Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 694

Forumkategorier

Användare Inlägg  
taru2009-05-25 00:02
Antal inlägg: 286

haha hmm ok Anneli? Måste lägga till att jag hade en arbetskamrat som var lyckligt gift sen länge med en 40år äldre.... och min kusin gifte sig med sin mammas gamla klasskamrat.. INTE särskilt uooskattat av föräldrarna, men de har det bra. hehe

Viktor_M - Ej medlem längre2009-05-25 00:08
Antal inlägg: 1637

Tycker det känns skumt med större ålderskillnader. Fast det beror väl lite på hur gammal man är. Jag skulle nog inte kunna avrunda ens fem år upp eller ned. jag är 20 nu och en femtonåring skulle kännas väldigt tokigt samtidigt som en tjugofemåring är någon som kan mycket mer om livet än mig och därför skulle kännas aningen för gammal. Å andra sidan vore jag 50 skulle jag väl inte se nåt fel i att vara tillsammans med en 45-årig kvinna. eller 55-årig kvinna för den delen.
Kan hur som helst inte se nackdelar med ett någorlunda jämnårigt förhållande medan uppenbara nackdelar kan finnas om man har en stor ålderskillnad. såå, ja det är vad jag tycker.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-05-25 00:09
Antal inlägg: 2032

jag hängde ihop ett tag med en kvinna som var 20 år äldre, hennes dotter var bara några år yngre än jag..det kändes väldigt mysko ibland kan jag lova, men så höll det inte speciellt länge heller.

Phlorian2009-05-25 00:21
Antal inlägg: 17

Jag tycker faktiskt inte att kärleken har någon ålder..min flickvän är 13 månader yngre än jag och det går jättebra! Vi kan prata om allting.

krutmarie2009-05-25 00:33
Antal inlägg: 1696

Beror väl lite på i vilken ålder man befinner sig tycker jag. När jag var 20 hade jag inte intresserat mig för en 16-åring, men när jag var 30 hittade jag en riktigt intressant 26-åring. Det är numera 34 år sen och vi är riktigt lyckliga tillsammans.

lontoonrae - Ej medlem längre2009-05-25 00:54
Antal inlägg: 46

tänker likadant. kärlek har inget med ålder att göra, men jag kanske inte skulle inleda ett förhållande med en kille på 15 år, men om några år skulle det inte göra något.. så jag tror de har mkt att göra med den aktuella åldern så att säga.

magga2009-05-25 01:30
Antal inlägg: 2533

Just nu skulle jag inte kunna tänka mig att vara med någon under 19 år (är själv 22), dels för att de flesta i den åldern inte är tillräckligt mogna för min smak och dels för att det skulle kännas som barnarov. Men om några år skulle ju en åldersskillnad på 4 år inte alls vara ett problem. Jag kan iofs attraheras av en 15 åring för hans personlighet men att inleda ett förhållande med en så ung skulle jag aldrig göra.

Går man åt andra hållet så går gränsen vid 10-12 år äldre. Jag har varit kär i en som var 18 år äldre än mig och jag såg inga problem i att starta ett förhållande med honom då (blev ju inte så iofs), men nu när jag tänker tillbaka så vet jag inte om det hade funkat så bra ändå. Han hade barn i min ålder och att umgås med hans vänner vet jag inte om det hade varit så spännande.. Men vad vet jag, finns ju de som funkar ihop ändå..:)

Maja G2009-05-25 09:31
Antal inlägg: 10730

Kissed: Visst skulle det vara lite "konstigt" om mina grabbar kommer hem med en mycket äldre kvinna ( eller man)..Men jag får ta det då om och när den dagen ev. kommer...Hoppas jag inte är fördomsfull då utan välkomnar henne/honom. Mina grabbar är vuxna nog att ta ansvar över sitt liv, och som jag sa förut om min mor, så kan ingen rå för om man blir förälskad i en person oavsett ålder och kön!

Sedan kan jag ju säga att min man, grabbarna far, kanske inte skule ha lika lätt att ta det som jag, men det är hans sak inte min...

123 hopp - Ej medlem längre2009-05-25 09:54
Antal inlägg: 464

"Mitt i livet" är det ingen större skillnad på åldern men om man vill bli gammal tillsammans kanske man skall tänka efter tänk er att ena partern är 55 och den andra 75.
Det är stor skillnad på människor och vissa är pigga väldigt länge men man kommer inte ifrån att nån lämnar ensam på ålderns höst.

Själv är jag och min man jämngamla det skiljer 10 dagar mellan oss i ålder.

Har inget emot åldersskillnader man kan inte bestämma vem man blir förälskad i.

peter2009-05-25 10:00
Antal inlägg: 1710

Apropå detta ämne...kom just ihåg från min ungdom....hade en kamrat som vid denna tid var 25.... första året hade ihop det med mamman som var 40....andra året med dottern som var 18....alla tre kände till varandras relationer och ingen hade några problem med detta....

lusdrama - Ej medlem längre2009-05-25 10:19
Antal inlägg: 481

nej, det finns dom som inte har problem med särskilt mycket. kolla jerry springer.

trashone - Ej medlem längre2009-05-25 10:20
Antal inlägg: 18678

Eller forumraggarna ;)

Kadgar2009-05-25 11:24
Antal inlägg: 638

Hahaha @ trashone........helt otippad kommentar från dig........eller?

LillMumlan2009-05-25 11:25
Antal inlägg: 103

Enligt min mening får var och en själv känna efter vad som fungerar. Men efter att nästan alltid tidigare haft ihop det med äldre killar/män så kan jag dra slutsatsen att det inte är min grej!

Började när jag var 16 med en 23-åring. Sedan blev det en 29-åring när jag var 19 och till sist hade jag en till-och-från-relation med en man som var 44 när jag var 20.

Nu har jag precis flyttat ihop med min pojkvän som jag älskar! I mina andra relationer har det alltid funnits en attraktion, men inte så mycket mer... Det jag har nu går inte att jämföra!

Vi har liknande intressen, umgås med liknande personer, skrattar åt samma skämt, vi är helt enkelt på en mycket jämnare nivå än vad jag någonsin varit med en äldre man.

Jag är nu 21 och han är 23. Och att jag äntligen fallit och fastnat hos någon mer jämngammal med mig, tror jag är ett tecken på att jag faktiskt börjar växa som person och jag börjar förstå vad det faktiskt är jag vill ha!

nettan232009-05-25 11:39
Antal inlägg: 4086

Ålder är bara en siffra, men däremot handlar det ju om att ligga på samma nivå, att man kan ha ett utbyte av relationen.

Man ska inte döma andra, men är det för stor ålderskillnad ser jag inte vad man kan ha gemensamt om inte den ena är äldre i sättet och den andra mer omogen för sin ålder!

Bitte - Administratör2009-05-25 11:50
Antal inlägg: 24200

Min man är 7 år äldre än mig ,, men bästa vän tillika man är 11 år yngre än mig ,, tänker ALDRIG på åldern inte hemma och inte heller då jag pratar med min vän,,

Som någon säger åldern är bara en siffra,,

Bitte

Alfonetic - Ej medlem längre2009-05-25 12:02
Antal inlägg: 55

Jag tror att åldern blir "bara en siffra" när man inser att man nått utgått bäst-före-datum, när man börjar förstå att man förr eller senare kommer få nöja sig med det man kan få, om man ens får nåt...

Det är nog en försvarsmekanism för att hindra att människor över 25 tar livet av sig alltför lättvindigt, säkert nån kvarleva från grottlivet där människor fortfarande pratade med sina mor och farföräldrar.

nettan232009-05-25 12:07
Antal inlägg: 4086

Alfonetic: Tycker inte ditt inlägg var så sammanhängande :S Vad menar du med det?

bizzzy - Ej medlem längre2009-05-25 12:28
Antal inlägg: 3169

Jag undrar om man tycker att åldern bara är en siffra när dottern eller sonen kommer hem med en kärlek som är äldre än vad man själv är. Nej det skulle jag tycka var barnarov faktiskt. Och jag tror inte heller att barnen skulle bli så förtjusta i om deras mamma eller pappa kom hem med en ny liten älskling som var yngre än de själva.

trashone - Ej medlem längre2009-05-25 12:30
Antal inlägg: 18678

Kadgar: :) Du skall bara ana alla perviteter som försegår under ytan här.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?