får vara folk som är intresserade av att ta del av er "kunskap" och bara predika en massa bibelord och jesus lever tirader då finns det säkert forum som är ´till för sånt. Här på beta så får ni nog klara av att stå upp för det ni tror på på ett konstruktivt vis eftersom detta är ett mer allmänt forum. Här trångs vi alla i ssmma rum och deltar i dom trådar som intresserar oss (eller retar oss). | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 13:59 | |
![]() | Ni får ju tänka på att inte förstöra för andra som kanske verkligen vill prata om Gud på ett vist sätt. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 14:00 | |
![]() | Dom flesta kristna brukar inte gilla att ge sig in i debatter. Till och med Jesus varnar för att debattera. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 14:02 | |
![]() | Jag tar åt mig av rättfärdig kritik, men inte innehållslös kritik. | |
| micro113 | 2013-06-11 14:02 | |
![]() | Juel7272 Jesus gillar inte yttrandefrihet ... Där ser man, demokratins principer är inget för honom alltså... Dock exakt var i bibeln säger Jesus detta? | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 14:02 | |
![]() | Vist sätt? snarare visst sätt anpassat till dagens värderingar och se, där är ett stort problem, notera ETT problem utöver alla andra problem, iofs ett ganska stort och allvarligt sådant. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 14:03 | |
![]() | Ja men ni gör ju er själva till dårar om ni ska leka clown här inne genom att förstöra tråden, precis som troll | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 14:03 | |
![]() | Ytterligare ett bevis på att gud är skapad av människan och inte tvärtom. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 14:04 | |
![]() | Förstår om admin snart stänger ner tråden.. :/ | |
| micro113 | 2013-06-11 14:05 | |
![]() | Bibeln tycks vara som en påse smågodis, där kan man välja att äta det man gillar och skita i resten... Eller mer exakt översatt .. den står uppenbarligen för ingenting.. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 14:05 | |
![]() | Stuvels-- om du har fått dina bevis, så gå i frid. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 14:10 | |
![]() | Prisa Herren, alla folk, lova honom, alla länder! Väldig är hans godhet mot oss, Herrens trofasthet är evig. Halleluja! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 14:10 | |
![]() | Psaltaren. 118 1Tacka Herren, ty han är god, evigt varar hans nåd. 2Sjung, du Israels folk: evigt varar hans nåd. 3Sjung, du Arons ätt: evigt varar hans nåd. 4Sjung, ni som fruktar Herren: evigt varar hans nåd. 5Jag ropade till Herren i mitt trångmål. Herren svarade, han förde mig ut i frihet. 6Herren är med mig – jag har ingenting att frukta: vad kan människor göra mig? 7Herren är med mig, han hjälper mig, jag skall triumfera över mina fiender. 8Det är bättre att ty sig till Herren än att lita på människors hjälp. 9Det är bättre att ty sig till Herren än att lita på mäktiga män. 10Jag var kringränd av främmande folk, men jag höll dem från livet med Herrens hjälp. 11Jag var kringränd på alla sidor, men jag höll dem från livet med Herrens hjälp. 12De kringrände mig som en bisvärm men slocknade som eld i törne. Jag höll dem från livet med Herrens hjälp. 13De trängde mig hårt, jag var nära att falla, men Herren kom mig till hjälp. 14Herren är min kraft och mitt värn, han blev min räddning. 15Hör hur segerropen skallar, jubel stiger från de trognas läger: Herrens hand har visat sin kraft. 16Herrens hand är höjd till seger, Herrens hand har visat sin kraft. 17Jag skall inte dö, jag skall leva och vittna om Herrens gärningar. 18Hårt har Herren tuktat mig, men han gav mig inte i dödens våld. 19Öppna för mig rättfärdighetens portar! Jag vill gå in och tacka Herren. 20Här är Herrens port, här får hans trogna gå in. 21Jag tackar dig för att du hörde min bön och blev min räddning. 22Stenen som husbyggarna ratade har blivit en hörnsten. 23Detta är Herrens eget verk, det står för våra ögon som ett under. 24Detta är dagen då Herren grep in. Låt oss jubla och vara glada! 25Herre, hjälp oss! Herre, ge framgång! 26Välsignad den som kommer i Herrens namn! Vi välsignar er från Herrens hus. 27Herren är Gud. Han gav oss ljus. Ordna er till procession, med kvistar i händerna, ända till altarets horn! 28Du är min Gud, jag vill tacka dig. Min Gud, jag vill höja ditt lov. 29Tacka Herren, ty han är god, evigt varar hans nåd. | |
| micro113 | 2013-06-11 14:13 | |
![]() | Juel7272 Är man nu född till heterosexuell man så är det ju inte så svårt att hojta "Gud är god" .. en massa fördelar då, till och med för de män som inte tillhör Jesus "eget folk" - judarna... För övriga är nog det där med "god" mer tveksamt. | |