Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krutmarie | 2009-03-21 12:54 | |
![]() | Det var väldigt vackert uttryckt Lillebo! | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-21 12:55 | |
![]() | det är fint att bli gammal- inte alla som får uppleva. | |
| Candee | 2009-03-21 12:56 | |
![]() | Väl skrivet lillebo..:) | |
| lillebo | 2009-03-21 13:01 | |
![]() | Tack ... jobbar på ett äldreboende Där finns det mycket skönhet. Man glömmer bort hur gamla de är när man lär känna dessa underbara människor som har så mycket att ge . | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-21 13:08 | |
![]() | Vad fint, lillebo. Jag förstår inte hur vissa snöar in fullständigt på "Miss Universum-grejen" och verkar tro att världen rullar vidare enbart med hjälp av 18-28åringar. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-21 13:09 | |
![]() | jag tycker lejonmix skrev ett väldigt fint och tänkvärt inlägg ;) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-21 13:12 | |
![]() | Lejonmix, du skriver oftast tänkvärda inlägg och jag är glad över att se dig igen :) | |
| lillebo | 2009-03-21 13:16 | |
![]() | Är det månne utseendet med gäddhäng och påsar under ögonen som är så hemskt eller vad är det . Jag har iallafall det som jag hade som tjugoåring .....men det hänger bara lite längre ner .... Kan det bero på jordens dragningskraft | |
| krutmarie | 2009-03-21 13:23 | |
![]() | Haha, Lillebo, jag tycker också att jordens dragningskraft är väldigt stark de senaste åren, det är bara att inbilla sig att ens egen dragningskraft fortfarande är lika bra :) | |
| lillebo | 2009-03-21 13:32 | |
![]() | Jajamen krutmarie jag har lyckats fånga drömprinsen är jättelycklig och mår toppen. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-21 13:34 | |
![]() | tack så hemskt mkt mommesfrittes. Hjärta. ibland skojar jag lite, det är bara att ignorera mig då=) | |
| älgvägen | 2009-03-21 13:42 | |
![]() | alla blir gamla o int blir man full för det de är indre skönheen som räknas o den hålls fast skalet lite skrumpnar så de e nog bara att tacka o ta emot | |
| krutmarie | 2009-03-21 13:51 | |
![]() | Lillebo, då finns det 2 drömprinsar iaf, jag har en egen och vi firade Pärlbröllop 17/3! Älgvägen, nej full blir man inte och inte så ful heller tror jag iaf.:) | |
| älgvägen | 2009-03-21 14:02 | |
![]() | oj ett tryckfel smög sig in de blev en annan menning av de hela ful är rätta ordet full har inget med denna diskution att göra | |
| krutmarie | 2009-03-21 14:22 | |
![]() | Lillebo, på ditt jobb inom äldrevården, finns det tillgång till datorer där och får man ta sig en drink om/när man vill? Kommer ihåg att min mammas största rädsla när hon skulle flytta var att man inte skulle få ta 3-4 sockerbitar i kaffet. Själv har jag lite andra (kanske för stora) önskningar som sagt. Om man nu hamnar i ett sånt boende. Vet att det inte hör till tråden, men är lite nyfiken på vad man har att ev se framemot. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-21 14:56 | |
![]() | Tja tråden har ju som titel med ordet fult i sig, klart man snöar in sig på just det då. Är det tröstande att tänka att man på äldre dagar kommer lysa av visdom och så.. ja då får man väl trösta sig med det. | |
| lillebo | 2009-03-21 15:06 | |
![]() | Krutmarie Vi har datorer i personalrummet som man kan låna . Visst får du ta dej e drink om du vill ...detär ju eget boende . Vi hade dans med orkester som var mycket uppskattat . Du behöver inte gå till kyrkan för att få tårta....Det får du ändå. (tänker på Alfredssons gammal man) Skön uteplats att sitta och sola på . Det är ett toppen ställe. Vad skönt att det finns fler prinsar . | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:15 | |
![]() | Min pappa (86 och boende på servicehus) har egen laptop och dricker öl så ofta han vill. En back mellanöl ryms precis på rullatorn, så han går till Ica och köper. Han har något permobilliknande också men den förfrös han sig i och fick uvi för några veckor sen, när det var så kallt. Om man ser ful ut som gammal, så var man nog ingen vidare skönhet som ung heller. Riktigt vackra människor blir aldrig gamla, bara äldre. Sven Wollter t ex. | |
| Candee | 2009-03-21 15:18 | |
![]() | Nu var det väl fulhet vi diskuterade trash..vissa mognar och blir kloka med åren, andra gör det inte men man har iaf tid på sig att försöka om man har tur. Om det skänker dig tröst Trash så är det väl bra om det nu är det du har som mål... att bli vis på äldre dar. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:18 | |
![]() | Jag tycker inte att det är fult att åldras, jag är mer tillfreds nu än när jag var tonåring. Däremot kan det hända att jag inte känner likadant när rynkorna börjar komma, men jag hoppas att jag kan känna mig nöjd ändå. Att vara ung och vacker är inte meningen med livet, och uppenbarligen inget man blir lycklig av. | |