Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Caligatia | 2008-10-19 13:56 | |
![]() | Jo, Dennis, jag förstår som sagt det. Men jag är ändå lite nyfiken till vad du har att säga om "mitt" medium; hon kan ju omöjligt ha kollat upp mig i förväg. Med tanke på min halvfärdiga (dystra) teckning i blocket kunde hon säkert läsa ut att jag var deprimerad, men HUR kunde hon känna till min blodsjukdom?! | |
| DennisPlz | 2008-10-19 13:57 | |
![]() | Caligatia: Läs på lite om selektiv perception, så blir din mammas mediumbesök mindre mystiskt/läskigt/skrämman de/imponerande. | |
| Caligatia | 2008-10-19 13:58 | |
![]() | Det var som sagt inte min mamma, det var en väninnas mamma. Hon trodde att det var hennes egna dotters ritblock, det trodde mediet med. Men det var ju mitt ritblock. Hon kunde alltså ha läst ut om min väninna enligt ditt resonemang, men inte om mig. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 13:58 | |
![]() | Caligatia jag skrev det i ett tidigare inlägg om vem som gör det. Dennis det finns många människor som har haft oavslutade saker med avlidna som fått stor hjälp. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 13:58 | |
![]() | DennisPlz, varför i hela friden måste jag acceptera din världsuppfattning som den enda sanna, halleluja? Jösses, nu får du väl iaf ta o kamma dig? | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 13:59 | |
![]() | DennisPlz, perfekta lösningar existerar inte? Du har inte hört talas om matematik antar jag? | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:00 | |
![]() | Caligatia: Om du har en inspelning från besöket så kan jag förklara alla hennes utsagor. Jag gissar att din mamma kände till din sjukdom? Då är det en barnlek för en bra läsare att få ut den informationen utan att personen lägger märke till att det fiskas. Något som vore imponerande vore om den som gjorde besöket inte hade en aning om vem du var och aldrig träffat dig, och fortfarande fått ut samma information med ditt (rit?)block som enda hjälpmedel. | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:00 | |
![]() | BiNo8, jag att man får det efter en utbildning. Vad för utbildning? Vad undervisar de i? Vem håller koll? Som sagt, det är ju ingen erkänd vetenskap, så jag säger som Penn & Teller angående dessa certifikat. | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:02 | |
![]() | Dennis: För sista gången. Det var INTE min mamma som var där. Det var en väninnas mamma. Hon hade träffat mig 2 gånger under en 3-årsperiod. Hon kände inte till mitt psykiska tillstånd eftersom jag inte träffat henne på 1 år. Hon kände DEFINITIVT inte till min blodsjukdom. Hon visste för bövelen inte ens att det var mitt ritblock! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:03 | |
![]() | Dennis skulle va så kul att se din min om ett medium kom hem till dig o berättade saker du visste att ingen annan visste | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:05 | |
![]() | iothal: Du måste inte acceptera något alls, det är ditt eget val. Blir du lika defensiv när du diskuterar vädret? Den enda perfekta matematik som existerar är den teoretiska. När teorierna ska appliceras på verkligheten så blir det alltid "ungefär", oavsett om du ska bygga en gillestuga eller en LHC. Vad som är "ungefär" blir mindre och mindre för varje framsteg, men perfekt blir det inte. Det är en del av tjusningen. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:08 | |
![]() | iothal gillade din liknelse med humlorna:D | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:09 | |
![]() | "iothal: Vetenskapen har fel om i stort sett allt, men den utvecklar och korrigerar sig själv med tiden. Perfekta lösningar/förklaringar existerar inte. Acceptera det så blir livet mindre mystiskt och lite ljusare, lite klarare och framförallt mycket roligare." DennisPlz, Andlighet är något som berikar ditt liv och gör det mycket ljusare, acceptera det och du kanske blir en ödmjukare person. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:10 | |
![]() | BiNo8: Inte bara roligt, otroligt dessutom. Om du betalar så ställer jag upp och redovisar det hela i forumet. Caligatia: Det är du, din väninna och din väninnas mamma som fyllt i alla luckor i berättelsen från mediet. Det känns hårt, men det är inget att skämmas över. Tusentals människor går på dessa trick dagligen. Det funkar bra, eftersom besökaren till stor del lurar sig själv och förstärker illusionen. | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:11 | |
![]() | Dennis: Jag ÄR skeptisk mot medium, men som du själv skriver: "Något som vore imponerande vore om den som gjorde besöket inte hade en aning om vem du var och aldrig träffat dig, och fortfarande fått ut samma information med ditt (rit?)block som enda hjälpmedel." Min väninnas mamma hade förvisso träffat mig ett fåtal gånger, men hon kände inte till min historia (det gjorde inte ens min väninna vid det här tillfället), men ÄNDÅ läste mediet ut den här informationen med mitt ritblock som enda hjälpmedel. Så ja, jag blev imponerad (och lite rädd). Ge mig gärna en vetenskaplig förklaring på hur hon lyckades med det. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:13 | |
![]() | iothal: Om självbedrägeri är något som får dig att må bra, fortsätt med det, men bli inte förvånad om luftslottet blir angripet med riktiga kanoner. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:18 | |
![]() | Dennis du får ha rätt till din åsikt men det hörs på ditt resonomang att du inte alls vet vad du pratar om. Ja hade jag varit rik skulle jag fixa ett besök med ett medium till dig, den som skulle stå med hakan vid knävecken vore du. Men om du vill kan jag höra med en väninna jag har om jag kan hitta nåt medium som har tid och lust att göra det utan kostnad. Vart bor du? | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:18 | |
![]() | DennisPlz, kan du acceptera att det möjligen kan vara så att andra människors faktiska upplevelser också räknas även dom du aldrig upplevt och aldrig kommer uppleva något liknande? Om du inte kan det så skulle jag rekommendera ett besök hos en psykolog. | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:19 | |
![]() | Nej Dennis. Det stämmer inte. Min väninnas mamma blev orolig för sin dotter utifrån det som sagts, och ringde upp henne. Min väninna kände sig klart förvirrad, och förnekade att det var henne det handlade om. När hon till sist insåg att det var MITT ritblock det handlade om, ringde hon upp mig. Hon kände inte till att jag var deprimerad, men upprepade vad mediet sade. Bl a upplevde jag min tillvaro som att jag stod och bankade på en tegelvägg med knytnävarna. Jag bankade knogarna blodiga, men jag kom ingenstans, och hade en stark känsla av hopplöshet. Mediet hade sagt "Det känns som jag står i kvicksand, jag kämpar och kämpar, men jag kommer ingenstans. Det är hopplöst." Det är ett uttryckssätt som är skrämmande likt mitt egna. Det fanns ännu fler grejer, som är lite för känsliga för att jag skall vilja lägga upp det här. Min väninna frågade dessutom om jag varit på sjukhus nyligen, eftersom mediet sagt detta, och pratat om en sjukdom i blodet, nålstick, trötthet och smärta. Just då blev jag utredd för om jag hade leukemi, vilket jag förvisso inte hade, men jag har en annan blodsjukdom. Detta hade jag inte pratat om med någon av dem. Jag fyllde inte i några luckor, hon ringde upp, upprepade mediets ord, och frågade om det stämde. Det slutade med att jag bröt ihop eftersom det var såpass tungt att få mina mörkaste tankar slängda i ansiktet av någon som inte kände till dem. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:21 | |
![]() | Caligatia: Det är många okända faktorer, och ju mer tid som förflutit desto mer imponerande blir en sån här berättelse. Om du har hela sessionen nedskriven eller inspelad så blir det en lätt sak att förklara det hela. Om det endast är muntligen återberättat i andra, tredje eller fjärde hand så försvinner hela bevisvärdet. Inför nästa besök, var förberedd. Läs på. Efteråt kommer du förstå mer hur det hela går till, och du kommer inte vara det minsta imponerad. Du kanske till och med blir sugen på att bli ett medium själv, och börja tjäna istället för spendera pengar :) | |