Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-09-18 00:30 | |
![]() | Det som jag tycker är så underbart - och ibland svårt att greppa - är att gåvan är just en gåva. Helt gratis. Det är inte genom våra egna prestationer eller duktighet, genom våra egna framgångar eller den egna strävan som vi får ta emot Guds nåd och frälsning. Den finns för alla, oavsett hur "religiösa" vi må känna oss eller hur mycket teologi vi kan. Den finns för alla, oavsett hur "goda" vi är eller önskar att vi vore. Det är gott att vara Guds barn! | |
| stuvelsberg | 2013-09-18 08:01 | |
![]() | Eftersom dess tillkomsts avsikt var att förtrycka folk var meningen att det skulle vara enkelt. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-18 08:35 | |
![]() | Resurrection: försö inte bräcka mig kunskapsmässigt när jag lägger fram en teori, jag är alltid väl underbyggd och säger inget jag inte har belägg för. För du kommer bara framstå som pinsam och det kommer du att göra nu igen!! Titta läs och njut och känn dig pinsam! "Dinosaurierna dog sannolikt ut för mellan 65,5 och 66 miljoner år sedan efter det att en gigantisk meteorit slagit ned på Yucatanhalvön i södra Mexiko. Sot och askpartiklar skärmade av solljuset, vilket orsakade extrema klimatförhållanden och dödade växtligheten. Nya fynd från New Mexico av fossiliserade ben efter den växtätande hadrosaurien visar sig emellertid inte vara mer än 64,8 miljoner år gamla. Stämmer mätningen betyder det att vissa dinosaurier överlevde katastrofen och blev kvar på jorden minst 700 000 år efteråt. Bedömningen av åldern har gjorts med en ny och säkrare metod vid vilken man med hjälp av laser från fossilet avlägsnar partiklar, som sedan åldersbestäms med en utvecklad form av kol 14-metoden. Dr Larry Heaman vid Alberta University i Kanada poängterar att det var inom mycket begränsade områden som kvardröjande vegetation kunde garantera de växtätande dinosauriernas temporära fortlevnad – och att mer forskning behövs för att klarlägga hur dinosaurieägg klarade de extrema klimatförhållandena. Men utan de nya kol 14- metoderna vore detta inte möjligt att åldersbestämma" | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-18 09:09 | |
![]() | Spb,det finns inte en sportmössa att dina kunskaper kommer i närheten av Resurrection bara så du vet | |
| Kuralo | 2013-09-18 10:24 | |
![]() | Stuvel Jag kan se att du trampar på outtröttligt, energimässigt verkar inget saknas ;) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-18 10:57 | |
![]() | Men den som vet BÄST är Gud :)) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-18 11:09 | |
![]() | \o/ | |
| stuvelsberg | 2013-09-18 11:12 | |
![]() | Som ni andra, nej det är riktigt, ingen av oss saknar energi, ganska onödig kommentar i sammanhanget tycker du inte? Speciellt som vi som personer är ointressanta. | |
| Kuralo | 2013-09-18 11:44 | |
![]() | Jag tycker inte att någon person är ointressant, mångfalden berikar om du frågar mig. | |
| Kuralo | 2013-09-18 11:45 | |
![]() | Man får ju inte glömma bort att bakom varje inlägg sitter en människa, inte sant? | |
| stuvelsberg | 2013-09-18 11:48 | |
![]() | Det var väl inte riktigt så jag menade. | |
| Kuralo | 2013-09-18 12:14 | |
![]() | Nej jag förstår att du menar att sakfrågan är det som är viktigt inte vilka vi är som personer, javisst är det så, men människan bakom varje tyckande färgar ju svaret. Så är det, men klart jag begriper hur du menar även om du inte vill utveckla dina svar nåt vidare. | |
| Rultatultan | 2013-09-18 16:49 | |
![]() | @stuvels Du skrev: "Eftersom dess tillkomsts avsikt var att förtrycka folk var meningen att det skulle vara enkelt." Förklara? Menar du att Gud hittade på sig själv för att förtrycka folk? Eller menade du att någon hittade på Gud och Jesus för att förtrycka folk? Lägg gärna fram dina teorier och hänvisa till källa. | |
| Rultatultan | 2013-09-18 16:50 | |
![]() | @Sämst Åter igen - sak och person. Nu sitter du där och hånar Resurrection. Får det dig att känna dig stor och stark? | |
| Kuralo | 2013-09-18 17:00 | |
![]() | Rultan Jag tycker också att det är för mycket ibland, men man måste vara rättvis och säga att resurrection är rätt duktig själv i sarkasm och annat, låt dem hålla på, det drabbar ingen "kristen" ;) | |
| Rultatultan | 2013-09-18 17:18 | |
![]() | Så anonymt som nätet är så drabbar väl ingenting här någon riktig person enligt många. Jag tycker dock att en person som själv bröstar sig för att han är så duktig på att skilja mellan sak och person, bör föregå med gått exempel. Speciellt då han gnäller då andra blir för personligt närgångna. Att inte kunna diskutera utan att håna är ovärdigt en vuxen människa. Mina 7:or har fått lära sig att det är usel debatt-teknik och det är inte bara ovärdigt och lågt, utan resulterar i ett F. Basta. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-18 17:26 | |
![]() | Heja rultatultan! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-18 17:47 | |
![]() | *Gäsp* Vad är det som är så svårt att förstå, SpB? På grund av den korta halveringstiden fungerar inte kol 14-metoden för att datera dinosaurieben. Den "utvecklad[e] form av kol 14-metoden" som det slarvigt pratas i ditt klipp, och som används av nämnde Larry Heaman vid Alberta University, är i själva verket en metod som använder Uran. Senast jag kollade är uran inte det samma som kol. www.world-nuclear-ne...02 117.html Så, vem var det som hade störst k*k nu då, var det du eller jag? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-18 17:49 | |
![]() | :-o | |
| uffew | 2013-09-18 17:50 | |
![]() | Spb. När du använder ett citattecken i texten får du allt hänvisa vart du tagit texten ifrån. Kan ju vara från Kamratposten :) vem är t ex dr larry från Kanada? Vad är det för tjomme? | |