Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stenknäck | 2011-03-09 22:13 | |
![]() | Gillar dansk design på möbler liksom franska stora ekbord. Köper aldrig annat än av kända designers. Får ibland hjälp med möblering och inredning av proffs jag anlitar. | |
| Lill-IT | 2011-03-09 22:51 | |
![]() | Bor i ett gammalt hus som fortfarande behöver mycket kärlek (läs pengar) för att bli riktigt fint... men det duger:) Ljusa väggar överallt invändigt, inte så väldigt trendigt i möbelväg utan mer lantligt/trevligt. Mycket gröna växter.. som jag vårdar som bebisar. Mycket kuddar och plädar.. det är alldeles nödvändigt så att jag, ungar och kattor kan ha det bekvämt och skönt var vi än väljer att befinna oss. Hittade en möbelserie för några år sen som jag föll handlöst för och äger alla delar av: www.nilssonsilammhul...ni lla.html Har bytt ut hyllorna i vitrinskåpen mot glashyllor och satt in belysning.. och det blev så fint så:) Runt min dator är det ganska stökigt (många pågående projekt) annars håller jag bra ordning och rent och prydligt. | |
| Mimikryp | 2011-03-10 10:42 | |
![]() | Lill-IT; Jag håller med om att det var ganska fina grejer, men det är inget JAG faller pladask för och inte heller något som skulle passa hemma hos mig. | |
| Miss_jk | 2011-03-10 11:11 | |
![]() | Gillade också de möblerna, dock tror jag att det är en riktig "innegrej" just nu och risken är då att man tröttnar rätt fort. Alla vill ha/har den stilen nu nästan. | |
| groenmeyer | 2011-03-10 11:28 | |
![]() | Det enda i vårt hem som har en viss stil är vardagsrummet som går lite i afrikansk stil. | |
| Miss_jk | 2011-04-08 18:11 | |
![]() | Såpp, nu har vi köpt nytt på Lilla Essingen. Inflyttning den 20 juni, så möblerna är INTE våra. Dessutom blir det omlackering av alla luckor och skåp, betsa köksbänken samt sätta in en duschkabin/duschvägg istället för badkaret. Alt. köpa ett nytt snyggare badkar kanske. www.pixbox.se/alb_sh...pa ge0.html | |
| lsaw | 2011-04-08 18:32 | |
![]() | Läste titeln på tråden: beror på om jag har glasögon på eller inte! Utan glasögonen har jag ett perfekt hem (läs funktionellt hem). Med glasögonen inser jag att man måste städa av ibland! Stil: mixed - mina personliga attributer (vinylskivor-dj uppsättningar) är viktigare än samma trädslag (eller stil) runt soffan! | |
| Gautama | 2011-04-08 18:41 | |
![]() | Fin lägenhet Miss Jk, grattis till köpet! Själva har vi satt upp oss på en taklägenhet mitt i stan. Den är på två våningar och 93 kvadrat. Hoppas, hoppas vi får den!! | |
| Maja G | 2011-04-08 18:42 | |
![]() | har ett nytt hem..inte ny lght,men nya tapeter och möbler....Vitt/svart och fuchsiafärgat:) | |
| onyxea | 2011-04-08 19:25 | |
![]() | Miss_jk: (Eran gamla lägenhet) Fint, men otroligt opersonligt. Hade jag kommit in hemma hos er hade jag trott ni skojade och visade mig en stylinglägenhet ur ett minimalistiskt inredningsmagasin. Alla era grejer är snygga, men inte en enda pryl inger mig känsla, förutom möjligen det stackars fåret i hallen. Men det är tur att smaken är som baken :) och lycka till med nya. Här hemma blandas arvegods med loppisprylar, den enda nyköpta möbeln vi äger är soffan (och sängmadrasserna) tror jag. 40- och 50-tal dominerar, men med ljusa målade väggar, gillar inte tapeter. Väver egna trasmattor. En (eller egentligen två) äpplet matsalsmöbel upptar större delen av vardagsrummet (14 platser) De roliga inslagen i möbleringen (dvs inte mörk teak) står pojkvännens fascination för 70-talet för, lampor och (till min fasa) knopparna i köket är 70-tal. | |
| onyxea | 2011-04-08 19:27 | |
![]() | Leelou och emmylicious: Här hemma jobbar vi intensivt på att få till just ett rutigt golv i köket ;) Det är kul att alla gillar olika. | |
| Miss_jk | 2011-04-08 19:32 | |
![]() | Hmm, ja men det beror väl på vad som menas med "personligt". Du nämner ingenting om foton på släktingar eller dylikt. Mina möbler kunde ju vart gjorda av en vän som är möbeldesigner t.ex. Mycket av småsakerna (och vissa av de stora) i inredningen har jag köpt på loppis och gjort om. Vardagsrumsbordet finns 20 st av i Sverige, så det är också ganska "personligt". Så som sagt, vad menar du med personligt? Måste allt vara målat i glada färger, begagnat och från funkis-tiden för att vara personligt? | |
| smörbit | 2011-04-08 19:46 | |
![]() | det är så bra med mitt lila bo. Inga konstiga möbler. En enkel grön soffa med en matta från Iran och en go mjuk lampa för alla dessa böker som man plöjer igenom.. | |
| t82erese | 2011-04-08 19:47 | |
![]() | Jag har det väldigt tråkigt, eftersom jag bor väldigt litet nu och inte kan göra speciellt mkt. Men den dagen jag finner huset som cirkulerar i mina tankar då blir det ändring kan jag lugnt säga. | |
| Pseudonymf | 2011-04-08 22:02 | |
![]() | Miss_jk - är det Kristineberg som är ert nya hem? Det var två väldigt fina lägenheter :) Gillar inredningen skarpt - älskar vitt :D | |
| Miss_jk | 2011-04-08 23:03 | |
![]() | Nej, Lilla Essingen. Tack så mycket! :) | |
| Gautama | 2011-04-08 23:19 | |
![]() | Miss Jk jag tycker du hade skitmysig stil i ditt hem. Sen vet jag av erfarenhet att man är tvungen att plocka bort personliga saker vid fotning. :-) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-04-08 23:26 | |
![]() | Tänk att Miss_jk bor under en bro, det tycker jag är ganska rock´n roll! | |
| Kung BuggeDE | 2011-04-09 00:16 | |
![]() | Förjävligt för stunden.. | |
| Miss_jk | 2011-04-09 09:29 | |
![]() | Ja, det är ganska rock n' roll faktiskt! :) Gäller bara att lyckas få hit rätt köpare vid försäljning. Alla tycker inte att New York & Rock n' roll är coolt tyvärr. Hur visste du det förresten? | |