Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| run-marie | 2009-03-28 19:39 | |
![]() | Alla, som i vanliga fall, som någon sagt kastar glas i vanliga hushållssopor, kanske batterier också, låter bilen gå på tomgång när man sitter och väntar för det blir ju kallt om rumpan (iaf den här årstiden) annars, nu ska dessa människor släcka sina lampor 1 timme för en manifestation. Va´vackert gjort, men sen då? Jag tycker det är mycket viktigare att tänka på miljön VARJE dag med alla olika småsaker vi kan bidra med. | |
| y not | 2009-03-28 19:39 | |
![]() | jag funderar på alla som är emot EH Vad tycker ni om klimathotet och behovet av att sänka energikonsumtionen? Om ni tror att det behövs, vad för alternativ har ni som är bättre att uttrycka det på än denna manifestation? | |
| y not | 2009-03-28 19:40 | |
![]() | som runmari. Innebär den här manifestationen att man tänker mindre på sådana saker som du tar upp? | |
| run-marie | 2009-03-28 19:41 | |
![]() | Håller inte alls med dig där Kissed, det finns ju många ensamma människor som kanske inte vet vad de ska hitta på den där timmen. När dessutom hitta.se släcker så blir det ju ännu svårare att hitta på nåt. ;) | |
| Gogo Yubari | 2009-03-28 19:43 | |
![]() | Att sluta med ALLA de saker som vi redan nämnt bidrar mer! Massor mer. Som privatperson. Sluta köp skit som miljöbovarna = företagen tjänar pengar på! Visa genom att aktivt säga nej till produkter som bidrar till miljöförstöring. Köp grön el, köp ekologiskt, cykla (vi kom ju fram till att detta var det bästa), skänk pengar till trädodlingar i regnskogen, ät mindre kött, sluta använd hårspray... Ska jag fortsätta? | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-28 19:44 | |
![]() | alla som ska släcka lyset här ikv? - som säger att ni bryr er- snyft så vackert- ska ni ställa in era resor till tex tahiland och mallis oxå? eller vill ni inte visa att ni bryr er då? VILL ATT FLER som är aktiva här inne just nu besvarar den fårgan, el kommenterar den än bara run-marie. tack. annars är ni fegisar och hycklare | |
| run-marie | 2009-03-28 19:45 | |
![]() | Om du frågar mig Y not så kommer alla de (som i vanliga fall inte bryr sig ett skit) och som släcker 1 timme ikväll att tala om det för alla som vill lyssna och se´n fortsätta med sina dåliga vanor efteråt som om inget hade hänt. | |
| Gogo Yubari | 2009-03-28 19:47 | |
![]() | run-marie: Det är EXAKT det jag syftar på... De som redan bryr sig kommer nog att släcka ikväll, och de som släcker utan att bry sig kommer inte att bry sig imorgon heller!! | |
| kalleap | 2009-03-28 19:47 | |
![]() | Bra, vi ska stänganer så mycket lampor och apparater vi kan! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-28 19:50 | |
![]() | det är inte alls meningen att skuldbelägga folk på det viset som du gör nu lejonmix. Att kalla folk för hycklare för att de gör en resa tex. Man behöver inte vara det ena eller det andra det vill säga tänka miljömässigt i precis allt man företar sig eller inte tänka alls. Jag tycker det är bra om människor tänker till ibland åtminstonde än att de inte tänker alls på miljön. När det gäller flygning så kan man tex beta extra för utsläppen och på så sätt bistå till miljön men ändå komma iväg på resa. Jag försöker tänka på miljön så mycket som möjligt och så mycket som jag har råd med. jag har tex inte råd att alltid köpa närproducerat eller ekologiska produkter men det hindrar mej inte att göra det jag kan. | |
| run-marie | 2009-03-28 19:51 | |
![]() | Gogo, du har ju många fina förslag. Jag har lågenergilampor i varenda lampa hemma där det fungerar, använder inte smink eller hårspray, äter inte överdrivet mycket kött, låter aldrig bilen gå på tomgång, källsorterar mina sopor osv. Men jag kör bil och cyklar aldrig beroende på att jag har handikapptillstånd och inte kan gå eller ta mig till jobbet eller affären på annat sätt. | |
| Paradisia | 2009-03-28 19:52 | |
![]() | Att använda sig av värmeljus är inte heller så miljövänligt. Dom fraktas flera hundra mil varje dag och inte är det med cykel dom kommer. Och alla aluminiumskal som blir efter det där. | |
| Gogo Yubari | 2009-03-28 19:53 | |
![]() | kissed: och det är precis det som skulle kunna (ja, nu är det ju för sent) göra ngt för att förhindra det som håller på att hända: att folk TÄNKER. Man kan inte göra allt själv, men om alla bara tänkte som du och faktiskt försökte (och lärde sina barn) så skulle det göra mycket. När dessa sjuttio år som det kommer att ta hade gått så skulle det kanske kunna vända... ja, fast nu är det too late... | |
| run-marie | 2009-03-28 19:57 | |
![]() | Nu undrar jag en liten sak från er alla här inne just nu. Hur många ska se Robinson om 5 minuter och senare Sverige-Portugal? Det går ju utmärkt att se på TV med stearinljus som mysbelysning, men TV:n är ju på och den drar ju ström. Jo, jag ska också se (skäms på mig)! | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-28 19:58 | |
![]() | jag ska se på tv ikväll | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-28 19:58 | |
![]() | När fotbollen börjar så är timman över run-marie. Som tur är för vissa kaniner som absolut inte får missa fotbollen tydligen:-) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-28 20:00 | |
![]() | Jag står fortfarande i valet och kvalet om jag ska stänga ner robinson mitt i. Lite jobbigt men jag får se vad jag gör:-) | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-28 20:01 | |
![]() | jag skuldbelagde ingen kissed- ville bara att folk skulle svara, om folk kände sig träffade och därigenom fick skuld, ja då är det lite av deras problem faktiskt | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-28 20:02 | |
![]() | Ok,,tyckte nog att kalla människor hycklare lät lite som att skuldbelägga folk men, men.. | |
| Burgaa | 2009-03-28 20:03 | |
![]() | man hör det man vill.. eller läser i detta fall. | |