Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| riotfux | 2009-09-29 20:37 | |
![]() | miss JK du förvrider sanningen med dina ord. Har du räknat ut en median för vårat publikflöde i Allsvenskan och kan dörmed säga att vi hade ett sämre år än NÅGNSIN 2004 publikmässigt. Likaså kan du därmed inte påst¨att våra publika siffror var på 50% av normalt i serien som ni spelar i nästa år. Löjligt inlägg av dig faktiskt. Jag skriver mkt trams här ibland. Men Jag försöker inte få deirekt felaktiga och skojfriska åsikter, som ofta är styrda av vilket lag man älskar, att låta som fakta. som du gjorde nu. En sak kan du va säker på - ni har SÅ många fler medgångssupportrar än vad AIK någonsin haft. | |
| aprilpojken | 2009-09-29 20:46 | |
![]() | Barnsligare spelare än AIKs får man väl leta i pojklagen efter... fotboll.expressen.se...ar -blavitt | |
| Miss_jk | 2009-09-29 20:50 | |
![]() | 2004 (året ni åkte ur) hade ni ett snitt på 13 000, 2005 (superettan) ett snitt på 11 000, 2006 (allsvenskan igen) ett snitt på 21 000, 2007 (allsvenskan) ett snitt på 20 000. Med andra ord halverade ni snittet det året ni låg i superettan och det var inte långt ifrån halva det året ni åkte ur. Okej, jag har inte siffror för alla år någonsin, men om vi tar dessa år så måste man väl kunna säga att er publik svek dessa två år, 04-05? | |
| riotfux | 2009-09-29 20:52 | |
![]() | AIK's spelare är barnslig... säger en göteborgare som säkerligen håller på ifk gbg, vars SM-guldfirande PONTUS WERNBLOM hade en WISEMEN-tröja på sig efter matchen på NYA ULLEVI. (WISEMEN är ifks organiserade huliganer) Flavio fick en tröja kastad till sig från Klacken och tog på sig den ovetandes om vad det ens betydde. Killen kan inte svenska. Pontus Wernblom däremot, tror du han inte visste vad som stod på sin tröja? Detta Blåvitt har fd styrlesemedlemmar som sitter i fängelse just nu för skattefusk vid värvande av spelare. Dessutom har ni en målvakt som erkänner att han fuskar med stolparna när han kan. Avd. Du kastade just VÄLDIGT mkt sten i ditt glashus nu fisken. | |
| Anna Anka - Ej medlem längre | 2009-09-29 20:55 | |
![]() | Göteborgare har ingen humor. ;-) | |
| riotfux | 2009-09-29 20:58 | |
![]() | Vi brukar inte ha ett snitt på ca: 20 000 när serien är klar. Verkligen inte. Det vet Du nog Miss JK Snittet 04 påverkades dessutom negativt av att vi fick spela en match utan publik som räknades in i snittet. Se det så här: Vi hade enligt dina angedda siffror 2000 fler åskadare i snitt i Allsvenskan 04 än i superettan. Jag måste säga att det är inte mkt jag är stolt äver med säsongen 04. Men jag är grymt stolt över att vi var så många på våra matcher trots resultaten. AIK har flest supportrar. Det vet vi båda två. Jag vill avsluta med att jag vill dig inget ont. Vi är i stort sett likadan. Det som skiljer oss är litet, men än dock enormt. Du älskar ett lag som jag hatar, o vice versa. Så jag skänker en tanke av respekt till ditt intresse, som ju är väldigt likt mitt. | |
| Miss_jk | 2009-09-29 21:06 | |
![]() | Brukar och brukar, ni hade det 06 och 07. Förstår att du är stolt över 11000 i superettan, men faktum kvarstår: Väldigt många supportrar försvann, och precis som jag skrev, det är inget konstigt. Det blir så när popcornpubliken inte tycker att det är roligt längre, då skiter man i att gå och snittet sjunker med massa procent. Kvar står vi som följer i vått och torrt, och det tråkigaste är att det är VI som får ta skiten för att popcornen försvinner. DOM får inte höra hur dålig publik det var på senaste matchen, utan det är vi som var där, som verkligen visar att vi bryr oss som får höra det. Trist. | |
| riotfux | 2009-09-29 21:11 | |
![]() | Jo, lite till bara Miss JK och andra intresserade. Trots en match utan publik hade vi 2004 totalt cirka 20 000 fler åskådare på våra matcher än dif. År 2005 hade AIK cirka 178 000 åskådare i superettan mot difs cirka 183 000 i allsvenskan. Detta trots en divisions skillnad, i vilken båda berörda klubbar vann serien. Och trots att det är aaaaaaaningen större med ett guld som dif tog. Ska bli intressant att jämföra siffrorna kommande år då antagligen det omvända förhållandet gäller, dvs vi spelar i allsvenskan och dif i S1. Vårt snitt i superettan (Publiksnittet 2004 led även av att vi spelade en match utan publik) gav oss en 4e plats i den totala publiktabellen det året. Med detta meddelas härmed alla apor här inne att vi knappast svek... :) Det är skillnad på sämre publiksiffror och katastrofala sådana. Vi hade sämre. Ni har katastrofala - finanskris eller ej. | |
| riotfux | 2009-09-29 21:13 | |
![]() | nu var snaran mindre vad gällde år plötsligt MIss JK - först var det ALLA allsvenska år någonsin- sen var det bara 06 och 07 som var intressanta. haha | |
| Miss_jk | 2009-09-29 21:20 | |
![]() | Jo, men man får ha i åtanke att vår arena bara tar in ca 14 000. Kan garantera att det hade vart ett högre snitt om vi haft en arena med större kapacitet. Kollar man procenten så har nog inte vårt snitt sjunkit så fasansfullt mycket mer än vad erat gjorde, men jag jämförde faktiskt inte våra snitt med varandra heller. Håller med om att det är katastrofala publiksiffror för DIF just nu, men återigen: Det blir så när det går dåligt, för oss, för er, för ifk... You name it. Publiken försvinner, oavsett lag. | |
| riotfux | 2009-09-29 21:21 | |
![]() | va Maybach och alla bajare är tysta förresten! Kollektiv Överdos kanske? | |
| aprilpojken | 2009-09-29 21:23 | |
![]() | eh... han förstod nog att det inte precis var en hyllning till Göteborg, som han antagligen vet är ett av lagen som de fajtas om guldet med. Tar man på sig en tröja så får man ta ansvar för vad som står på den. Wernbloom har mycket riktigt gjort det och bett om ursäkt. Lite skillnad där dock eftersom det inte var en hets mot någon speciell, som det var i detta fallet. Avd. Du snackar väldigt mycket skit nu råtta. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-09-29 21:23 | |
![]() | Vi var ute med Dule häromkvällen och har inte riktigt häntat oss. | |
| riotfux | 2009-09-29 21:24 | |
![]() | Miss JK oavsett vad du skriver o vilka stigar du lägger ut så kvarstår skillnaden mellan AIK och Dif. Ni har så otroligt många fler medgångssupportrar. Att en djurg¨rdare ens försöker argumentera på ett sätt, om än lite gömt ibland - men du är som en vägg lite, att dif skulle ha lika trogen publik som AIK är humor. | |
| Palini | 2009-09-29 21:24 | |
![]() | Sen är det ju väldigt lätt att kaxa sig med publiksiffror när man har en arena som är dubbelt så stor eller tre gånger som stor som de flesta andra lagen i allsvenskan... Storleken har en viss betydelse. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-09-29 21:24 | |
![]() | aprilpojken, finns det bara en göteborgare? | |
| aprilpojken | 2009-09-29 21:28 | |
![]() | alla heter glenn vettu | |
| riotfux | 2009-09-29 21:31 | |
![]() | haha Grundsnygg:) haha äntligen lite riktig humor. APRILPOJKEN - "EH"... Flavio har bett om ursäkt och hade inte en t-shirt på sig som det stod "FIRMAN" på. Först då hade det ens varit jämförbart. Wernblom har bott i Sverige hela sitt liv och vet mkt väl som spelare i IFK vad WISEMEN är och står för. Shit vad Ni är känsliga i götet. Skär ni er när ni rensar fisk så pass? LÄNK till ursäkten till göteborgare: "Flávio tycker inte illa om Göteborg" www.aikfotboll.se/Ar...en tID=1737 | |
| Miss_jk | 2009-09-29 21:31 | |
![]() | www.bubblare.se/movi...ar a_bajare (Apropå ingenting...) Glöm inte att ha ljudet på. | |
| riotfux | 2009-09-29 21:32 | |
![]() | Palini - är det vad du ofta får höra lite beklagande i sängen? "Storleken har faktiskt betydelse" | |