Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2013-10-16 23:00 | |
![]() | rultan, tro och tillit är så långt ifrån man kan komma ifrån varandra. | |
Rultatultan | 2013-10-16 23:04 | |
![]() | @Snoosy Inte enligt kristen definition. Teologiskt är tro dels samma sak som "visshet" ( det här fallet om "det vi ännu inte kan se" enligt bibeln, dvs att vår tro är sann och att jesus en dag kommer tillbaka) och dels samma sak som att sätta sin tillit till Gud. Tro och tillit är nästan EXAKT samma sak enligt bibeln. | |
Snoosy | 2013-10-16 23:04 | |
![]() | ordminna, att du baserar ditt liv på guds budord har jag förstått! Men har du några värderingar i livet? Eller måste du söka genom bibeln för att få svar på dina tankar?? | |
Snoosy | 2013-10-16 23:06 | |
![]() | rultan, för din skull och andra som följer sin religion så hoppas jag ni får rätt. För annars har ju erat liv inte haft en egen mening utan baserat allt kring vad någon annan diktat. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-16 23:07 | |
![]() | Kristen moral är den bästa. Böghat, kvinnoförakt, incest, pedofili, folkmord, könsstympning... åh <3 | |
Rultatultan | 2013-10-16 23:11 | |
![]() | @Snoosy Varför skulle mitt liv vara meningslöst om jag har fel? Är inte det att förminska mitt liv från din sida? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-16 23:12 | |
![]() | "Howl like a wolf And a witch will open the door Follow me and meet our high priestess Come, come into my coven And become Lucifer's child Undress until you're naked And put on this white coat Take this white cross and go to the middle of the ring Come, come into my coven And become Lucifer's child Now crush it, crush the cross Suck the blood f rom this unholy knife Say after me: My soul belongs to Satan!" | |
Rultatultan | 2013-10-16 23:12 | |
![]() | Du tillför ingenting, AWK. Sätt på en ny skiva. (och nej, jag menar inte att du ska slänga upp ytterligare en trist youtubelänk) | |
Snoosy | 2013-10-16 23:13 | |
![]() | awk, får man tröst och förlåtelse genom Gud som många kristna får även fast de utfört dessa hemska saker så spelar det ju ingen roll. Det var lite det jag ville säga tidigare. Det är hemskt! | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-16 23:13 | |
![]() | Hemskt indeed. | |
Rultatultan | 2013-10-16 23:14 | |
![]() | @Snoosy ALLA får förlåtelse - om de vill ta emot dem. Du också. | |
Snoosy | 2013-10-16 23:15 | |
![]() | rultan, alla svar och största kärleken kommer ju från Gud. Då anser jag att det egna livet inte får så mycket mening. Det finns ingen plats för egna funderingar. För alla svar är redan diktade! | |
Rultatultan | 2013-10-16 23:16 | |
![]() | @Snoosy Jag tror du har missuppfattat det hela...Vaddå ingen plats för egna funderingar? Ja, kärleken kommer från Gud, alltings ursprung. Om det skulle vara fel - på vilket vis är mitt liv meningslöst då? Jag lever och har levt i och av kärlek ändå. Vad är meningslöst med det? | |
Snoosy | 2013-10-16 23:16 | |
![]() | rultan, det där var dömande :) Jag vet med mig att jag inte gjort något dumt så jag behöver ingen förlåtelse! | |
Rultatultan | 2013-10-16 23:18 | |
![]() | @Snoosy ALLA är vi syndare i Guds ögon. Du behöver inte ha slagit något på käften för att behöva förlåtelse. Det är inget dömande i det alls. Enligt kristendomen är det ett faktum. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-16 23:20 | |
![]() | "Enligt kristendomen är det ett faktum." Missbruk av ordet 'faktum'. | |
Rultatultan | 2013-10-16 23:20 | |
![]() | @AWK Utveckla? | |
Snoosy | 2013-10-16 23:26 | |
![]() | rultan, vi kommer aldrig komma överrens när det gäller religion. För flera hundra år sedan så målades himmelriket (livet efter detta) upp som ett paradis med änglar och Gud sittandes på ett moln. Vi kom ju till himlen. Med vetskapen idag vet vi att vi inte kan sitta på ett moln gjort av luft. Jag kan ju säga så här. Bibeln är skriven av den tidens smarta människor (Professorer??). Dom har ju verkligen lyckats få ihop världens mest intressanta bok. Både på gott och ont. Mest ont. Jag kan aldrig få dig att ändra dig. Du verkar inte ha några tvivel kring det som står i den! Du mår bra i det du har. Hoppas du är en snäll människa som inte skäller ut folk eller gör dig osams med andra genom snack bakom ryggen eller snackar skit om andra utseende eller hur de är. Är du denna sanna kristna person som inte söker förlåtelse genom gud, så blir jag glad. För mig är kärlek viktigt. Men Gud är inte inblandad där!! | |
Snoosy | 2013-10-16 23:27 | |
![]() | *men det är en del av mig tro, jag vet inte. vem som skrivit menar jag :) | |
Snoosy | 2013-10-16 23:27 | |
![]() | *min | |