Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-11 20:46 | |
![]() | Ytterligare ett meddelande inkom: tack för ditt svar men.. Jag söker inte det för fortplantning och min man var en sk alfahane då. Numera söker jag egentligen inte alls, men kan inte motstå en vacker man. Vad är mitt problem? | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-11 20:55 | |
![]() | Om du själv anser att detta är ett problem så rekommenderar jag terapi för att gå djupare in på de bakomliggande orsakerna till att just du söker bekräftelse hos andra män. Det kan ju mycket väl vara så att det inte heller är något problem, och att du till naturen är polyamorös. I dagsläget är många par polyamorösa, men ännu är vi inte riktigt lika accepeterade som norm. //Karsten, PhD | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-11 21:42 | |
![]() | Nu är det högsäsong i min inkorg helt plötsligt. Här är nästa fråga: Hejsan. Jag har en fråga om kärlek. Hej där, jag har en tanke som jag länge gått runt med. Under mitt 22 åriga liv så har jag haft en del förhållande men bara ett där jag har känt att jag verkligen älskat den personen. Jag har haft förhållanden som har varit mellan 3 månader och 3 år. Men endast i ett av dessa har jag varit riktigt förälskad så att det verkligen kändes att jag kunde göra allt för henne. Än idag, 3 år efter vi gjort slut så finns hon kvar i mitt hjärta och det känns konstigt i magen varje gång jag träffar henne. Jag undrar, är detta äkta kärlek eller är det bara själva glorian jag har satt på henne? För jag är rätt avtrubbad när det kommer till känslor och blir förundrad över att jag "tappar bort mig själv" fortfarande när jag stöter på henne. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-11 21:52 | |
![]() | Detta är en känsla som du kan betrakta och fråga dig själv: Tycker jag om när jag känner så här i magen, eller är det en känsla som får mig att må dåligt? Är det ett lyckorus likt det jag får från kokain, eller är det en tillfredsställelse likt den man känner efter en mättande portion havregrynsgröt? Då jag valde min make grubblade jag på tankar likt dessa, eftersom jag även själv var förälskad i en vacker person. Dessvärre var det så att jag inte mådde bra när jag träffade denna person. Jag fick svettningar, darrningar, andnöd, och knäsvaghet. I mitt hjärta kände jag, att så här vill jag inte ha det. Jag valde därför min make, som jag kan umgås med utan att tappa andan, få hjärtklappning, och tappa talförmågan. Måhända har vi inte ett lika starkt känsloliv i vår relation, men vi kan åtminstone samtala med varandra, och samtal är grunden för att bygga en hållbar och sund relation. Förälskelse kan hugga till i hjärtat, men kärlek mår man bra av. //Karsten, PhD | |
| ANDERStG | 2009-05-11 21:58 | |
![]() | "högsäsong i min inkorg" "lyckorus likt det jag får från kokain" Någon släppte sin seriösa fasad. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:15 | |
![]() | busted! | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:39 | |
![]() | Jag tycker inte att det är seriöst att plocka ut fragment ur sitt sammanhang med ett uppsåt att förvränga budskapet och håna författaren, men detta är bara min uppfattning om saken. Jag respekterar till fullo om du anser att jag har en oseriös fasad. Jag har inte eftersträvat att ha en seriös fasad, men om detta var din uppfattning om mig så är det en intressant iakttagelse. För tillfället har jag många brev att läsa och besvara. Förhoppningsvis får jag lov att besvara några av dem här i tråden också. Men jag vill helst att ni postar era frågor direkt här i tråden i fortsättningen, eftersom det blir så rörigt annars. //Karsten, PhD | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:50 | |
![]() | Kära Karsten. Jag har lite funderingar angående kvinnor. Nu har jag aldrig vart intim med en kvinna för jag känner mig lite osäker. Önskar att jag hade den där självklara maskulina framtoningen som du har. Min fråga är som följer. Vad gör man med pungen? Ska den också penetrera? Och i så fall vad ska man använda först, penis eller pung? Många kanske tycker att det är en dum fråga men för mig är den livsavgörande. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:53 | |
![]() | Tänk själv,för faen! | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:54 | |
![]() | HAhahaha penis kan vara en fördel att stoppa först | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:58 | |
![]() | Är det lättare om man har rakat pungen? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:58 | |
![]() | Jag tycker Karsten har gett väldigt bra svar på de frågor hon besvarat. Spela roll om det är fejk eller på skoj, jag tror inte många av er som tramsar i den här tråden skulle göra bättre ifrån sig. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-05-11 22:59 | |
![]() | ja om du har lite borre så | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-05-11 23:00 | |
![]() | Try me "anktejp"... | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-11 23:01 | |
![]() | och ni småpojkar med könshumor får nog vänta några år till innan ni ens behöver trimma pungen. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-05-11 23:03 | |
![]() | Anktejp, jag längtar efter att bli så vis som du. Hur gör du när du trimmar pungen? | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-05-11 23:04 | |
![]() | anktejp tror jag är äldre än dig kan ha fel ...) | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-11 23:06 | |
![]() | Jag har fått ytterligare ett brev, som jag fick lov att besvara i tråden, men författaren ville vara anonym, vilket jag självklart respekterar, så jag fingerar hans namn och de inblandade personernas kön. Hej Karsten. Mycket trevligt av dig att skapa denna tråd för att hjälpa dina medmänniskor, och jag har redan känt att jag fått hjälp av dina visdomsord när du har svarat på frågor från andra medlemmar. Men så, i ett av de senaste inläggen så hajjade jag till. Du skrev att du valde din man för att du kunde kommunicera så bra med honom. Det är i mitt fall det problem jag vill få råd av dig om. Jag känner att jag och min ****vän inte bara kommunicerar dåligt, vi pratar knappt överhuvudtaget. Ibland känns det som jag inte vet något om h****. Jag har hela mitt liv fått höra att jag är en god lyssnare och att jag är väldigt lätt att prata med, hur kan det komma sig att den som står mig närmast inte tycker så? Eller så finns risken att h*n är helt tom inuti. Jag har aldrig fått skymta en livsåskådning eller fått höra nån egen teori från h****. De få gånger h*n säger något spontant handlar det oftast om nån film h*n sett 20 gånger som hon blir påmind om och måste se igen. Och talar om detta för mig. När vi pratar så handlar det aldrig om något. Hjälp? --- Hej "Pam", tack för uppmuntrande ord, och hoppas att även fler uppskattar de personer som deltar i diskussionen. Din partner "Goran" verkar som du säger vara en människa som inte har så många åsikter själv. Kanske är Goran inte intresserad av annat än filmer, vilket naturligtvis inte nödvändigtvis är något negativt. Man behöver inte heller prata i en relation, särskilt inte bara för att man känner sig tvungen till detta av sociala skäl. När man kan sitta tillsammans och bara njuta av tystnaden, då vet man att man trivs med varandra. Jag tycker att man ändå behöver prata med varandra om viktiga saker ibland, och kommer inte detta naturligt så är det inte något fel i att under ordnade former ta hjälp av en professionell handledare eller familjeterapeut. Detta är absolut inte något som man ska ta till först när relationen blivit sur, utan man ska se det som ett besök till sin tandläkare; går du dit innan du fått hål i tänderna så sparar du dig mycket lidande. Om ni kan få hjälp med att lära er att samtala med varandra så är min övertygelse att ni får en djupare och mer meningsfull relation. I mina unga dagar fick jag ofta se hur virila pojkar och flickor valde partners enbart efter yttre aspekter såsom utseende eller popularitet. Jag känner inte många av dessa som fortfarande är tillsammans. "Kärlek är inte att röra vid varandra, det är att nå fram till varandra." //Karsten, PhD | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-05-11 23:18 | |
![]() | "Kärlek är inte att röra vid varandra, det är att nå fram till varandra." Beskriv gärna det tack ... | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-11 23:21 | |
![]() | Det är ett ordspråk, vilket innebär att fysisk beröring och kärlek inte ska förväxlas. Kärlek är när man vet att man förstår varandra, och känner varandras själar på djupet. //K | |