Spelrum
Giraffen39
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 622

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jeehunmoon2008-07-22 13:49
Antal inlägg: 479

Lol nu stavar du "sollipsism" annorlunda! Visste du inte hur det stavades första gången du namedroppade ordet?

Nåvä du tycker att det är för svårt, om inte t o m felaktigt att försöka avgöra objektiva sanningar, orkar inte diskutera om det här, det är för off topic för min smak, starta en ny tråd om det y not om du vill argumentera vidare om det. Det är inte MIN uppfattning som jag upphöjt till en objektiv sanning, jag säger bara det att svensken alltför ofta har fel verklighetsuppfattning. De tror att de sjunger bra när de låter pyton, de tror att de kan spela poker bra bara för att de slår polarna vid köksbordet, de tror att Sverige ska vinna fotbolls-EM etc. Verkgihetsuppfattningen hos svensken är ofta inte bra.

Låter för övrigt som att sollipsism skulle vara någon slags stark olaglig drog?

y not2008-07-22 14:54
Antal inlägg: 9014

solipsism, dubbelslaget på l andra gången var av misstag, och solipsism är precis vad det låter som.
Men starta en annan tråd än den här som jag startat just av nyfikenhet av att höra hur stor påverkan vara och en upplever att de har i sitt liv, har jag inte lust med, det är knappast off topic.
Sen att inte du kan repektera andra personers upplevelser utan anser att de upplever fel är i mina ögon fascinerande.
Exakt hur stor roll att påverka sitt eget liv vi har kan vi ju faktiskt inte veta. Däremot kan vi veta att det kan vara olika mycket för var och en ifall det nu inte är på det sättet att allt bara är en solpsistisk verklighet och du är allt, eller å andra sidan att vi helt styrs av ödet och att vi bara upplever något som inte är sant. Oavsett det så är ju vår upplevelse sann.

Nåväl jag kanske skall håna dig istället för att du inte ens förstår ett så enkelt ord som solipsism i sammanhanget och dessutom tror att "Nåväl" stavas "Nåvä", ditt senaste inlägg verkar ju som om det är den nivån du föredrar.

Men din Verkgihetsuppfattningen är tydligen den sanna? Men vad är Verkgihetsuppfattning?

jeehunmoon2008-07-22 15:45

Jag är inte den som märker ord i vanliga fall, det borde du märkt i forumet, men när du nedvärderande skrattar åt mig för att jag inte vet vad ordet betyder ser jag det extra roligt att du anvnder två stavningar av ordet som "alla borde veta vad det betyder som har en åsikt om uppfattning". När du sedan återigen böjer ordet fel "solpsistisk", undrar jag återigen om du inte bara använde ordet för att du ville verka ball, när dina felstavningar och böjningar av just det ordet tyder på att du inte behärskar användandet av ordet i sig.

Att du då sedan fortsätter att märka ord på mina slarvfel i stavningen underminerar bara dig själv och inte min trovärdighet, när du t ex märker att jag slarvfelsstavade verklighet till verkgihet.

Mitt råd till dig y not, använd inte ord som du inte behärskar, jag tycker att du just nu sköt dig själv i foten.

Nu är frågan, VALDE du att stava och böja ordet solipsistisk och solipsism fel och skrev "solpsistisk" och "sollipsism" eller var detta för dig något helt OKONTROLLERBART i ditt liv?

y not2008-07-22 16:09

det vara alltså precis samma slarvfel som du själv skriver så vem skjuter sig själv i foten?
Och anledningen att jag tar upp solipsismen är ju för att du försöker upphöja i din argumentation dina åsikter, dina upplevelser och din smak till nån form av objektiv sanning. Och i ett solipsistiskt perspektiv är det ju just så. Men istället för att bemöta det så. . .
Ja vem var det som började kasta den första pajen jeehunmoon?

jeehunmoon2008-07-22 16:12

Jag kastade den första pajen på din självskjutna fot om nu det var viktigt att framföra inför eventuella bannande forumvärdar.

y not2008-07-22 16:13

men för att verkligen svara på den sista frågan som är i högsta grad relevant, så får jag väl säga att jag väljer här i forumet här att inte korrekturläsa på samma sätt som jag gör i andra sammanhang, så i det måttot så får jag väl säja att jag valde att stava fel då jag mycket väl kunde valt att stava rätt genom att läsa igenom det jag skriver åtminstone en gång.
Hur jag skriver anser jag i alla fall att jag påverkar till i det närmsta 100 %.

y not2008-07-22 16:14

nej inför eventuellt bannande forumvärdar bryr jag mig inte speciellt mycket :)

jeehunmoon2008-07-22 16:25

Som 45-årig kvinna väljer jag att akta mig för att bli bannad från forumet. Uppskattar jag inte forumet har jag inget att oroa mig för men nu visar det sig att jag faktiskt bryr mig om min existens här på forumet.

Detta som så mycket annat styr jag själv över i mitt liv, jag ordar över om det får bli mjukt toapapper för 29:90 eller strävt, sandpapperaktigt toapapper för 19:90. Jag väljer även vad jag ska se på för TV-program, vilka jag släpper in i mitt hus när det ringer på osv, det allra mesta styr jag alltså själv över i mitt liv. Andra ytliga saker som karriär, kärleksliv och familj råder jag inte så mycket över. Mina räkningar och utgifter behöver jag dock inte bekymra mig över, jag behöver inte jobba när jag har ett magiskt spö som trollar fram 1000-lappar varje gång jag viftar med det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?