Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 779

Forumkategorier

Användare Inlägg  
alapet_torsk - Ej medlem längre2008-06-24 01:18
Antal inlägg: 137

fast jag tyckte sverige spela bra mot både spanien och grekland,ryssland matchen kan ju abslolut diskuteras,men å andra sidan så är ju ryssland riktigt i topp.

dom verkar ju gå mot final......

fast man vill gärna ha en förklaring på varför "vi" förlorar.

jag och dom flesta vill nog att sverige ska vinna,då skyller man gärna på nån,itsället för och bara inse att vi förlora.

men...ryssland var jättebra,och sveriges spel funka inte alls tyvärr. end of story änna

hungerstrejk2008-06-24 01:32
Antal inlägg: 524

"storsmisk" :)

jeehunmoon2008-06-24 03:35
Antal inlägg: 479

Som jag tidigare nämnt i några andra trådar, svenska folket har för skev bild av Sveriges fotbollslandslag, eurovisiontävlingen och andra internationella evenemang.

Vi kom in i turneringens slutspel som 3e sista lag i rankingen, man fick skyhöga 80+ ggr pengarna på att Sverige skulle vinna EM. När 16 lag är med är 80 ggr degen skapligt mycket. Tror man hårt på Sverige skulle man med andra ord bombat på 80ggr degen. Tror dock inte många gjorde som uttrycket lyder "put your money where your mouth is".

Lagerbäck ska INTE avgå tycker jag. Han komponerade två bra matcher av 3 enligt mig. Med spelarmaterialet laget hade presterade vi bättre fotboll än vad som förväntades (av bookmakers etc, inte svenska folket).

Det enda strategidraget jag opponerade emot var bänkningen av Källström. Men även där menar jag att han valde ett bra alternativ eftersom Anderssons roll var betydande i de två första matcherna, dvs hans defensiva roll var viktig mot Greklnad och Spanien.

Lagerbäck har tagit mediokra Sverige till slutspel i fler turneringar än de flesta mellanklass-länder inom sporten i Europa. Han har hittills gjort ett enastående jobb ennligt min mening.

Palini2008-06-24 09:29
Antal inlägg: 1381

"genom att vinna mot blåbärsnationer fobollsmässigt sett och sen få storsmisk då borde man själv se att det är något fel i ledarskap eller truppen"

Eller kan det av en slump vara så att ett halvbra lag brukar vinna mot sämre lag och förlora mot bättre? Nej, så kan det omöjligt vara. Det måste naturligtvis vara fel på ledarskapet. =)

Palini2008-06-24 09:35

Så många stornationer har inte missat VM/EM under dessa år. Ge mig gärna statistik...

Mitt minne sviker mig som vanligt, men missade inte t.ex. Holland förra eller förrförra VM? Länder som Ryssland, Polen, Ukraina som har klart större befolkning än oss och utklassar oss på alla plan vad gäller klubblagsfotboll, visar också upp ett klart sämre facit än lilla Sverige under den här perioden.

Sen så vet jag inte om vi egentligen ska jämföra oss med länder som Italien, Tyskland och Frankrike. Så jävla bra är vi som sagt inte...

Miss_jk2008-06-24 10:18
Antal inlägg: 8941

Men jag fattar inte varför ni hela tiden måste påpeka att Sverige gjorde bra ifrån eller att vi helt enkelt inte är bättre. Behövs det ingen föryngring av laget oavsett? Tänk den stackarn som får ta över efter Lagerbäck, som bara har färskingar att jobba med. Sådana som inte spelat en enda landskamp. Svensson, Allbäck och herrarna kommer lägga av meed landslagsfotbollen inom en väldigt snar framtid, så borde det inte vara på tiden att låta de yngre spelarna få komma in nu då? Eller ska man köra de erfarna hela vägen tills de lägger av, och SEN sätta in de andra? Då kan jag lova att hela Sverige kommer ropa AVGÅ till den nya tränaren, för då kommer vi troligtvis inte vinna en match. Inte ens Källström som har vart med ett ganska bra tag nu får ju spela. Minsta misstag från hans sida och han blir bänkad. Kort sagt: Det spelar ingen roll om vi vinner eller förlorar, vi _måste_ få in de nya yngre spelarna nu. Avgå Lagerbäck.

Palini2008-06-24 10:34

Man ska köra med de bästa spelarna tills de blir petade av nån som är en bättre fotbollsspelare, oavsett ålder, kön, hudfärg eller sexuell läggning.

Palini2008-06-24 10:37

Eller, jag tar tillbaka det där. Man ska köra med de spelarna som tillsammans bildar det bästa laget. Det behöver inte nödvändigtvis vara de bästa spelarna. Jag menar, det är ju dumt att ta ut 20 målvakter om de nu är de 20 bästa spelarna...

Miss_jk2008-06-24 10:37

Nej det ska man inte, inte alltid oavsett. Hur ska man då får ett fungerande lag när dom "pensionerar" sig? Idiotiskt.

Palini2008-06-24 10:42

Och det är ju förmodligen därför som t.ex. Källström inte får spela. Han är ju klart bättre än många av spelarna i startelvan, men han passar nog bäst i lag som är passningsskickliga, spelförande och har mycket boll, som t.ex. i Lyon. Men han gör inte lika mycket nytta i ett lag som ligger på defensiven och som ska kontra blixtsnabbt.

Palini2008-06-24 10:45

Jag tvivlar starkt på att 10-12 man beslutar sig för att lägga av i landslaget samtidigt. Och då borde det inte vara några problem att slussa in nya förmågor allteftersom de gamla droppar av.

Miss_jk2008-06-24 10:50

10-12? Det räcker med två-tre så blir det genast lite jobbigare om man inte har "färdiga landslagsspelare" att fylla ut med.

Palini2008-06-24 11:03

Ja, och det blir pyttelite jobbigare att byta ut en spelare, ska man aldrig byta ut spelare då? Lite jobb får man räkna med. =)

Miss_jk2008-06-24 11:06

Ja, och då kanske det är bättre att börja jobba med dom spelarna i tid, istället för att vänta tills de "gamla" redan slutat.

skogstorparn2008-06-24 13:53
Antal inlägg: 2287

ja, skulle han avgått borde han gjort direkt,nu är han kvar och lär få föryngra vare sig han vill eller inte
alex och allbäck är ju redan borta och minst en ur trion svensson,ljungberg å henke lär tacka nej i förtsättningen

Pg up - Ej medlem längre2008-06-24 13:56
Antal inlägg: 1354

Nej, jag tycker inte att Lagerbäck ska avgå.
Han tycks sköta laget hyfsat.

Elmis2008-06-24 16:01
Antal inlägg: 2916

"Se och lära" gör man bäst i ett mästerskap, inte på en betongbänk i en kvalmatch mot Långtbortistan. ;)

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-06-24 16:07
Antal inlägg: 559

Tror det blir magert med mästerskap ett tag för sverige. Det finns inga blivande stjärnor i U-21 eller längre ner. Vi hade faktiskt chansen till framgång i VM-02, om vi slagit senegal så hade vi fått turkiet och sydkorea i kvarts/semi. Om vi slagit Holland i förra EM så tror jag att vi hade haft en chans att vinna hela skiten...men nu är det så att ett flertal av lirarna lägger av och det finns ingen återväxt. Att Henke är kvar är ingen garant direkt...

mizzy742008-06-24 18:40
Antal inlägg: 2

Inte Lagerbäck utan våra så kallade stjärnor kan nog ta sig en funderare om dom ä så bra som dom tror.. Blir så trött på att tränarna ska lämna ,och dom ä så dåliga ,kan inget etc etc.. Nä, se till å satt lite eld i arslet på våra "storspelar" låt dom visa att dom är värd dom pengarna dom tjänar in i sina klubbar. Dra ihop ett lanslag från Allsvenskan iställe . De kan ju inte gå sämre iaf..

Mizzys gubbe

mr_mb2008-06-24 18:43
Antal inlägg: 11

gör man inte 3 byten mot ryssland, när ingenting har fungerat under hela matchen så är det verkligen läge att tänka på att avgå

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?