Spelrum
Giraffen45
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade72
Mobilspel
Pågående19 313

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Prositi2009-04-05 19:49
Antal inlägg: 539

Jag har börjat att stå för vad jag tycker och jag har ju ingen aning vilken ton du har i det du skriver.
Hade jag hört dig säga det högt hade jag kanske tagit det på ett annat sätt.
Men när man läser det hör man ju inte den klang av humor som du kanske hade i det du skrev...

Krewatoo - Ej medlem längre2009-04-05 19:49
Antal inlägg: 29

Alla vet ju att under varje löjeväckande cykelhjälm gömmer sig en presumtiv massmördare. Undertryckt ilska, du vet. :-D

Krewatoo - Ej medlem längre2009-04-05 19:50

Jag skojar, Prositi, trust me. Använd du din cykelhjälm med stolthet.

Prositi2009-04-05 19:51

Japp,varför tror du jag bär cykelhjälm? *ler*
Men säg inget till polisen...

Prositi2009-04-05 19:53

jag förstod att du skojade....*skrattar*
Ursäkta om jag hoppade på dig sådär, men en del är verkligen som små ettriga hundar här på forumet....och man har ingen aning om de skojar eller inte, men de beter sig verkligen som bithcar med ständig PMS på många olika trådar....

Men jag ber om ursäkt om jag verkade lite aggressiv och så...

Krewatoo - Ej medlem längre2009-04-05 19:55

Det är lugnt. :-)
Låt ingen cyberbitch trycka ner dig, ok? :-D *ryggdunkar*

Bertil Truck - Ej medlem längre2009-04-05 20:02
Antal inlägg: 250

www.mytimesdispatch..../1 6206.jpg

En riktig karl prositi. Fångar fisk med egna handen som bete. Ett ideal.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-05 20:03
Antal inlägg: 3069

Gårdagens dummaste kommentar platsar i den här tråden.
På bussen satt det en pappa med sina barn som var lite fladdriga.
Pappan vill få dem att sitta still oh drar till med: "om ni inte är stilla så sätter jag på er bältet där".
Personligen använder jag alltid bällte på buss då det finns tillgängligt, konstigt att inte fler gör det och i synnerhet inte föräldrar på sina barn.

Dyslekso2009-04-05 20:05
Antal inlägg: 8945

Först bilden när man söker på okie noodling, Bertil? :)

Bertil Truck - Ej medlem längre2009-04-05 20:06

Inte allra första :)

Prositi2009-04-05 21:08

Det är konstigt att folk inte skyddar sitt liv på de sätt de kan.
Hjälm, bälte i buss och bil
Flytväst på båt.

Jag har ingen aning om var det korkade sättet att se på det som om det vore tufft att INTE ha cykelhjälm eller flytväst.
Är det bristen på testosteron som gör det?
Desperat försök att känna sig manlig....;)

miss_ztar - Ej medlem längre2009-04-05 21:35
Antal inlägg: 316

Tror nog att många tänker "det händer inte mig" ..

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-05 21:40
Antal inlägg: 11612

Prositi,du har mitt ord på att jag sätter på mej sonens hockey
hjälm nästa gång jag ska ut och"jonna".
Allt för att du ska få sova lugnt i natt.

Prositi2009-04-05 21:45

anneli72: tycker du att jag låter så aggressiv...*skrattar*
Det var verkligen inte tänkt så....men men..vill du ha på dig din sons hockeyhjälm så kan du väl även lägga upp en bild på dig sedan....vore skoj att se

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-05 21:48
Antal inlägg: 11612

Jag klär nog i en hockeyhjälm,oroa dej inte för det.

Bertil Truck - Ej medlem längre2009-04-05 21:57

När jag ser att Vin Diesel använder hjälm börjar jag ifrågasätta mitt ställningstagande.
www.imfdb.org/images...ra nd-4.jpg

Kanske kan en man ha cykelhjälm utan att det ser töntigt ut ändå? Förutsatt att han samtidigt är beväpnad förstås.

Gilena2010-07-27 17:29
Antal inlägg: 7250

Jahapp... nu börjar det för min del! Dottern är 12 år, och har nu börjat krångla och inte vill ha cykelhjälm på sej. Jag hävdar att det är inte aktuellt för henne att cykla utan hjälm, både för att det är farligt, men inte minst för att det faktiskt är LAG på att man ska ha cykelhjälm på sej upp till 15 år.

Idag smet hon iväg bakvägen med cykeln - och hjälmen ligger prydligt kvar hemma (osmart när man ska lura mamma!). Jag har SMS:at till henne att hon ska köra försiktigt, och gärna redan nu börja fundera ut ett lämpligt straff till sej själv. Blir intressant att höra vad hon anser vara relevant.

Hon är en hängiven bloggerska - mitt förslag till straff blir att hon får välja mellan att
1) Göra en utförlig undersökning på nätet om nyttan med cykelhjälm, samt propagera på sin egen blogg för att det är coolt och bra med hjälm, och hitta och visa snygga hjälmar, kändisar i cykelhjälm osv
eller
2) Datorförbud 3 dagar

Eller hur gör man?? Hur har ni lyckats övertyga era ungdomar om att använda cykelhjälm, även när inte mamma/pappa ser på?

Och nej på följdfrågan om jag själv använder cykelhjälm. Nej, det gör jag inte. Borde nog skaffa en, men det har svårt att bli av. Argumentet här är lagstiftningen. Tills vidare. Tills jag tar mitt förnuft till fånga.

Lyssnar gärna på tips & trix om detta. Tråden hittills har bitvis varit intressant!

Tess 082010-07-27 17:51
Antal inlägg: 18003

När min son fyllde 15 slutade han tvärt att använda hjälm... irriterande då det absolut inte varit något tjafs tidigare om saken.
Jag frågade honom en gång om han inte hade något som var värt att skydda, men fick inget svar. Jag har också berättat att jag tagit hand om en kille som legat på gatan (hade iofs åkt skateboard, men mitt på en gata och alltså inte tricks) som blödde ur örat och hade spräckt skallen eftersom han inte hade hjälm...
Eftersom jag nu köpt ny cykel och ska träna till Vätternrundan (där måste man ha hjälm) så är det väl bara att gå och införskaffa en och börja använda.

Gilena- Bra förslag på "straff" :) gillar blogg-idén!

Tess 082010-07-27 17:51
Antal inlägg: 18003

f.ö så använder de andra två barnen hjälm mycket laglydigt!!

LenaG2010-07-27 17:56
Antal inlägg: 19975

Mina två killar har aldrig ifrågasatt det där med hjälmanvändandet och det har nog mest berott på lagstiftningen (tyvärr att de inte främst gjort det för sin säkerhet). Lite knöligt blev det dock när den store fyllde 15, då ville den yngre som då var 12 inte heller ha sin så det blev lite diskussioner, men han använde den i alla fall. Som tur är har alla deras kompisar också alltid använt sin hjälm och det tror jag bidrar, hur kompisarna gör.

Kom att tänka på... När den store var 8-9 år råkade han cykla iväg till skolan (tar någon minut bara) och väl där upptäckte han att han glömt sin hjälm. Då ledde han cykeln tillbaka hem och på med hjälmen. Lite smågulligt tycker jag :)

Förr cyklade jag alltid till jobbet, använde aldrig hjälm. När jag började cykla med barnen köpte jag en som satt på skallen varje cykeltur. De senare åren har jag sällan cyklat och då utan hjälm, det har bara blivit så...

Det verkar som att lagen hjälper till här, kanske borde vara lag för alla? Huvudet är väl ömtåligt även efter man fyllt 15...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?