Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| d37 | 2009-03-20 18:25 | |
![]() | "Det är lika illa bägge delarna" skriver du Bitte. Snälla förtydliga vari jag som prostituerad bör stämplas och min kund (en kvinna som du) bör fängslas. Vi var båda rätt nöjda med arrangemanget... Jag vet att du vet bäst, jag skulle bara vara så glad om du nedlät dig till att förklara.... Var jag ett offer (knappt 19). Var hon en förövare? (Ensamstående småbarnsmor) Gjorde vi fel. Du dömer oss. Hårt. Men varför? Berätta snälla... (Och sorry om blommorna dom är jättfina). Kompis? Berätta... | |
| KARR0 | 2009-03-20 18:26 | |
![]() | tråkigt med folk som inte kan argumentera utan att försöka trycka ner andra | |
| d37 | 2009-03-20 18:29 | |
![]() | Jag fattar uppriktigt inte vad du talar om lillakanin. Varken jag eller hon var märkbart handikappade. Men jag är övertygad över att du har svaret och dessutom kan förklara hur det gick senare i livet for denna stackare somm tog 200 för ett ligg. Vad gör jag idag? Dväljs jag i minnen från det förflutna? Eller har jag vidareutvecklat mina färdigheter??? Eller är jag bara en skitsnackare som du? | |
| Gloxinia - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:30 | |
![]() | Vem ska jobba på dessa legala bordeller? Ska det finnas en speciell gymnasielinje med kinky sex på schemat? Pensionsålder? Ska man ha rätt till omplasering om man blir för oattraktiv? Jag tycker det finns en hel del frågor att lösa. Ni som är för prostitution skulle ni vilja att er dotter jobbade på bordell? Eller vilja gifta er med en ex-prostituerad? | |
| d37 | 2009-03-20 18:31 | |
![]() | Och jo, sexliv är en mänsklighet. En av dom saker som definerar oss som människor. Ja tycker ja.. | |
| d37 | 2009-03-20 18:31 | |
![]() | Sorry... Mänsklig rättighet ska det naturligtvis va | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:35 | |
![]() | Lite vågat att säga att sex inte är en mänsklig rättighet ond kanin, med tanke på hur många som förtryckts i världen på grund av sin sexualitet. Intressant nog finns det i alla fall organisationer med prostituteade som vill att prostituterade skall få rättigheter, i stället för att betraktas som offer. (se t.ex. www.sexworkeurope.org/) Det är mitt problem, i kampen på det moraliskt rätta och att stävja prostitution reduceras (kvinnliga) prostituterade till offer, vilket stärker hallickarnas och kundernas ställning. Jag föstår hur lagstiftaren tänkt sig ur jämställdighetssynpunkt, men jag tror inte lagstiftningen emanciperar de kvinnor som är fast i prostitution, hur mycket jag än vill hoppas på. Lagstiftningen är snarare något som stärker allmänhetens moraluppfattning och får oss att känna oss bra för att vi fördommer prostitution. EN viktig poäng iofs, men det var väl egentligen ingen som trodde att prostitution var lagligt före nuvarande lagstiftning!? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:35 | |
![]() | Sexualitet och själva sexakten är inte riktigt samma sak... | |
| Satyra | 2009-03-20 18:36 | |
![]() | d37 - ditt exempel är ju inte ens i närheten av hur "riktig" prostitution oftast går till. Känns bara fånigt att du jämför det ens. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:37 | |
![]() | Jag har inte automatisk rättighet att knulla någon bara för att jag är människa, däremot har jag rätt att älska vem jag vill, av båda könen. Ska det märkas ord hela tiden eller? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:38 | |
![]() | nej det har du rätt i ond kanin, men det ena gestaltar det andra. Se bara på mäns (generella) fördomar mot homosexuella. Mycket handlar om att man föreställer sig bögars sexualitet (rövknullare) och fördömer dem utifrån det. Jag tror inte att man kan skilja sexualitet från själva sexet i sammanhanget mänskliga rättigheter. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:39 | |
![]() | det har du rätt i ond kanin. Menade inte att märka dina ord, men du uttryckte dig kanske lite väl vagt tycker jag!? | |
| d37 | 2009-03-20 18:40 | |
![]() | Alla har naturligtvis synpunkter på detta. Jag har ju blygsamt erkänt att jag faktiskt utbytte sex mot pengar i 18-årsåldern. Jag funkar rätt fint i dag ändå... Men alla är experter men ingen har varit där? Hur många vågar erkänna att dom köpt/säljt sex? Måhända för en drink, eller kanske som jag, för cash... Kasta första stenen eller kliv fram.... Nåväl, jag börjar. Jag har sålt sex (till en kvinna) och köpt sex (oxå av en kvinna). Nu ärdet upp till er... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:41 | |
![]() | Men man kan ju problicera det du säger lite. För människor med handikapp av olika slag, hur skall man se på sex som rättighet där? Någon som kanske är förståndshandikappad, är det helt orimligt att se det som att de har rätt knulla även om de kanske inte direkt har samma möjligheter (kan tänka mig att det är svårare för dem än för oss att hitta partners). Nu är det iofs lite off topic, så du kan bortse från detta om du vill. | |
| d37 | 2009-03-20 18:46 | |
![]() | Sexualitet är en del av människan. Naturligtvis har alla, vilken sjukdom dom än har, ett begär efter sex. Jag tror att jag på min dödsbädd kommer skrika "Snälla, ett sista ligg..." | |
| d37 | 2009-03-20 18:47 | |
![]() | Så satyra... jag sålde sex under flera veckors tid, men det var inte "riktig" prostitution. Du är inte lite förmäten du... Lycka till... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:48 | |
![]() | Men ska det vara så svårt? Ett sexliv ÄR inte en mänsklig rättighet i den meningen att alla ska få knulla så fort de vill det. Att du drar in förföljelse av homosexuella är ju bara OT: Att få ha sin sexualitet utan att bli förföljd är en sak, men att kräva ett knull lite när man känner för det faller inte under samma kategori. Menar du att om man är bög så ska man få gå till prostituerade? Jag förstår inte riktigt... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:49 | |
![]() | D37, det finns många som skriker efter det, och även efter pengar, vänner, en bil osv, men för den skull så finns det inga stadgar någonstans som stipulerar att alla människor har automatisk rätt till någotdera. | |
| Lasse1978 | 2009-03-20 18:55 | |
![]() | Intressant att alla här verkar veta "hur det går till i verkligheten", hur många av er känner en eller flera prostituerad/e på riktigt? Förutom jag då. *räcka upp handen* I dagsläget är dessutom inte "gatuprostitutionen" (inkl de som låser in kvinnor i lägenheter och tar deras pass mm) störst idag längre, jag förstår att vissa kanske hoppade över mitt förra inlägg pga längden, men att alla fullkomligt missat vad jag skrev har jag svårt att tro. Har någon av er ens aktivt satt er in i frågan? dudeniro verkar vara en av få här som överhuvudtaget diskuterar frågan på en vuxen och intelligent nivå. Kristen panikmoral hör inte hemma i ett modernt informationssamhälle. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-20 18:57 | |
![]() | det är inte svårt för mig ond. Jag missförstod dig, och det har jag sagt. Jag tyckte du uttryckte dig vagt. Nu skriver du ju "i den meningen att alla ska få knulla så fort de vill det" vilket gör det ännu tydligare vad du menade. Då säger jag det igen, jag förstår vad du menar. Jag menar nog att sex som mänsklig rättighet innebär t.ex. att man inte skall nekas möjligheten att ha sex på grund av ett handikapp t.ex.. Det finns ju dels samhällsvärderingar att utvecklingsstörda inte skall ha sex, sedan tillkommer praktiska problem på grund av handikappet. Fin fråga om bögar förstår jag inte. | |