Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2008-12-18 12:57
Antal inlägg: 11437

Det är inte ett perfekt ansikte eller en pefekt kropp som gör kvinnan utan personlighten!

*fan va inställsam jag var då :) *

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 12:59
Antal inlägg: 5000

Så är det ju med män med*s*

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 13:00
Antal inlägg: 5000

men ni tror ju bara att det handlar om storleken,inte ba kvinnor som kan lida av utseendefixering;)
hahahaha

Satyra2008-12-18 13:05
Antal inlägg: 4561

Budalv - jag söker inte i forumet överhuvudtaget. Jag gör inlägg om det råkar ligga en färsk tråd framme när jag loggar in/är inloggad som jag känner för att säga något om.
Jag tar mig friheten att tro att det är okej att göra så - göra inlägg till befintliga trådar utan att först behöva söka efter om det man säger redan sagts på ett eller annat vis. Fräck som fan. ;-)

YlBjörn2008-12-18 13:10
Antal inlägg: 502

Jejna: kvinnor är som jeans...skönast när dom är lite slitna och fått en personlig form!

Budalv - Ej medlem längre2008-12-18 13:14
Antal inlägg: 2199

Satyra: Nej, jag menade inte så :) Jag menar att det är vanligt förekommande med folk som försöker hjärntvätta andra med klyschor. Bara i detta forum finns säkert fraserna jag tog som exempel upprepade många många gånger.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2008-12-18 13:20
Antal inlägg: 5809

YlBjörn: Skulle jag kunna få det på papper. Svart på vitt liksom. :-)

Satyra: Jag förstår vad du menar och jag tycker också att det är en hysteri som finns överallt. Men det jag pratar om är något annat. Att min själ inte har hunnit ikapp kroppen. Hoppas du förstår. Sedan var mitt påhopp angående de som inte delar samma problem riktat till 18åringar som skriver här och säger att vi ska vara tyst som snart är 40. Att de inte kan förstå vad vi pratar om, vi är löjliga. Då menar jag att de ska vara tysta, de har ingen aning eftersom de inte är där ännu.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2008-12-18 13:21
Antal inlägg: 5809

Bino: Tack! :-)

YlBjörn2008-12-18 13:32
Antal inlägg: 502

Kafou: visst! Ge mej din address så ska du få ett papper! :)

Satyra2008-12-18 14:07

"Jejna: kvinnor är som jeans...skönast när dom är lite slitna och fått en personlig form!"

Det var fint sagt och faktum är att jag till och med tror dig när du säger så. Det gör jag därför att jag hört liknande uttalanden från många, många killar/män genom åren - även då jag själv var ung fortfarande. ;-)

Har i stort sett bara umgåtts med killar/män sedan tidiga tonåren - genom musicerandet, vi är inte många kvinnliga musikanter i "min" stad nämligen - och har därför fått stor inblick i "killsnack".
Min egen analys genom åren är att generellt verkar killar/män gilla mjuka, runda kvinnokroppar, naturlig byst (hur den än ser ut, liten, stor, fast, mindre fast, etc.) och en stor dos "skinn på näsan".

Har nog aldrig hört någon kille/man säga sig gilla den typen av kvinnogestalter som visas upp i media - dvs. Barbieavbilder.

Män verkar - så som jag uppfattar det - överhuvudtaget vara bra mycket mer toleranta mot det kvinnor finner vara "skavanker" än kvinnor själva är. Och faktum är ju att det kvinnor emellan, så gott som vid varje möte som varar mer än någon timme, uppstår diskussioner kring utseende/vikt och i huvudsak då negativa ting kring detta.

Intressant vore det att få en uppföljning av mångtalet ytkorrigerade kvinnor - hur pass mycket mer lyckliga de blev av korrigeringen i långa loppet.
Och även tycker jag att det är intressant att fundera på för vem man korrigerar sig, VAD det är man mår så dåligt över med sin yta att man inte står ut för ... nog måste det väl ändå vara just media-hjärntvätt? Medvetet eller omedvetet tar vi till oss hur vi borde se ut för att duga och eftersom flertalet kvinnor inte ser ut så så uppstår ett massivt missnöje kring den egna kroppen.

Med den tron och därför har jag svårt att tro att man gör dessa korrigeringar i grunden bara för sin egen skull. Skulle ingen tala om för en med sådan kraft att man är fel/ful/fet och borde ägna stor tid åt att jaga kalorier, rynkor, häng och släng så skulle man väl inte vara så missnöjd från start?

Och ju fler som hoppar på korrigeringskarusellen - ju märkligare framstår de som inte gör detsamma. I långa loppet.

trashone - Ej medlem längre2008-12-18 14:12
Antal inlägg: 18678

Ingen verkar läsa kafountines inlägg.

jejnan - Ej medlem längre2008-12-18 14:25
Antal inlägg: 48

Åldersnojan för mig handlar inte bara om utseendet. Mer om att det e en ständig påminnelse om att man hela tiden går mot det oundvikliga. Jag gillar det inte. Det stämmer liksom inte med mitt inre, om ni förstår.
Jag har inte lust att åldras mera...rynkorna smyger sig på och jag fattar ingenting! Jag e ju så ung inombords :)

Filippa67 - Ej medlem längre2008-12-18 14:27
Antal inlägg: 92

Och det oundvikliga är?????

DennisPlz2008-12-18 14:28
Antal inlägg: 4031

Slutstationen.

bizzzy - Ej medlem längre2008-12-18 14:35
Antal inlägg: 3169

Vi förväntar oss att olika åldersgrupper ska vara på ett visst sätt, det är därför som vi får åldersnoja. Var som du vill vara istället för att vara som det förväntas att du ska vara.

Satyra2008-12-18 14:42

Vad är det som får dig att tro det trash?
Jag har läst hennes inlägg och förstår vad/hur hon tänker/menar.

Tycker dock att problemet med utseendefixeringen främst handlar om just yta och inte själ, (speciellt starten av den här tråden), därför koncentrerar jag mig på den aspekten.

Det är ju inte så att själen automatiskt mognar för att man blir äldre och att man därmed automatiskt kommer att kunna acceptera sin yta bättre - tycka att den passar ihop med skalet - utan att aktivt på allvar välja att åka med i karusellen eller inte.

Alla har vi mer eller mindre komplex över våra skal, tror jag. Men den utveckling som blivit med en mall som inte ens längre är möjlig att följa utan hårda korrigeringar anser inte jag är en utveckling jag har lust att delta i - vare sig för egen del eller som mall åt egna barn/barnbarn.

Det här är inte ett litet problem som jag ser det, utan ett enormt problem för framför allt flickor/tjejer/kvinnor. Att ständigt jämföra sig själv och andra med en mall som inte längre knappt är fysiskt möjlig.

Det är ett stort problem att unga flickor lägger ned stor möda på hur tusan de ser ut och mår skit över att inte se ut som de tror att man bör.

Det är ett problem när var och varannan TV/media-profil av kvinnligt kön man ser har gjort diverse korrigeringar (betydligt många fler män inom samma område ser fortfarande oförställda ut).
Skulle fler inom "synliga" yrken se ut som de ser ut ålders/slitagemässigt så är jag övertygad om att även fler "vanligt folk" skulle känna att de var helt okej med skavanker.

Det är inte en utveckling det som skett i och med ökande ythysteri, i mitt tycke. Det är en nedlåtande nedbrytning av mänskligt värde.

jejnan - Ej medlem längre2008-12-18 14:44
Antal inlägg: 48

Filippa67; DennisPlz har redan svarat...

bizzzy; Ligger nåt i det du säger. Ju äldre jag blir desto mer gillar jag mig själv, men jag gillar inte att man inte kan kontrollera dom yttre förändringarna. Haha, det kanske e mitt problem, jag har inte åldersnoja-mer ett kontrollbehov. ;)

Budalv - Ej medlem längre2008-12-18 14:52
Antal inlägg: 2199

Satyra: Utseendefixering är givetvis ett problem på många sätt.
Ålder är något som inte enbart handlar om utseende och därför en lite annorlunda fråga.
När jag var 20 såg jag varenda skavank hos alla män över 30 kan jag lova...

trashone - Ej medlem längre2008-12-18 14:54
Antal inlägg: 18678

Satyra: Tack för ehh dina uppiggande inlägg. Det är väl inget nytt du kommer med och vad hjälper det oss med noja eg?

Satyra2008-12-18 15:08

trash - ja du brukar ju vara en fena på att skriva uppiggande, tröstande inlägg så du kanske själv kan svara på den frågan.
Varför skriver man om man inte ens är säker på att någon uppskattar eller intresserar sig för ens ord? ...

Allvarligt talat - jag skriver som jag känner i frågor jag känner engagerar mig. Precis som jag antar att andra här gör. Vare sig det tillför något nytt, uppiggande och/eller är till någon annan nytta.
Och det tänker jag fortsätta med utan att be om lov ens. ;-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?