Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:31 | |
![]() | Det minsta ni kan göra (Upa och Oceano)är att stå för att ni tycker det är fel och omoraliskt med människor som har mycket sex och gillar det. Jag har ställt den frågan upprepade gånger nu men möts istället av irrelevanta exempel som att tex knulla offentligt. Jag provar igen: varför utgår ni från att ett frekvent sexuellt beteende inte är önskvärt? | |
| ANDERStG | 2008-06-22 19:38 | |
![]() | Är det irrelevant i sammanhanget att "stuntman Mike" är en rollfigur som tänder på att köra ihjäl kvinnor med sin bil? | |
| vulcan | 2008-06-22 19:43 | |
![]() | Lustigt att diskussionen bara handlar om tjejer. Jag kan säga så här: Jag har känt några stycken killar som under åtminstone vissa eller en viss period av sitt liv har "knullat runt" väldigt mycket. I samtliga dessa fall så låg eller ligger det någon typ av dåligt mående eller trubbel med självkänslan bakom (De har själva medgivit det i flertalet fall, i en eller ett par handlar det mer om min tolkning av något jag dock tyckt vara ganska uppenbart). Med det vill jag dock inte säga att det gäller för alla, men jag är väl rätt skeptisk. Sen ligger det inte för mig att fälla moraliska värdeomdömen över folks sexliv, så länge de inte skadar andra med det. | |
| Miss_jk | 2008-06-22 19:57 | |
![]() | Jag återgår till trådstarten då, om det är okej. Nix, jag har inte sett den och tror inte att jag kommer se den heller. Har inte följt serien av någon anldening, och det känns lite som att man kanske borde gjort det innan man ser filmen. Eller? Har kollat på något avsnitt men jag har lite svårt för tjejerna som är med. Ingen aning om varför, men så är det. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:00 | |
![]() | Jag tycker absolut INTE att det är omoraliskt att ha mycket sex och med olika partner om man VERKLIGEN vill det. Däremot har jag väldigt svårt att tro att många människor mår bra av det. Både killar och tjejer som vulcan säger. Jag tror att det oftast ligger nånting annat bakom som gör att man väljer att göra på detta sätt. Att man försöker döva ett tomrum i sitt liv genom att ha sex med olika partner. Och om vi talar om 15-åringar så kan ingen smälla i mej att det skulle handla om ren å skär kåthet om man har sex med olika killar. Och jag kan tycka att det är vidrigt med unga tjejer som väljer detta beteende. Ett betende som slår tillbaka mot de själva förr eller senare genom att det mår dåligt över hur de handlat. Tycker mej ha belägg för det efter många års arbete med unga tjejer. Sen så tycker jag inte tjejerna är vidriga för den skull men deras betende är det. Och jag skulle aldrig säga till en tjej att du är vidrig som gör så här!! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:01 | |
![]() | Stunt, jag har ingenting emot sex och jag skiljer inte så mycket på män och kvinnor där. Sex är ingen tävling om vem som ska ta för sig mest. Jag tycker inte man ska skämmas över att man gillar sex men jag är inte beredd att släppa tyglarna helt fria för frigörandets skull. Den enskilda individen har jag inte så mycket att säga om men jag anser faktiskt inte att den sexuella frigörelsen har fört mestadels gott med sig. Jag tror inte människor klarar sig utan tydliga ramar och det har vi ju sett tydliga exempel på. Är du själv av åsikten att kvinnor vaggas in i en sund sexualitet idag? Det kan möjligen vara där vi helt enkelt skiljer oss åt för jag tycker nämligen inte det. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:02 | |
![]() | Förlåt men när fastslogs det att tjejerna i serien knullar runt Vulcan? Eller vad syftade du på i ditt inlägg? Under en stor del av serien har de alla haft fasta förhållanden(kanske inte Sam då men som någon påpekade så är de stereotyper som dragits ett varv extra). Mångas kritik i tråden handlar ju om att det SATC är en dålig serie för att den uppmuntrar till en massa sex. Men har de verkligen så extremt mycket sex att man kan dra paralleller till folk som i verkligheten har sex för att de mår dåligt? Som Gariam sa så är det dags att sluta utgå från att unga tjejer/killar som har mkt sex har det för att de mår dåligt och inte för att de är kåta, även om det så klart gäller i vissa fall. | |
| Elmis | 2008-06-22 20:03 | |
![]() | Ok, nu räcker det argbiggor. Kan vi inte slå fast att filmen/tv-serien är skit så vi kan stänga tråden? :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:04 | |
![]() | Jag har ändå fått för mig att alla (nästan) har en leka-av-sig period någongång. Vissa har flera och jag skulle inte påstå att de gör det pg av dåligt mående. Det sker säkert men dra alla över en kam vågar iaf inte jag. Ibland har man bara flyt, är kåt och partners hopar sig :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:05 | |
![]() | Elmis: Skall vi se back to back hela serien igen? | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:07 | |
![]() | Så svaret på min fråga är att vi behöver tydliga ramar Upa? Hur ska dessa ramar se ut? Är det därför det är omoraliskt att ha mycket sex? Tror inte du svarade på min fråga nu heller. Vad är sund sexualitet för dig förresten? För mig är det att tillåtas ha sex (hur mycket man vill)för att man gillar det utan att bli skuldbelagd av samhället. Vi kan lugnt enas om att vi skiljer oss åt i våra åsikter och det är jag mycket tacksam för. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:10 | |
![]() | Jag håller med dig Elmis men alla har vi våra ömma punkter :). Moralkärringar är min, feminister är Upas. Tonårstjejer som har sex är Oceanos ömma tå. Håller med om att debatten bör läggas ner, eller iaf återgå till ämnet. Miranda är förresten inte lesbisk i serien, men i verkligheten. | |
| Elmis | 2008-06-22 20:11 | |
![]() | Säg till om de i filmen till exempel: - diskuterar situationen i Burma - de går djupt in i lingvistisken bakom deras frigjorda språk - de fascineras över alla olika gourmetvarianter av chili - de analyserar Mats Wilanders final mot Ivan Lendl i US Open 1988 - eller att de ger sig ut på ett riktigt hisnande äventyr i Amazonas där Cattrall bryter av ena klacken på sina pumps och samtidigt skadar foten så att de andra får bära omkring på henne bland malariamyggor och krokofanter... Då kanske jag kollar på den med ett halvt öga. Men så länge det är ren pure yta så kan jag lika gärna hyra alla säsonger av Top Model. | |
| Elmis | 2008-06-22 20:14 | |
![]() | *går och hyr alla säsonger av Top Model* | |
| Miss_jk | 2008-06-22 20:14 | |
![]() | "Sex... Igår var det biopemiär på Sex and the city, någon mer än jag som satt med en gottepåse o kollade? Såå bra den var.." | |
| Zampano | 2008-06-22 20:14 | |
![]() | den har nog ingen dialog som leder till guldpalmen | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:16 | |
![]() | Nej då, jag tycker inte illa om feminister, bara de som har fel. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:18 | |
![]() | Jag har erfarit "alltihop": haft sex som självdestruktivt beteende under en kort period i tonåren, haft mycket och roligt sex p.g.a ren och skär kåthet under en period, provat på seriöst celibat, samt låtit bli att ha sex alls fastän jag egentligen velat OCH levt ett "lagomt godkänt sexliv". Jag har haft tillfälliga korta passioner och seriösa långvariga relationer, och jag är nog inte helt unik vad gäller allt detta tror jag! Alla variationer finns, och en enda människa kan genomleva och erfara många olika situationer under en livstid p.g.a en massa olika saker. Och samtidigt som ens liv pågår så TYCKER en massa folk en massa saker om det man gör och om hur man lever, utan att först bry sig om att ta reda på hur det egentligen ligger till. Vill man verkligen finnas till hands för dem som lider av självdestruktiva beteenden så måste man väl åtminstone visa den lilla men grundläggande respekten att först ta reda på hur den personen verkligen upplever det, om den vill ha hjälp och om den öht vill ha ens åsikt i frågan. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:18 | |
![]() | Vet inte om filmen ska visa oberoende, fria och starka kvinnor som tar för sig, när budskapet ändå till slut är att en kvinna är ingenting utan att vara gift(gärna rikt). Och att tjejers stora intresse förutom att hitta en läkare att gifta sig med är shopping och skor tror jag inte riktigt på. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-22 20:19 | |
![]() | jag har då aldrig mått dåligt eller annat utan bara älskar sex i massa olika former o jag har väl ett antal hundra på mitt samvete i min karriär ;) | |