Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 082 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nissen1 | 2010-07-05 22:21 | |
![]() | En katt som äter blötmat, behöver inte dricka alls lika mycket som en katt som lever på torrfoder. | |
| nystan1 | 2010-07-05 22:22 | |
![]() | Gautama: många vattenskålar utplacerade, även utomhus. | |
| Gautama | 2010-07-05 22:58 | |
![]() | Jag har flera skålar utplacerade men inte utomhus. Vi bor i hyreshus och kan inte springa runt och placera ut skålar i området:-) Gottmix jag har en skål vid maten men den rör han knappt. Han brukar hoppa in i duschen efter att vi duschat och slicka i sig vatten, lite äckligt tycker jag men han är lite galen:-) | |
| apbur | 2010-07-05 23:06 | |
![]() | En katt dricker tillräckligt så länge den inte är sjuk eller inte kan få tag på vatten. Mina katter dricker i princip aldrig ur vattenskålen. Mina vattenglas, diskhon, toaletten och duschen är mer populärt. Är man orolig och har en nyfiken katt kan man sätta på kranen på svag stråle. Då brukar de dricka bara för att det är så kul. | |
| p_warnberg | 2010-07-05 23:08 | |
![]() | Katten äter bara om den känner för det. Vill den inte ha så äter den inte. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-05 23:09 | |
![]() | Med tanke på att min ena katts favoritvatten är ur någon gammal kruka med regnvatten och annat guck, gärna sen förra sommaren (för att inte tala om att doppa ner tassen i parasollfoten och slicka i sig (slemmigt men tydligen mumsisch)) så funkar nog allt vatten ur vilken göl det än må vara. Jag har mycket svårt att tro att de inte dricker när de behöver :) | |
| Gautama | 2010-07-05 23:13 | |
![]() | Det du beskriver apbur brukar han göra. Förut hoppade han alltid upp på diskbänken och vi satte på vatten åt honom. Men nu verkar inte det vara intressant längre. Jag ser honom i stort sett aldrig dricka vatten, därför blev jag lite orolig. | |
| apbur | 2010-07-05 23:14 | |
![]() | Gautama, du får helt enkelt duscha lite oftare :) | |
| Gautama | 2010-07-05 23:15 | |
![]() | Haha,,jaa får väl göra det. Jag lurade honom lite nyss efter duschen och satte på vattnet med en ynklig stråle så han fick i sig lite rent vatten:-) | |
| Marie-a | 2010-07-06 00:04 | |
![]() | Nu har jag inte läst hela tråden, men vad det gäller katter och mängden mat... Till skillnad från hundar så äter ju inte katter så länge de har mat framför ögonen utan tills de är mätta. Och liksom vi människor äter de lite mindre när det är varmt, och mer när det är kallt. Har du torrmat till katten så låt den stå framme, katten äter när den vill och är hungrig. Kommer garanterat inte att svälta ihjäl! | |
| tipitina | 2010-07-06 00:18 | |
![]() | Katter vill gärna ha en skål vatten placerad en bit ifrån sin mat. Jag vet inte vad det kommer sig men då dricker de bättre... | |
| Tess 08 | 2010-07-06 01:34 | |
![]() | Har hört det där om att vattenskålen ska stå en bit bort från matskålen, men har själv inte märkt något sådant. Vi har två matskålar och vattenskålen står mittemellan och de dricker då hur bra som helst :) Dock kan de också gå in i duschen eller på andra (mer eller mindre) trvliga ställen... inte toaletten dock... | |
| smulgubbe | 2010-07-06 07:50 | |
![]() | Jag har precis som ovanstående två matskålar och vattenskålen mittemellan och de dricker också hur bra som helst. Ute har jag dock en vattenkanna (sån som man köper på Ikea) och den är väldigt populär att dricka ur för båda katterna. Det beror på att den är hög så de kan sitta och dricka ur den. | |