Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 973

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-21 11:51
Antal inlägg: 52

Det finns vettiga kvinnor ändå...;)

Miss_jk2008-05-21 11:51
Antal inlägg: 8941

Och om killen kollar slitz/porrtidningar/tjeje r på stan, då tror du att det är dig det är fel på? Att du inte duger, som du skrev tidigare... suck... att kvinnor inte kan strama upp sig lite och inte alltid trycka ner sig själva.

upa - Ej medlem längre2008-05-21 11:56
Antal inlägg: 2565

Jag tror inte strama upp sig handlar om att inte känna svartsjuka. Svartsjuka kommer med kärlek, så är det bara.

Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-21 11:59

Tror inte att det är nåt specifikt kvinnligt, miss jk.
Kan ha varit så en gång i tiden, men vi män(och tonårspojkar) får också veta dagligen hur vi ska vara, vilket jobb vi ska ha, hur vår mage ska se ut, och att vi ska tjäna en massa pengar så vi kan bjuda på krogen... Vi ska vara i kontakt med våra känslor och kvinnliga sidor, men samtidigt vara hårda, manliga och beskydda vår kvinna.

Som kvinna kan man ju säga då att "vi har alltid fått leva med generalisering och förtryck" och så vidare.
Men två fel blir inte rätt, när vi nu kommer allt närmare ett helt jämställt samhälle så finns det fortfarande tjejer som kallar sig feminister som vill ha halva makten, hela lönen, men ändå tycker att mannen ska betala på dejten....

Miss_jk2008-05-21 11:59

Jag är inte svartsjuk på min fästman och har aldrig vart. Är hur kär som helst. Vill han kolla på porr så varsågod.

Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-21 12:01

Dessutom ska vi kunna laga bilen när den går sönder...jag har inte ens körkort och är totalt ointresserad av motorer och teknik...
Betyder det att jag inte är en man? att jag är bög kanske?
va mer än jag visste, men ok då...;)

Miss_jk2008-05-21 12:01

Anledningen till mitt ordval var att KARRO skrev "suck... att kvinnor inte strävar efter att bli värderade högre än så...".

upa - Ej medlem längre2008-05-21 12:08

Nu menar jag inte att just porr skulle framkalla den känslan. Jag menar mer att tanken vid att den man älskar skulle tycka om någon annan mer gör att man går sönder.

KARR02008-05-21 12:10
Antal inlägg: 284

Jag tycker tvärt om att du verkar ha en ganska nedtryckt syn på kvinnor miss_jk... den mesta porren är ju bisarrt sjukt kvinnoförnedrande och om man säger emot det så har man verkligen blivit förblindad. Snoppar i alla möjliga och omöjliga hål på samma gång handlar ju bara om mäns maktposition gentemot kvinnor och jag vägrar tycka att det är ok och normalt bara för att det förekommer över allt, det kallar jag är att strama upp mig!

Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-21 12:13

Håller med dig, upa.
Men man får kanske värdera och känna efter när det bara handlar om harmlös(och fånig) attraktion eller en äkta känsla som överskuggar erat förhållande.
men visst fan är det trist när den man är ihop med bryr sig mer om någon annan, eller något annat för den delen än dig...

KARR02008-05-21 12:13

tack upa

upa - Ej medlem längre2008-05-21 12:13

Jag tror man gör ett misstag när man säger att porren speglar någon generell kvinnosyn. Porr är ingen äktenskapshandbok, det är helt och hållet ett försök att tillmötesgå vad man tror är mäns fantasier.

Miss_jk2008-05-21 12:18

Mäns fantasier? Tror att det är ganska många tjejer som kollar också. Och så finns det hur mycket lesbisk porrfilm som helst, helt utan män överhuvudtaget faktiskt.

Jag har verkligen ingen "nedtryckt" syn på kvinnor, jag börjar bara ledsna på att det alltid ska vara så jävla synd om oss hela tiden. Männen har det säkert precis lika jobbigt i andra fall.

Ja, självklart blir väl vem som helst jätteledsen om ens pojkvän träffar någon ny, men det har väl inget med slitz och porrfilm att göra.

Little_Red - Ej medlem längre2008-05-21 12:20
Antal inlägg: 1092

"You know, I have never understood the male obsession with lesbianism - a whole area of sex with nothing for them to do. Just answered my own question, haven't I?"

KARR02008-05-21 12:20

precis MÄNS fantasier... inte handlar det om nåt ömsesidigt behov man försöker tillgodose... Även om inte porren speglar bågon generell kvinnosyn nu, så påverkas man av allt maan ser och det normaliseras efter hand. Om några år kommer man vissa porr på bästa sändningstid på vilken kanal som helst och barnen kommer växa upp med såna syner. Tror du inte då att kvinnosynen kommer vara lite snedvriden då heller? (Ännu mer än idag)

Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-21 12:22

Japp! Nog är det så upa. Kanske!
Men vad man tror är mäns fantasier eller intressen för den delen, är ju en generalisering som hänger kvar sen 1950-talet eller ännu tidigare.

Jag som man stör mig sjukt på hur jag utmålas enligt vissa tidningar eller filmer...MEN porrfilmer är som alla andra filmer, överdrivna!
Vem fan säger att "Die hard" eller "Dödligt vapen" filmerna speglar en vanlig polis vardag? Vem gnäller över den heroiska bilden som många filmer visar när det handlar om knarklangare?

"pretty woman", suck! Myten om den lyckliga horan hålls högt...bara hon träffar en man med mycket pengar så är allt bra...
Säger inte att jag gillar porr, men däremot att nästan alla filmer, vad de än handlar om speglar en förvriden bild av verkligheten.

upa - Ej medlem längre2008-05-21 12:23

Ja, den allra största delen av den porr som produceras görs i syfte att trigga mannen, inte sagt att kvinnor också triggas. Men målgruppen är män. Lesbiskt är väl snarare ett bevis för det och inte ett försök att massproducera porrfilm för en sån liten målgrupp som lesbiska kvinnor.

Ballerina2008-05-21 12:23
Antal inlägg: 1726

Porr ger en taskig syn på sex, det är äckligt och osmakligt och jag är glad om jag slipper se det. Jag skulle inte bli svartsjuk om min kille tittade, men jag skulle bli äcklad och ledsen. Jag kan inte bli svartsjuk på min kille, jag vet att jag är hans drömkvinna hihi :P

upa - Ej medlem längre2008-05-21 12:25

Svårmodig, jag kan hålla med om att porrbranschen kanske inte är så inlyssnande och försöker ta reda på om deras filmer går hem. Just därför gör man bra i att satsa på en annan karriär eftersom den rådande porren är utdöende.

Ballerina2008-05-21 12:25
Antal inlägg: 1726

svårmodig

problemet är att de andra filmerna du nämnde är fiktion, porr är verklighet. :=)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?