Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-18 17:52 | |
![]() | Men, du vet ... Larry! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-18 17:59 | |
![]() | "försö inte bräcka mig kunskapsmässigt när jag lägger fram en teori, jag är alltid väl underbyggd och säger inget jag inte har belägg för" VM i narcissism nästa? | |
| flippan80 | 2013-09-18 17:59 | |
![]() | =) | |
| SämstpåBeta | 2013-09-18 18:20 | |
![]() | Sakfrågan verkar ju vara ganska ointressant, jag tar upp saker, ämnen, teorier och funderingar. Inget vad det belyses utan folk kommer med korkade anmärkningar som egentligen inte har med sakfrågan att göra, nu var det t.ex om kol-14 metodens tillkortakommanden och inte hur vetenskapen och religionen tampas med och motvind som var det intressanta. Hur Bibeln kan utgöra sig för en sanning när det hela tiden kommer forskning och metoder som falsifierar Bibeln. Jag gillar och vurmar för sakfrågan och blir otroligt irriterad när folk fokuserar bortanför sakfrågan, bemöt mina funderingar och ni vinner min respekt. Sedan har även jag fått höra att jag kan vara en aning dryg, men jag har fått dispans eftersom mitt intellekt är så charmerande och så otroligt snygg men eftersom jag är en ödmjuk person så använder jag mig av en diskret framtoning, Mouche kan intyga :)))!! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-18 18:22 | |
![]() | Uffew stod det inte i texten att han var från university of Alberta i Kanada? Kanske var otydligt! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-18 18:25 | |
![]() | Så hade du fel igen Resurrection det är en förfinad kol14-metod som i samarbete med laser kan faställas på gamla skelett och även på andra material, så din k*k blev en hen :)! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-18 18:28 | |
![]() | Men likväl har du helt tabbat bort sakfrågan, kommer du ens ihåg vad den var Resurrection? Du får nog en större k*k om du kan besvara den, eller i alla fall belysa den på ett konstruktivt sätt! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-18 18:32 | |
![]() | Det är ingen kol 14-metod som används, än mindre en förfinad kol 14-metod. Men det kommer du uppenbarligen aldrig att begripa. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-09-18 18:40 | |
![]() | Men det var ju LASER-kol-14! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-18 18:41 | |
![]() | Är detta den stora testosterontråden? | |
| corlini | 2013-09-18 18:42 | |
![]() | är det inte ganska irrelevant egentligen? det där med kol och dinusaurier... vi vet att det var hyfsat länge sedan och vi vet att det är stört omöjligt att skapa en människa av ett revben och sen befolka jorden genom endast inavel från en enbarnsfamilj. detta tror jag de flesta känner till och begriper oavsett kol14 eller uran penslat på Trex ben. endast en galning, en mycket sjuk person, en uppviglare, en som genomför ett experiment på sin omgivning eller en smått rubbad person kan starta och hålla liv i detta ämne genom att aldrig ta in andras ord eller fakta. frågan är vilken kategori ursprungsTS tillhör? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-18 18:43 | |
![]() | He he, laser-uran-bly-kol 14! | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-09-18 18:44 | |
![]() | Jag tror inte folk är intresserade av sakfrågan. Om Jesus kom från Nasaret eller bara kom att kallas Jesus från Nasaret är helt ointressant. Det råder konsensus (utom bland knäppgöks-"forskare") om att Jesus har existerat. Om han var Guds son är en trosfråga som inte påverkas ens av laser-kol. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-18 18:46 | |
![]() | Jag är mest intresserad av att förlöjliga SpB. | |
| Rultatultan | 2013-09-18 18:49 | |
![]() | " Om han var Guds son är en trosfråga som inte påverkas ens av laser-kol." And to that we all (?) say amen! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-18 18:52 | |
![]() | Att bibeln innehåller ett och annat faktafel gör ju inte att man kan avfärda den som historisk källa. Det vore väldigt osannolikt att Jesus inte skulle ha existerat. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-18 19:25 | |
![]() | Är det någon som påstått det, någon med lite intelligens kunde nog klura ut att sakfrågan var om Nasareth fanns vid Jesu tidpunkt, kanske svårt för vissa att göra den avancerade tankegången? Tanken är ju om man kan kalla Bibeln för sanningen om faktauppgifter i boken inte stämmer? Det var ju liksom sakfrågan! | |
| Claysune | 2013-09-18 19:25 | |
![]() | Jesus finns, Han for hem till Gud för omk. 2000 år sedan. Han väntar på Guds order att komma tillbaka. När tiden är inne så kommer han. PTL. Hälsningar till alla skribenter. C-S | |
| corlini | 2013-09-18 19:25 | |
![]() | en god talare och man med absurda visioner kan ha vandrat på denna jord för ca 2000 år sedan, dvs långt före sin tid. hade han konkurrerat med ghandi, hitler, mussolini, churchill, jfk och andra med samma förmågor hade han kunnat bli något. men han talade för en obildad värld med långsam nyhetsspridning så när hans namn väl var "ute" var han sedan länge borta och fick aldrig reda på resultatet. lite tragiskt. | |
| Rultatultan | 2013-09-18 19:28 | |
![]() | @Claysune Du skrev: "När tiden är inne så kommer han" Jag väntar med bävan och med blandade känslor. Ibland önskar jag att han kunde komma tillbaka i morgon - ibland hoppas jag att det dröjer länge, länge... | |