Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 68 |
Mobilspel
Pågående | 19 865 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kalmanczhei | 2010-12-04 18:30 | |
![]() | Jo den funkar faktiskt :D men allra bäst om man tar sköna promenader varje dag :D | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 18:35 | |
![]() | Dricker du ett glas eller två är det väl ingen större fara om du tränar lite extra? Eller drick lightmust? Vet inte hur det smakar dock. Drick ur små glas typ :P | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 18:36 | |
![]() | Och håll ner på kolhydraterna lite extra under mustdrickar dagen ^^ | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 18:39 | |
![]() | Lightprodukter är ju värdelöst, vilket har konstaterats om och om igen och jag vill verkligen inte hindra viktminskningen nu. Och det där med ett glas eller två känns fel när det faktiskt är..... *episk musik* Grebbestads Julmust. Nu vet jag inte vart du bor Delicious, men vet du om ni har Grebbestads julmust uppe/nere/öst/väst hos er? | |
Kalmanczhei | 2010-12-04 18:41 | |
![]() | Grebbestads julmujst e verkligen den godaste musten som finns :D | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 18:51 | |
![]() | Ja, och det är ingen underdrift. Men åter till mitt tidigare inlägg... Hur är det med er, ska ni göra något undantag till jul? Jag hade planerat att ta en Grebbestads Julmust. Det är nämligen den godaste musten som existerar. Men då ställde jag mig framför spegeln och tänkte: Nej, det ska du inte. Inte förens magen är totalt borta. Därför har jag köpt två flaskor som jag ska spara, kanske en tredje få se hur det blir med det. Så det blir nog bara lite mer protein än vanligt. Förhoppningsvis mer fett än protein. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 18:56 | |
![]() | Om det känns fel tycker jag inte att du ska dricka must, men är du jääättesugen så tycker jag det, om du inte har sockerberoende. Är jag sugen på något sött (vilket jag är väldigt sällan nu för tiden) så äter jag det, oftast mörk choklad. Sen är det bra..mår nästan lite illa av den söta smaken också. Jag kommer inte äta något julgodis förutom kanske egen ischoklad. Kommer se till att det finns två-tre KALLA potatisar till mig på julbordet (lägre GI) ;D Allt annat går ju i princip att äta utan dåligt samvete. Ska göra egen sill utan massa socker också. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 18:58 | |
![]() | Och lightmust eller zero cola, om jag känner för det, vet att det inte är så bra. Alkohol dricker jag inte vid julen. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 19:02 | |
![]() | Personligen vet jag att strategin "spara sig" inte funkar för mig. Nu är jag gammal bulimiker så det säger väl det mesta :P Risken är ju att du när magen är helt borta dricker musten eller läsken, lite för mycket också kanske, sätter igång sockermonstret och börjar äta "sämre" igen och får en ny mage :P | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 20:14 | |
![]() | Jag var väldigt sugen på musten igår, men när jag såg mig själv kände jag att det är inte värt det. Jag är enormt strikt, och kanske en aningen paranoid över hur många carbs jag får i mig. Nej, sockerberoende har jag inte. Och det är jag väldigt glad över, men det var ett helvete att bli av med det. Det fanns inga frestelser, för jag var verkligen 100% på att jag skulle göra detta och klara av det. Det jobbiga var att det tog 2 och en halv vecka att driva ut det onda ur kroppen. Jag käkar också mörk choklad, dock sällan. Jag testade på en 86% chokladkaka. Torrt som fan, men det släkte "suget" på ett annat sätt än det jag trodde, och det var mer att "äh fy, detta kan jag inte trycka i mig." Jag vet inte om jag vågar mig på egen Ischoklad, använder du kokosfett? Och om, vilket märke/paket? Egen sill låter väldigt lockande faktiskt.. Dock ska jag faktiskt försöka på mig "hemmagjorda" Revbensspjäll som inte kommer vara sprejade med Glutamat. Saken med lightprodukter och att jag personligen inte vågar dricka är att det är artificiellt socker, sötningsmedel, i drycken/dryckerna. Och det har samma effekter som vanligt socker. Det ligger säkert något i det du säger om "sockermonster" men om jag skulle smaka tror jag att jag kan hålla det under kontroll. Eftersom jag är fortfarande lite stor, 88.6 kg, får jag fortfarande skrämmande flashbacks till när jag vägde 135 i sommars och stoppade in taco chips i munnen. Därav tror jag att mitt sockermonster kommer ligga i koma så länge mitt medvetande fortfarande har dom där skrämmande bilderna från i sommars. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 21:17 | |
![]() | Du har gått ned väldigt mycket, grattis! Ja det är viktigt att komma ihåg hur man åt, kände och kanske såg ut när man åt kolhydrater och massa socker. Brukar vara en bra pepp om man blir sugen. För mig är det iaf så att jag blir sugen "en gång i månaden" på chokladen och då tar jag som sagt några bitar, men är det inte då så vet jag att jag inte är fysiskt sugen utan psykiskt. Jag äter nog runt 20-40 kolh. om dagen. Behöver gå ner i vikt men det viktigaste för mig är att må bra och njuta av mat, vilket jag inte gjort tidigare. Tycker verkligen att det nu är godast att göra allt eget och inte köpa halvfabrikat eller helfabrikat.. :) Mår faktiskt illa vid bara tanken på en McD-hamburgarmeny. Jag har ganska precis köpt kokosfett från Cocosa på bodystore.se, har det i min morgonsmoothie :) Den har lite smak av kokos som jag gillar, annars finns det utan smak också som man steka i (klarar högre temp) men det är lite för dyrt för det tycker jag..Beror kanske på plånboken också. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 21:23 | |
![]() | Om du känner att du vill ha en julmust trots allt, så kanske du kan köpa en burk? Så står inte en stor flaska i kylen sen. Så gör jag med coca cola om jag inte kan motstå, fast zero versionen då. Men ju mer jag håller mig borta desto bättre blir det ju :) Har förresten ätit lchf av och till i ett halvår, avbrott pga återfall i ätstörningen..Men det blir bättre och bättre där med med lchf tycker jag. Inga blodsockerfall och triggande pastarätter. | |
vårblomma | 2010-12-04 21:35 | |
![]() | Det funkar! Har ätit så här i drygt 18 månader och gått ner ca 15 kg. Senaste månaderna har jag "fuskat" en del och ändå hållit vikten. Jag äter dock aldrig vanliga mackor. Frukost består av bacon och ägg stekt i riktigt smör. Äter aldrig lightprodukter utan frossar i smör och grädde. Saknar ibland potatis och bröd men det går att leva utan eller kanske äta någon gång ibland. Jag led tidigare av mycket svåra migränanfall, de är helt borta nu!! | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 21:44 | |
![]() | Jag hatar verkligen att jag har så svårt för ägg, det mättar så bra :( Men men..man får leta sig fram. Gillar min nyfunna vän smoothie med cocosa | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 21:45 | |
![]() | Eller cocosa+fil+lite hallon rättare sagt. | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 22:07 | |
![]() | Ja, tackar tackar. Dock inte där än. Ska gå ner till 75 tror jag för att få bort magen, hoppas inte på under 75, sen blir det att träna upp sig. Vad är det för choklad du äter? Den där avlånga med pappfodral, typ? Jag käkar iallafall över 5 gram kolhydrater per dag, men ska testa en vecka att ta bort 3 gram av dom. Dom kommer från Flatbrödet som jag använder för att få i mig bregottet. Jag käkar väldigt enformig och har gjort, men det är mest för enkelhetens skull, och på så sätt garanterar mig viktminskning. Vågar inte riktigt experimentera med t.ex för mycket protein. Men sen när jag har nått målet kan jag hoppas på att det börjar öppnas kurser i LCHF-matlagning i närheten. Jo, håller verkligen med, jag är nästan skraj för att gå in i en MCdonaldsaffär, inte p.g.a. frestelserna men att jag blir väldigt påmind av mitt forna jag. Jag köper det där silverpaketet alla varnar om, men för mig fungerar det utmärkt. Kostar bara tjugo kronor, men det saknar ju smak. Men använder det till det koffeinfria kaffet. Det tär tydligen på midjefettet. Jag har som sagt två must's (hehe) inne i matkällaren, så jag kanske till och med glömmer. Det är två 50 CL. Något som jag förvånade mig själv över var hur lätt det var att skippa Coca-Cola. Men för mig lär det antagligen alltid vara den godaste drycket efter vanligt vatten. Tror inte riktigt på dom som säger att när man väl gått över till lchf och vant sig, smakar det gamla inte lika gott. Stämmer det? Det blir väl ett halvår för mig med, typ? Började strax innan midsommar. Hur mycket har du gått ner? Nä, pasta är typ något av dom värsta spannmålen man kan äta. Det och ris, men som du sa, en kall potatis är typ den "snällaste" saken med kolhydrater? Utan ägg skulle jag aldrig klarat av denna kost. Och jag hoppas verkligen inte att jag föräter mig. Hur kommer det sig att du har svårt för ägg? Smaken? Konsistensen? Kan förstå båda. Grattis vårblomma, kul att det går bra för dig. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 22:18 | |
![]() | Ja, helst Lindt som tydligen ska vara den bästa med tanke på råvarorna har jag hört. Brukar ta 70%ig eller mer. Ja coca colan är rätt lätt att få bort. Drack en klunk eller två vanlig för några veckor sedan och det var så äckligt sött! Okej, varför är silverpaketet dåligt? Det har jag missat, varför alltså. Ja kall potatis ska vara rätt okej, vet inte hur hög kolh. halten blir men bättre än varm och alla andra kolhydrater man annars undviker :) Har läst om någon som äter en halv kall potatis på kvällen, minns ej varför dock. Jag har inte gått ner något :( Eller jag har ju gått upp och ner pga avstegen, ligger på samma vikt som när jag började antar jag. Har ingen våg utan känner på kläderna och går och väger mig hos morsan när jag vill se hur det ligger till. Både smaken och konsistensen på ägg får min gom att..inte dansa :P Använder ägg om jag gör typ köttfärsbiffar eller reder en sås dock. Men då smakar det ju inte ägg. | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 22:42 | |
![]() | Menar du att det är 70% med fett? Isåfall, vad är dom resterande 30? Kan tänka mig det faktiskt, får lite ont i tänderna bara att tänka på det :P Drick mycket Loka med olika smaker, det är ett ganska bra substitut. Jag vet inte till hundra procent, men dom flesta säger att det är p.g.a. hur det blir tillverkat. För mig är det fortfarande lite difust. Ja, jag har också läst det, men kommer inte ihåg vem och varför. Kanske gott, ser ingen direkt nytta i det. Tråkigt att höra, men hur kommer det sig att dessa avstegen sker? Det där med kläder är en världslig sak. Allt jag har är för stort, och känner att det är ingen idé att köpa nya kläder innan jag nått vikten, för just nu känner jag mig som Benjamin Button. Nä, kan förstå det där. Gillade inte ägg så mycket innan jag började, men i efterhand löste det sig. Men det är ju bra att du får i dig ägg ändå. Det är många som kallar ägg för den ultimata näringskällan, eftersom det är fett, protein, omega 3, vitamin b12 och har bra kolesterol i sig. Personligen gillar jag inte ägg i köttfärs, tycker det ger en sådan gummikatig konsistens. Men har du alltså svårt för både kokt och stekt? | |
Wille51 | 2010-12-04 22:45 | |
![]() | Kolhydrathalten i kall potatis är samma som i varm, men stärkelsen i just potatis blir mindre tillgänglig för kroppen när den inte är uppvärmd. Studerar själv kostvetenskap just nu, och det jag generellt skulle rekommendera är att man ser till att hålla koll på "inkomster och utgifter". | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 22:51 | |
![]() | Nerö, Nej kakaohalten 70% :) Hm, det är nog, eller det är psykologiska orsaker bakom som jag inte fått kläm på :/ Det är som undermedvetet.. Ja, just det att det är så mkt näringsämnen i är ju synd för mig också..Jo all sorts bara ägg-varianter går inte :/ Fast mediumkokt går lite bättre, helst med kaviar men det är ju massa socker i det :( Har du testat med bara äggula i köttfärsen? Hörde på något program med Leila Lindholm att äggvitan gjorde att färsen sväller vid stekning. | |