Spelrum
Giraffen27
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pottberg - Ej medlem längre2009-01-31 10:30
Antal inlägg: 159

kanske om man får rabatt då, det kostar kanske inget att vara trevlig, men de i kassan får faktiskt betalt för det.

malekhamoves2009-01-31 10:35
Antal inlägg: 903

Jag kan ju säga att jag och mina vänner i den kassalinjen jag jobbade gjorde så att de kunder som var otrevliga fick de smutsigaste småpengarna i växel tillbaka ^^ Det gjorde att man klarade av att klara av att vara trevlig mot nästa kund, och nästa, och nästa, och näst.... :S

Rönnbybo2009-01-31 11:10
Antal inlägg: 279

Ica-maxi på Erikslund i Västerås, där jobbar det bara trevliga människor.
Kan varmt rekommendera den affären!

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-31 12:57
Antal inlägg: 4279

Om man jobbar med service ska man vara trevlig och tillmötesgående mot sina kunder/gäster. Annars ska man inte jobba med service. Självklart ska man inte "krypa" för otrevliga kunder, men innan ngn är otrevlig ska leendet sitta där.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-31 13:02
Antal inlägg: 7605

Min son jobbar på Ica, trivs och har ett stort mått av tålamod men han tycker att det är lite jobbigt när kunder frågar efter vanlig yoghurt, vanligt schampo och vanligt tvättmedel. Mycket enklare när kunder frågar efter vanligt vetemjöl.

En marockansk försäljare sa till min syster att "if you are happy, I am happy". Lite så är det väl på Ica också.

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-31 13:05

Man kan bli oerhört trött på samma frågor om och om igen, men man måste ändå vara trevlig. Folk frågar mycket saker som kan tyckas småkorkade, men det går inte att komma undan. :)

Safflor - Ej medlem längre2009-01-31 13:08
Antal inlägg: 832

En god vän till mig som jobbade på en av de större kedjorna för ett antal år sen blev grundligt utskälld av en snörpkärring för att det "var SÅ dåååååligt" att de inte hade denna i "Light". Det hade de minsann i ALLA andra affärer...!!! Min vän först handfallen och tittade häpet på den 1,5 liters flaska Loka hon indignerat höll upp, fann sig sen och frågade kärringen om hon hade en särskild kran för lightvatten hemma också.
:-))

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-31 13:09

Hahaha!

nystan12009-01-31 13:42
Antal inlägg: 3414

Om man har ett serviceyrke ingår det att vara trevlig tycker jag.
Arbetar själv inom vården, och jag måste alltid vara trevlig mot brukare och anhöriga oavsett om jag har en dålig dag eller ej. Det ingår i att vara professionell tycker jag.
Visst kan jag förstå att det kan komma idioter till kunder som helt verkar sakna hjärnkapacitet, men då får man väl klistra på ett leende.
Man kan ju alltid tänka vad man vill.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?