Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 356 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Phisus - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:59 | |
![]() | jag har fördomar mot dom som säger att de inte har fördomar | |
| klätterrmus | 2008-12-07 22:59 | |
![]() | Mina fördomar är nog främst mot yngre. Alltså 13-14 åringar. Antar alltid att de antingen ska vara väldigt uppkäftiga | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:10 | |
![]() | ewaleena: Haha! Fast jag är bra på att äta upp mina förutfattade meningar, om och om igen. Och ändå dör inte fördomarna ut. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:46 | |
![]() | I ärlighetens namn hyser jag mängder av fördomar. Som jag skrev i en annan tråd så hyser jag fördomar mot kvinnor som skyler större delen av kropp och ansikte med enorma tygsjok. Jag hyser fördomar mot folk som bara äger samlingsskivor/CD. Folk som har kopiös övervikt och säger att de trivs så. Att kvinnodominerande yrken är helvetet på jorden ur trivsamhetssynpunkt. Att jag alltid förväntar mig en Amstaff i ett nitkoppel när jag ser en "man" med finnar på ryggen, ojämnt fördelad muskelvolym och armarna fulla med tribalmönster. Men jag är ganska enkel att omvända dock. Jag har ätit upp långt fler fördomar än jag har kvar, så länge det fortsätter så, känns det rätt okej. Jag är öppen för förändring iaf. | |
| -Lala-la | 2008-12-07 23:48 | |
![]() | Har man en fördom så är man för dum. Jag har inga. kanske en. | |
| Tommy 1979 | 2008-12-08 01:00 | |
![]() | Lyssna på den här låttexten! Passar alldeles utmärkt i det här sammanhanget :-) www.youtube.com/watc...vZ uEs6Jmgc | |
| L1973 | 2008-12-08 01:08 | |
![]() | känner att mina fördomar/förutfattade meningar kan skilja från dag till dag. *kollegor som får en tjänst som jag ville ha har fjäskat sig till den *rökare *"ungdomar" i allmänhet.. men mest i grupp *människor som inte ser "normala" ut. Vad nu det betyder? *att ALLA andra har lyckligare liv än jag *att andra människor tittar på mig och tycker att jag är fet/ful/värdelös | |
| Satyra | 2010-08-23 11:25 | |
![]() | På tal om yrken i andra trådsammanhang så har jag fördomar mot min egen yrkesgrupp - frisörer. Har arbetat aktivt inom yrket under 23 års tid - (och sporadiskt under 7 år till) - och känner knappt en enda frisör (förutom mig själv då naturligtvis ;-)) som inte är EXTREMT utseendefixerat ytlig och till det innehar IQ=fiskmås ... Med andra ord - frisörer består, enligt mig, till 90% av människor jag har noll intresse av att utbyta ett ord med ens. :-o hehe | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-23 11:50 | |
![]() | bra tommu1979 | |
| les fleurs | 2010-08-23 11:53 | |
![]() | jag har fördomar mot bland annat småstäder, konststudenter, hundägare. Men jag är bland annat invandrare och bor i en riktigt klychig förorten, så som föremål för många fördomar blir man iaf en smula ödmjuk i förhållande till sina egna. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-09-03 04:33 | |
![]() | Asiater som äter hundar, slutat binda hundarna vi affären, vi har många asiater här. Vill inte att dom ska bli taxgryta :( *vaddå, jag har inga fördomar* | |
| Pocaloca | 2010-09-03 07:11 | |
![]() | politiker översittare dubbelmoral | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-09-03 08:01 | |
![]() | Jag har fördomar mot det mesta, men jag hatar att erkänna det. Dock tror jag det är det enda sättet att hålla sig öppen för nya inputs och bli av med dom i förlängningen. Att erkänna dom, alltså. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-09-03 08:57 | |
![]() | Feminister. Ja det var det enda jag kom på nu. | |
| Aviator | 2010-09-03 09:13 | |
![]() | Killar med långt hår Kommunister Folk med stora tatueringar Folk som tror att dom är något Listan kan göras lång! | |
| caughtbock | 2010-09-03 09:18 | |
![]() | Jag är faktiskt helt fruktansvärd när det kommer till fördomar. Retar mig på folk som: * äter färdigmat (typ fryst lasagne) och tycker att det är gott * lyssnar på Lady Gaga och tycker att hon är såå nytänkande * tittar på chick flicks eller dåliga tjejserier som t.ex OC och Gossip Girl * skriver "de" istället för "det" * särskriver * säger "soper", "väsker", "räker" osv. (jag vet att det är talspråk, men det heter fan inte så) * röker i närheten av sina barn/röker när de är gravida * inte vet vad de stoppar i sig utan tror att det är nyttigt bara för att det är "vanlig" mat * har dålig humor, typ slapstick * inte bor i ett u-land men ändå är djupt religiösa * köper skvallertidningar (hört talas om internet?) * beter sig som tjejerna i "Unga Mödrar", då främst den danska versionen * blir sjuka ofta (förlåt, jag är vidrig) * tror på allt de hör istället för att forska och tänka lite själva * lyssnar på The Voice, NRJ och liknande för att de tycker att musiken är bra * pimpar sina bilar med vingar och shit och sen åker runt och tror att de är skitcoola * dricker kaffe Puss! | |
| Pubbe | 2010-09-03 09:27 | |
![]() | Folk som säger data/datan när dom i själva verket menar dator/datorn. Väldigt störigt dessutom! | |
| caughtbock | 2010-09-03 09:30 | |
![]() | Mycket sant Pubbe, mycket sant. | |
| Savi | 2010-09-03 09:31 | |
![]() | Jag har lite små fördomar mot rökare med småbarn.Allså kombinationen. Missuppfatta mig INTE fel nu,jag har INTE fördomar mot rökare som HAR barn. Utan rökare som är ute & går med sina barn i barnvagn & samtidigt suger dom i sig en cigg där röken letar sig in i det lilla vagnsutrymmet. Det har jag fördomar mot. Rökare får ha hur många barn som helst & röka hur mycket som helst,men rök inte när ni går med vagnen.Ställ er nånstans & ta lite avstånd från vagnen när ni blir röksugna. | |
| Tribal Tech - Ej medlem längre | 2010-09-03 09:36 | |
![]() | Brats. Välmående småstads-svennar med Ellosinredning, Ullaredklädsel och SD-sympatier. 80- och 90-talister = egoistiska slackers som tror att dygnet-runt-häng framför Flashback och youtube räknas som livserfarenhet. | |