Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rob_b | 2009-05-22 16:36 | |
![]() | katter borde inte få någon mat, de ska klara sig själv ute på bondgården. | |
| nettan23 | 2009-05-22 17:06 | |
![]() | Tror inte att enbart vetrinärsmat skulle vara det enda som e bra! Våran femtonåriga kattgubbe får senior torrfoder från perfect fit, senior burkmat från Friskies och även Ica´s egna burkmat då det innehåller minst tillsatser, han får även kattmjölk och tandgodis! | |
| stol | 2009-05-22 22:08 | |
![]() | Kattmat är jättegott brukar äta det då mona pengar tar slut | |
| stol | 2009-05-22 22:10 | |
![]() | Kattmat skulle kanske vara något för våra pensionärer nu när de får pensionen sänkt | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-05-22 23:54 | |
![]() | Jag vill påstå att maten som veterinärerna rekomenderar är precis samma sak som all annan kattmat men med den skillnaden att veterinärerna får provison på det dom säljer!! | |
| run-marie | 2009-05-23 00:05 | |
![]() | Stol, det kan du väl ändå inte mena, hur fan ska man ha råd med kattmat som pensionär, nej det får nog bli blodpudding och vitkål. Till helgen kanske man kan unna sig nåt lite bättre :) | |
| run-marie | 2009-05-23 00:07 | |
![]() | Hopp 123, kanske har de verkligen provision, eller också får katten ont i magen och måste uppsöka veterinär. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-05-23 00:11 | |
![]() | katter är väl det mest kräsna husdjur som finns...inte vad som helst duger | |
| zolle68 | 2009-05-23 00:50 | |
![]() | "trashone 2009-05-12 18:59 kom ihåg att alla veterinärer är sponsrade av "sitt" foder. " Vad är det för dumheter? Som veterinär tar man in och säljer det foder man anser är bra för kattens hälsa. Och som veterinär har man sett ett och annat om hur dåligt foder påverkar hälsan. "Sponsrad" MA! | |
| zolle68 | 2009-05-23 00:55 | |
![]() | "123 hopp 2009-05-22 23:54 Jag vill påstå att maten som veterinärerna rekomenderar är precis samma sak som all annan kattmat men med den skillnaden att veterinärerna får provison på det dom säljer!!" Tror du inte att ICA, Konsum och alla andra butiker har avans på det kattfoder de säljer? Att sälja foder, vare sig det är ägnat åt katt, människa eller hund är ju tänkt att ge en viss vinst. Det är därför vi har butiker som säljer saker. Om alla butiker skulle sälja allt de köper in till inköpspris så skulle personalen inte få någon lön. Varför tror du att det är skillnad för veterinärer??? | |
| imb | 2009-06-07 12:18 | |
![]() | Jag brukar ge min grannkatt kaffe. Riktigt trevligt med sällskap av en katt! | |
| Mitis75 | 2009-06-07 12:37 | |
![]() | Mina katter äter blötfoder, ibland torrfoder, samt vatten. Råttor är fantastiskt gott tycker dom. Sen ger jag dom kyckling och kokt gädda emellanåt. Dom mår hur bra som helst. En av katterna vill ha mjölk (jag har 6 stycken), han kommer och jamar så fort jag ska dricka kaffe för då vet han att mjölken kommer fram. Jag tror att dom känner själva vad dom mår bra av. | |
| nystan1 | 2009-06-07 13:18 | |
![]() | Jag tror inte alla katter känner själva vad de mår bra av. Min ena katt äter allt, och då menar jag inte bara sånt som räknas som mat. Damm, sladdar, papper, you name it! | |
| tipitina | 2009-06-07 13:45 | |
![]() | En liten parentes är att jo, veterinärerna har avtal med vissa tillverkare varför detta är de enda foder som rekommenderas. Även de billigare fodren i vanliga matbutiker utvecklas och man kan inte säga att samma sak gäller för dem som det gjorde för 10 år sedan. Största anledningen att dessa foder är billigare är att kötthalten är lägre och detta får man ju kanske ta hänsyn till när man utfodrar. Våra katter äter till största delen torrfoder men får blötmat då och då, de får även matrester,grädde, kattmjölk mm. Ingen av dem har någonsin behövt uppsöka veterinär till följd av kosten... | |