Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 810

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-05 12:49
Antal inlägg: 1005

Alltså jag utvecklar: Förhållanden är också bekräftelsesökande för många. Felet kanske inte ligger i att man är otrogen så mycket som att man gav sig in i förhållandet från början.

lusdrama - Ej medlem längre2009-06-05 12:49
Antal inlägg: 481

word.

carlmartin - Ej medlem längre2009-06-05 12:50
Antal inlägg: 4590

maskulinist- du svarade inte på min fråga: tror du man föds färdig? eller kan det ske en viss utveckling under livets gång så att säga?

Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-05 12:52
Antal inlägg: 1005

lusdrama: Varför måste varje löneinsättning innebära att man köper kakel och köksluckor? Varför byggs det jordgubbsland i nivåer? Alltsammans kan vara Ernsts fel.

carlmartin - Ej medlem längre2009-06-05 12:54

plumspapper - u´re on to something

lusdrama - Ej medlem längre2009-06-05 12:55
Antal inlägg: 481

hahaha:)

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-05 12:56
Antal inlägg: 7605

Ernst Kirsteiger är ett stort hot mot männen i Sverige.

Safflor - Ej medlem längre2009-06-05 12:58
Antal inlägg: 832

Tur man inte har tv.

Maskulinist2009-06-05 13:00
Antal inlägg: 536

CM: Klart att man utvecklas under livets gång. Vad är det för konstig fråga?

Jag syftade inte främst på dina inlägg. De verkar väl ärliga och så. Sedan gillar jag inte alls det beteende som du säger att du ägnat dig åt, men det är ju en annan femma. Vad får dig förresten att tro att jag önskar att jag hade mer erfarenhet? Av vad? Otrohet?

Mouche - Administratör2009-06-05 13:04
Antal inlägg: 24193

En äldre dam jag känner säger:

"Har man flera så är man alltid ensam.
Har man En så är man alltid två."

Mouche

solcito - Ej medlem längre2009-06-05 13:09
Antal inlägg: 33

Maskulinist: hmm.. Neo i the matrix.. jag gillade den första filmen, dom andra kommer jag knappt ihåg. Han är väl bra på det han gör men nån vidare karisma tycker jag inte han har.. även om han e snygg.. mig gör det nog vilket som, skulle inte sparka ut honom ur min säng.

asadora: jag tror att vi inte riktigt pratar om samma saker. jag pratar inte om disktrasor o om att "hjälpa till" i hushållet. jag vet inte ens vad vi pratar om. jag skriver hemtenta egentligen. (Men som parantes är det ganska svårt att få ensam vårdnad idag. Även om du misshandlar den ena föräldern har du oftast rätt till umgänge)

Och visst, barnen kanske inte skulle må bra av att veta vad mamman gör. Det finns mycket saker barn kan få vänta med att veta. Jag gör grejer som inte nödvändigvtis är fel, men som jag inte vill att varken mitt barn eller föräldrar ska veta.
Det är ju så lätt att peka på hur fel folks beteende är och hur dom borde ha fattat och vetat och inte komma och klaga sen etc. Och jag håller också med plumspapper!

carlmartin - Ej medlem längre2009-06-05 13:42

maskulinist- du skrev att apbur sade att "man är lat..." utan agenda, därför att folk "är" sådana. min fråga är: kommer de alltid att vara det? eller är det så att vi alla lär oss på vägen?

om du inte tycker att mina inlägg hittills har varit dumma ber jag dig bortse från min trevare angående din erfarenhet, det var en gliring född ur min paranoia.

bitley - Ej medlem längre2009-06-05 13:51
Antal inlägg: 691

Den helt perfekta partnern är en utopi.

Men varför är man "ansvarslös" för att man håller kvar vid något som kanske inte är helt 100? Det innebär trots allt att ha en kärleksrelation.

Att vara ensam torde vara det värsta som finns - ja, det kortar till och med ens livstid, åtminstone i högre ålder.

solcito - Ej medlem längre2009-06-05 13:59

är det nån som har sett polish wedding? en film med bla Lena Olin. det var länge sen men den berör temat lite

bitley - Ej medlem längre2009-06-05 14:02

I en film får man ju förvisso hela storyn. Har inte sett den vad jag kan minnas. Men där får man ju veta "allt" om både kvinnan och mannen. I vissa fall kan man då förstå otrohet.

Om exempelvis någon av dem beter sig för jävligt mot den andra.

Men här så utgår vi från att killen i historien är en jättesnäll, jättebra pappa och en god make till kvinnan. Men att hon ändå sviker honom.

Det är väl det som gör att man ser hennes beteende som så sorgligt.

bitley - Ej medlem längre2009-06-05 14:02

I en film får man ju förvisso hela storyn. Har inte sett den vad jag kan minnas. Men där får man ju veta "allt" om både kvinnan och mannen. I vissa fall kan man då förstå otrohet.

Om exempelvis någon av dem beter sig för jävligt mot den andra.

Men här så utgår vi från att killen i historien är en jättesnäll, jättebra pappa och en god make till kvinnan. Men att hon ändå sviker honom.

Det är väl det som gör att man ser hennes beteende som så sorgligt.

solcito - Ej medlem längre2009-06-05 14:05

Den filmen handlar precis om det, ett par där mannen är jättesnäll och kvinnan är otrogen, men han älskar henne så mycket så han väntar ut henne liksom och så blir det bra på slutet tror jag. (det var jättelänge sen)

bitley - Ej medlem längre2009-06-05 14:13

Ok.

Ja, vem sade att livet var enkelt.

Det är väl komplexiteten i livet som gör det intressant förvisso.

Pg up 2 - Ej medlem längre2009-06-05 14:18
Antal inlägg: 86

Ts nämner att hennes vännina tycks ha det bra med sin kille osv. Jag skulle vilja säga som så att är allt till ytan guld och gröna skogar så finns det garanterat något som inte stämmer. Som i detta fall: hon är otrogen, allt verkar tillsynes bra i förhållandet. Men å andra sidan är det svårt för en utomstående att se igenom.

Longinus2009-06-05 14:25
Antal inlägg: 41

Jag vill bara kort och koncist flika in att jag tycker att alla som utövar och försvarar otrohet förtjänar en kula i pannan. Tack och hej!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?