Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:12 | |
![]() | *sungazers | |
| Miss _ A | 2008-06-25 00:14 | |
![]() | Som den sjuksköterska jag är på SU så måste jag ju använda mig av SU's forskning, som för övrigt är en av Sveriges ledande inom obesitasforskning: Överviktig som barn innebär att du har många små fettceller i kroppen. Dessa är mycket svåra att banta bort. Träning och rätt kosthållning är ett tillvägagångssätt, men kan inte med säkerhet ge resultat. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:14 | |
![]() | www.space-travel.com...li ght.html | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:15 | |
![]() | Miss_A, jag tror inte riktigt artikeln är tydlig med vad det är som ärvs, om det är anlag eller dåliga vanor. Kan nog hända att det finns viss skillnad från person till person hur kroppen hanterar inlagring av fett. Insulinet är ju en viktig faktor i det. Jag tvivlar ganska starkt på att den största förklaringen ligger i generna. Jag tror snarare det beror på vad för slags föda man stoppar i sig och hur det i sin tur påverkar insulinnivåerna. | |
| Miss _ A | 2008-06-25 00:16 | |
![]() | För har man dessa små fettceller så om du lyckas tömma dem så skriker de efter näring och det du äter lagras sedan in, oavsett hur sund kosten är. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:16 | |
![]() | Ordprof, håller med angående kaloriintag och fetma, men alla verkar inte överens om de :/ | |
| Miss _ A | 2008-06-25 00:17 | |
![]() | Och om man bara äter sund föda och har ett kanonbra blodsocker?? | |
| Miss _ A | 2008-06-25 00:19 | |
![]() | Att röra sig mer än man äter är såklart grundregeln i att gå ner i vikt, men har du övervikt sedan födseln så har du redan bäddat för ett liv som överviktig oavsett hur du äter och rör dig. Hur man kan bli av med övervikten (om man nu vill det) beror på hur och varför man har den? Och detta är ju ytterst individuellt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:21 | |
![]() | Miss _ A: Creed att du orkar. Livet blir faktiskt inte så lätt efter en viktnedgång. Speciellt inte om man tappat många % av sin startvikt. | |
| Snoosy | 2008-06-25 00:22 | |
![]() | ordprofeten,, ''man blir inte fet om man inte tar in fler kalorier än man gör av med, det är nämligen omöjligt :) Oavsett vilken medicin du tar.'' Menar du att kaloriintaget måste sjunka drastiskt vid intaget av en del mediciner ?? | |
| Snoosy | 2008-06-25 00:23 | |
![]() | ..man kanske ska sluta äta helt vid intag av ex cortison ?? Eller vad menar du ?? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:24 | |
![]() | Förnekelse och/eller bristande insikt - eller lögn som det kallats i en del profetior - om sitt tillstånd är en vanlig del i de flesta beroenderelaterade sjudomar. Alkoholism, nakromani, bulemi, anorexia, kleptomani etc etc. Sen är det ju jävligt enkelt för oss som inte drabbats att sitta vid sidan av och lite småpräktigt predika om fria val i livet..... | |
| DennisPlz | 2008-06-25 00:25 | |
![]() | Dags igen..... www.youtube.com/watc...iF -61bCBpA | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:27 | |
![]() | ... eller vi kanske är beroende av att vara präktiga och korrekta och se oss själva som förebilder. Är det då ett sjukligt beteende eller kan vi välja att inte ge utlopp för denna präktighet så fort tillfälle ges...? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:27 | |
![]() | snoosy, jag fattar ;-)...Detta skrev jag: mamman 2008-06-24 23:47 Fattade inte clownen, men man sväller upp lite på cortison.... +10 kilo klarade jag på en vecka ;-) Och då LOVAR jag att jag inte åt alls (eller nästan i alla fall) för att jag inte KUNDE!!!! Men lyssna till profeterna som VET.... *suck* | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:27 | |
![]() | Snoosy, vad sägs om kalorisnål mat? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:28 | |
![]() | Guld, kaparen :-) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-25 00:28 | |
![]() | Imb; Läs mitt inlägg | |
| Miss _ A | 2008-06-25 00:29 | |
![]() | Eller va fan... alla kan ju se ut precis på samma sätt. Jag vet... vi inför en lag om att ingen skall väga över 75 kg, som kille ha kortklippt mörkt hår, tjejer skall ha långt blont hår, blåa ögon till alla. Varför inte införa uniform. Alla som inte passar inom idealen sänder vi till ett läger för de utgör ett hot... Eller vänta nu... detta är ju förintelsen vi pratar om. Intressant att folk vill införa detta igen. | |
| Snoosy | 2008-06-25 00:30 | |
![]() | mamman,, ja, det känns som en del sitter och vänder och vrider på saker och ting. Bara för att vara emot. Sen om dom har några belägg för vad dom skriver det struntar dom i. | |