Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nettan23 | 2009-06-09 13:20 | |
![]() | www.riksdagen.se/web...t= 1988:534 | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-09 13:32 | |
![]() | Kolla in Åke. Han ser ju sjukt trygg ut i alla fall:-)´ kickilickan40.bildda...re ctlink=1 kickilickan40.bildda...re ctlink=1 jag vill ha honom:-) | |
| mattisdotter | 2009-06-09 13:43 | |
![]() | Har en äkta raskatt av rasen "hittekatt" tillgiven och go som bara den....vi kallar honom guling (eftersom han är ljus beige) men hans riktiga namn är Linus det namn han fick på katthemmet | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-09 13:45 | |
![]() | kissed: Dra inte förhastade slutsatser men var vaksam. Kan ju finnas en godtagbar förklaring till varför katten är mager (haft magkatarr t ex). Kan vara något som ägaren är uppmärksam på. Det är svårt att se på bilderna hur han är i hullet. Väldigt söt :) En del har inte halsband av rädsla för att katten ska fastna i det och strypas (när de klättrar t ex). | |
| Ronny | 2009-06-09 13:46 | |
![]() | har en Manx kisse på 4 år som heter Vincent, samt en katt på 3 år som är en blandning av birma och skogskatt, han heter Soda och är väldigt ståtlig! | |
| apbur | 2009-06-09 14:02 | |
![]() | Jag tycker också du ska ta det lugnt med katten, det kan ju faktiskt vara så att du i all välmening tar någons katt. Om han är kelen och trygg kan du nog räkna med att han har det bra med den människa som skaffade honom från början. Ungkatter, som den här ser ut att vara, ska vara ganska slanka. Känner du revbenen är det inte alls någon fara, det ska man göra på en katt. Han ser för övrigt ut att vara i god kondition. Du kan ju erbjuda grannen som äger katten att titta till honom på dagarna när du har möjlighet, tala om att det är ok att katten kommer in till dig och fråga vad han ger för mat så ni ger samma så kissen inte får problem med magen. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-09 14:11 | |
![]() | Klart jag tar det lungt. Ska givetvis kolla upp vem som äger den och ge den tillbaka till dem. | |
| go4it | 2009-06-09 14:11 | |
![]() | Har 2 st Sphynx. Anders är en Don Sphynx, dvs han har "gummiskinn". Lillemor är en "vanlig Sphynx" Sphynx är nakenkatter för Er som undrar :) | |
| Päronmüsli | 2009-06-09 14:28 | |
![]() | 3 bondkatter, Tussy, pirre och lill-dixi :-) (honor), fast pirre har lite "birma" i sig, och vet vi inte riktigt, men Tussy är nog ganska mycket norsk skogskatt, trots att hon är rätt så korthårig. :-p | |
| Päronmüsli | 2009-06-09 14:30 | |
![]() | Gud vad gullig Åke var <3 :-0 hade en norsk skogskatt förut, och han hette Åke :-) <3 | |
| Billan_1985 | 2009-06-09 15:34 | |
![]() | Missy, en sköldpaddsfärgad bondkatt på 6år. Grannbarnen hittade henne i en skogsdunge med blåsor under tassarna och undernärd, uppskattningsvis max en vecka gammal. Henne har jag uppfostrat helt själv så hon vet inte riktigt om att hon är katt. En mycket speciell tjej som har en vilja som alla viker sig för. Trash, en svart/vit bondkatt på 1år. Hon är den keligaste katt jag någonsin träffat, älskar allt och alla. Hennes bästa kompis är en chihuahuatik i samma ålder. Mycket tjock, mjuk och vacker päls. Hon har underbar humor och är riktigt lekfull. Tyvärr har jag blivit jätteallergisk och måste göra mig av med dem. Då den lilla som jag inte hittar någon eventuell ny ägate till. Avliva är inget alternativ för jag vet att hon klarar miljöombyten och kan göra livet mycket roligare och trevligare för någon annan människa. Är någon intresserad och vill veta mer, lämna ett pm. Bilder kan ordnas. | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-06-09 15:49 | |
![]() | Min lille kisse är svart med en ljusrosa liten nos och vit mysig mage som man bara vill borra ner ansiktet i! Men det får man inte. Då bits han. Han är lite ond om jag ska vara ärlig. Lite mentalt störd, om jag får lov att säga så. Det händer ofta att han gömmer sig under något och hoppar fram och hugger när man går förbi och då får man nästan skaka av honom för att han ska släppa. Mina armar är fulla med små ärr efter hans små flippar, och en gång när jag hade gjort kattmatstårta till honom rev han ett stort jack i mitt öra som tack. Det var så lite så, kattjävel. MEN, jag älskar den lille parveln. Sigge heter han förresten. Jag har aldrig behandlat honom illa, så det är inte därför han är som han är. Möjligtvis har jag uppfostrat honom fel genom att skämma bort honom och det är iofs inte så klokt, men jag tycker ju så mycket om honom. Hans mamma ville inte ens ha honom, ammade inte eller nåt... Inte så konstigt att han vill ha så mycket uppmärksamhet hela tiden. Nu ska jag gå och pussa på honom. | |
| krutmarie | 2009-06-09 16:05 | |
![]() | Beklagar Kata, vet hur ont det gör att förlora ett kärt djur. Kissed, din Åke ser verkligen tygg och välmående ut. Han känner nog att du tycker om honom redan för annars tror jag inte att han hade lagt sig så avslappnat med magen "blottad", det brukar inte främmande katter göra. Min katt heter Ludde, är randig Tabby som nån annans här i tråden. Han fyller 2 år 27/6. Just nu är han väldigt mycket ute, använder hemmet nästan som ett hotell :), maten blir ju alltid serverad när han kommer. Han är jättesnäll och jag hoppas det här "utespringet" bara är ungdomlig nyfikenhet på allt som händer i naturen just nu för jag vill gärna att han ska va inne mer. Han är iaf kastrerad och öronmärkt och vi har inga stora gator i närheten för jag är alltid rädd att det ska hända honom nåt. Vår förra katt hette Misse, vit bondkatt, han blev drygt 20 år och det var fruktansvärt tomt de första veckorna. Tänker fortfarande på att han gjorde det eller det för på nåt sätt jämför jag honom med Ludde och ibland säger jag t o m fel namn. Misse är i katthimlen sen april -98 så det är ju väldigt länge sen han inte längre finns. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-09 16:12 | |
![]() | Jag tror att Åke är en livsnjutare, som vill prova så många sängar som möjligt. Det är roligt att hälsa på och smaka lite olika mat - I know. Billan, jag skulle gärna ta hand om Trash men jag kan ju inte lova att hon skulle trivas med oss och våra två kattgubbar här. Kanske bor du långt härifrån också. Hoppas att Trash får ett trevligt hem! | |
| Billan_1985 | 2009-06-09 16:18 | |
![]() | Jag tror inte kattgubbarna är något problem, just nu lever hon med världens bitch (Missy) som läxar upp henne hela tiden :P Men jag har för mig att du bor en bra bit ifrån.. Tack! Ja, det hoppas jag med. Om det inte var för alla nysningar/per dag och dem ständigt kliande ögonen och den rinnande/täppta näsan skulle jag ha dem kvar. Men jag orkar inte längre. Har ätit olika allergimediciner i ca 6 månader i hopp om att det ska hjälpa. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-09 16:27 | |
![]() | Var iväg några timmar här nu och släppte då ut Åke. Tänkte att han har chansen att gå hem dit han bor i så fall. Men nu när jag kom hem så stod han utanför dörren och väntade. Jag blev så glad:-) han är ju sjukt söt. Hoppas ingen vill ha tillbaka honom. | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-10 03:09 | |
![]() | Klart man stannar när man får mat och en mysig soffa att ligga i! ;) Jag har två skogisar/huskatt, innekatter, en randig med vita tecken och en trefärgad, plus en utekatt som är vanlig huskatt och som ska ha ungar vilken dag som helst nu..Om någon är sugen på en bondisunge om sisådär 12 v.. :) | |
| älgvägen | 2009-06-10 16:25 | |
![]() | en svart katt vid namn batman | |
| Femme_Fatale | 2009-06-10 16:34 | |
![]() | 4 katter varav en gravid, småmissar senast andra helgen i juli =) | |
| Lindalainen | 2009-06-10 16:56 | |
![]() | har en vanlig katt. hon heter stefan. | |