Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-26 18:31 | |
![]() | Vilken bra balans :) Ja, det blir så jäkla fel jämt när jag stresspackar :P | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-26 18:32 | |
![]() | Itur är katt när han behöver ;) | |
Lillstölla | 2012-04-26 18:32 | |
![]() | Haha, skön han är Itur:D | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-26 18:33 | |
![]() | Om han sitter i min väska så kan jag ju inte åka, enkel logik :) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-04-26 18:33 | |
![]() | Hahaha. Snacka om att ha det bra. Att vara precis det man känner för, menar jag. :P | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-26 18:35 | |
![]() | Haha | |
Lillstölla | 2012-04-26 18:35 | |
![]() | Ja men visst är det så, Kurre är sån och Busan var också sån, Baltis, min förre hankatt tog däremot sin uppgift, försöka fälla matte genom att sno kring benen så hon inte kan packa, på största allvar. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-26 18:36 | |
![]() | Haha, lite mer aggro inställning ;) | |
Maja G | 2012-04-26 19:03 | |
![]() | Tjoho!! Har ett mycket flexibelt arbete. Ibland är det så mycket så jag vill sluta NUU, och ibland blir det helt fantastiskt! Idag har jag bjudit in en vän som är utbildad sexolog till mina lektioner...ja, ni sågrätt! Och hon föreläste om funktionshinder, samlevnad och sexualitet. Så himla bra!! ( förresten är hon är en betapetare hon också, himla bra det också:) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-04-26 19:05 | |
![]() | Hej Maja! Kul att springa på dig igen. Det var ett tag sen vi var här samtidigt, känns det som. :) Det är ett intressant ämne. Många glömmer den aspekten av samlevnad. | |
Maja G | 2012-04-26 19:09 | |
![]() | precis. Alla är sexuella varelser. Vi föds sexuella och det är många som glömmer det | |
Lillstölla | 2012-04-26 19:11 | |
![]() | Null: Haha ja, men går ju inte att bli arg på dom, för söta. Hej Maja, det lät intressant, sexolog. Har sett en dokumentärn om funktionshinder och sex och man fick se hur de gjorde i Danmark bland annat tror jag. Missförstå mig rätt nu! | |
Maja G | 2012-04-26 19:16 | |
![]() | ja, i Danmark har de kommit långt med sexualiteten Vet inte om jag skulle ställa upp på allt de gör som vårdpersonal, men visst, finns det personal som vill det så är det helt ok för mig Huvudsaken för mig är att man inte nonchalerar det. Både unga funktionshindrade och och Agda 86, har behov av ömhet och att någon bryr sig om dom! | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-04-26 19:17 | |
![]() | Jag kan iofs tycka att man borde kunna slippa sådant som mens och en sexualdrift om man inte själv kan sköta det och det förefaller väääldigt otroligt, för att inte säga olagligt gällande driften, att någon annan gör det för dig. | |
Lillstölla | 2012-04-26 19:17 | |
![]() | Helt rätt Maja! | |
Lillstölla | 2012-04-26 19:19 | |
![]() | Men i Danmark har jag för mig om att det inte är olagligt med prostitution, eller var det Holland mån tro, nå, de hade i alla fall löst det på så vis för de handikappade. De som önskade någon form av umgänge då dvs. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-04-26 19:21 | |
![]() | Det är i Danmark. Har hört talas om den dokumentären men inte sett den. | |
Maja G | 2012-04-26 19:24 | |
![]() | nu är jag på G! Att vara sexuell är ju inte bara att man "gör det"...ni vet vad jag menar:) Man kan vara nöjd med att någon tar på en, smeker armen, håller handen, sitter bredvid eller bara är närvarande. Vi har olika preferenser på vad som är sexuellt eller inte..lika olika som olika vi är som personer. På vissa gruppboende eller eget boende med pers. ass så finns inte ett ställe där personen får vara ensam. Får inte, eller kan inte.. | |
Maja G | 2012-04-26 19:27 | |
![]() | Här i Sverige är det olagligt, men visst finns det här också, eller hur? Inte öppet, men i smyg.... Har sett en annan dokumentär om Danmark där vårdpersonal hjälper till vid själva akten...Lägger personerna till rätta osv | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-04-26 19:27 | |
![]() | Jag vet vad du menar Maja. Jag jobbar inom LSS och då mer specifikt med gravt begåvningsnedsatta med tilläggshandikapp. Har fått rätt omfattande information och utbildning angående detta. Ändå hävdar jag att jag önskar att sexualiteten kunde minska i takt med att handikappet ökar. Jag har sett och ser fortfarande hur svårt det kan vara när man har ett mer påtagligt behov än vad som finns möjlighet att tillfredsställa. | |