Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-31 11:53 | |
![]() | nja, inte min grej precis,tänker inte prova | |
| le-lou | 2011-08-31 12:11 | |
![]() | ser hemskt stor ut :(. Usch, sånt där gör mig illamående, påminner om gyngrejs. | |
| miss evelyne | 2011-08-31 12:16 | |
![]() | Måste bara säga att vilken tur att det kommer "nya" grejer hela tiden som underlättar... många är ju överkänsliga eller kan inte använda tampong av den anledningen, andra har svårt med bindor den tredje kan inte ha spiral äta p-piller eller liknande... Själv har jag p-stav och det är nog tusan det bästa jag vart med om... hade sån mensvärk och kraftiga blödningar när jag fick min mens så jag inte kunde gå till skolan, börja käka piller. funkade bättre, inte samma blodförlust men ändå rätt som det var mensvärk så man inte kan stå på benen och fick ligga hemma. Nu sen i.. hm slutet maj så har jag haft p-stav.. UNDERBART trots att barnmorskan gnabbade om ökad mens osv så skaffade jag en och har inte haft mens sen dess, inga humörsvängningar osv som jag fick av pillrerna ibland om man tog på fel tid osv.... det enda jag är rädd för är när dom ska ta ut den igen. =S men som sagt underbart att det kommit ytterliggare ett alternativ!! =) | |
| mejlinsmamma | 2011-08-31 13:04 | |
![]() | Jag har en menskopp som jag haft i tre år iallafall. Den bästa investeringen för mid del, istället för att slänga ut drygt 1000 kr varje månad på mensskydd så har jag istället sparat. Apropå att det skulle vara äckligt och att det skvimpar över stämmer inte! Man trycker i nederkant och trycker på med kroppens egna muskler vilket gör att koppen kommer ut rakt upp o ned. Och använder man tampong kan man få sköra slemhinnor, något jag inte tänkte på innan men som blev uppenbart när jag glömde att ta med menskoppen på resa och var tvungen att köpa tampong och använda ett dygn(!), jisses säger jag! Samma om du använder bindor, då får du lätt lite skav i ljumskarna det slipper du med menskopp. Någon undrade om man behöver ha trosskydd också, nej säger jag då. I början kanske då man inte är säker på hur det fungerar eller hur mycket man blöder och hur ofta man behöver byta. Jag har blödarsjuka så jag vet! Jag har bara positiva erfarenheter av den här koppen, en fråga som dök upp från mina anhöringa var det här med att man spolar en del vatten, ja det gör man men man får inte ett berg med bindor och tamponger åtminstone. Men det är ju mina personliga erfarenheter och var en gör som man vill, men jag kommer definitivt att låta min dotter prova en menskopp den dagen det är dags. Man kan ju tycka att den blir lite äcklig efter ett tag, jag brukar lägga den i en speciell hink med vatten och grönsåpa då blir den som ny och sen sköjler jag bara av den. | |
| GinaTonic | 2011-08-31 13:25 | |
![]() | Om du lägger ut 1000 kr på mensskydd varje månad så tycker jag att du ska ta å traska iväg till lilla gynekologen illa kvickt för det kan aldrig vara bra, kan du ens stå upp när du har mens? | |
| mejlinsmamma | 2011-08-31 13:35 | |
![]() | Ehh, ja. Men med tanke på att jag precis skrev så har jag blödarsjuka och medicinerar för det, men ibland så kanske man blöder igenom för att bindan inte satt exakt som den skulle osv. Det slipper jag nu. Och köpte man både tamponger och bindor så ja, det blev en del pengar. Just för att vara extra säker. | |
| mejlinsmamma | 2011-08-31 13:38 | |
![]() | Ojj, såg visst att det råkade bli en nolla för mycket- sorry!! 100 ska det vara... | |
| Mebiti | 2011-08-31 14:34 | |
![]() | Har också blödarsjuka och tror att det här skulle vara bra mycket bekvämare alternativ för mig. | |
| madeleine234 | 2011-08-31 15:01 | |
![]() | Det känns ganska äckligt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-31 15:15 | |
![]() | Som sagt; Är det fräschare med bindor som är gjorda av syntetmaterial och plast som främjar svampinfektioner? Eller rayontamponger? Allt doppat i blekningsmedel. | |
| mejlinsmamma | 2011-08-31 16:01 | |
![]() | @Mebiti: Det är det! Och något annat jag tänkte på som allmän info det är att man kan använda koppen ända tills det inte kommer något blod alls. En tampong torkar ut och du måste ha en skavande binda. Dessutom kan man ju se hur mycket man blöder, det var ett vid ett tillfälle mina tabletter inte fungerade och då kunde jag berätta hur mcyket jag faktiskt blött. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-31 16:28 | |
![]() | Eller vad exakt är det som känns äckligt? (Ni som tycker det) | |
| hanna555 | 2011-08-31 16:40 | |
![]() | Den är superbra! Bra för miljön och man sparar massa pengar! Jag använder också trosskydd när jag blöder som mest, för då kan det läcka lite. | |
| ANDERStG | 2011-08-31 16:56 | |
![]() | En bekant tyckte den var obekväm och kom inte riktigt igång med användandet. Själv har jag inte prövat. | |
| Lillstölla | 2011-08-31 17:05 | |
![]() | O fy fan så vidrigt är min spontana reaktion! Jag avskyr ju allt vad mens heter till att börja med och är inte så förtjust i blod överlag så skulle aldrig någonsin få för mig att använda en sån produkt! Visst, är säkert mer miljövänligt osv, men kan inte hjälpas. Skulle inte klara av den, känns som det bara skulle vara en massa kladd, läckage och ja jag blir faktiskt äcklad av bara tanken. Jättebra dock att de finns alternativ för de som gillar den. | |
| tipitina | 2011-08-31 17:18 | |
![]() | Fast den läcker inte när man lärt sig sätta in den man ska och kladdar gör den inte heller. Jag upplever att det är betydligt kladdigare med binda. | |
| Lillstölla | 2011-08-31 17:33 | |
![]() | Okej, men måste ändå bli en del klabb med att tömma och göra rent osv. Nej, inget för mig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-31 17:38 | |
![]() | Är ju inte helt olikt en tampong? Har svårt att förstå det äckliga. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-08-31 17:38 | |
![]() | Eller vad exakt är det som känns äckligt? (Ni som tycker det) >> Att den inte suger upp något och därmed kan rinna över eller läcka. Och att man måste tömma den och hålla på. | |
| tipitina | 2011-08-31 17:41 | |
![]() | Hm... men man vänder ju bara uppochner på den över toan där man ändå sitter. Alla måste ju inte gilla samma saker men som sagt så är det ju rätt kladdigt med de andra varianterna också. Eller? Tampong som ska stoppas upp (menskoppen sätter man inte lika högt så man behöver inte lika långt in med fingrarna=mindre kladd) eller allt torkande efter bindanvändning. Såklart får folk göra som de vill men jag är glad att jag gav det en chans. Fö blev min stulen vid en väskryckning. Undrar vad killen tror att det är? XD | |