Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-24 22:51 | |
![]() | Miss Yoco, jag har inget problem med att folk är religösa, men jag tycker att det strider mot sunt förnuft att på riktigt tro på det när det finns andra "metoder" som bättre synliggör den sanna verkligheten. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-24 22:58 | |
![]() | Hm..nog tycker jag att apbur's "urklipp" bland dina uttalanden visar prov på något helt annat, men strunt det samma. Lev väl med din tråd, själv ska jag nu ägna mig åt annat. Byebye | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-24 23:21 | |
![]() | Miss Yoco, apburs urklipp är bara till för att provocera och bråka, lite trist och barnsligt tycker jag. Men jag har ingen lust att nappa på det betet, sådana personer gör mig inget gott och dem kan jag vara utan. | |
| apbur | 2009-06-24 23:31 | |
![]() | "Jag kan inte finna någonstans i mina inlägg att jag har använt ordet "korkad", citera rätt om du ska citera mig alls." Snälla Risotto, sluta skriv om du inte kan sluta göra bort dig. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-24 23:49 | |
![]() | Jaha ska vi fortsätta tråden med vad den handlar om egentligen och slippa det ena påhoppet efter det andra? kan någon moderator kanske rensa bort diverse omotiverade påhopp som att jag skulle göra bort mig o.dyl. bara för att skribenten är av annan uppfattning än mig? jag känner inte att det tillför tråden något positivt alls. | |
| apbur | 2009-06-24 23:58 | |
![]() | Du kan väl inte be någon ta bort ett inlägg som du bad om? Snälla vakna. | |
| DennisPlz | 2009-06-25 00:11 | |
![]() | Så. Risotto vill ta bort de inlägg som inte delar hans uppfattning? Underbart! Äntligen kan diskussionen komma framåt. Bara inlägg som stämmer in i Risottobäcken kommer från och med nu tillåtas. Carry on. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-25 00:16 | |
![]() | Risotto kanske hade druckit för mycket rödvin när han gjorde sina inlägg och ångrar sig nu. Då kan han väl få hjälp att radera dom inläggen av nån nykter människa. Kom igen! | |
| mrperfect | 2009-06-25 00:51 | |
![]() | Skäll intye på Risotto, jag har en betydligt snävare Religionsuppfattning än han. Men jag tycker faktiskt at det är ganska intressant att diskutera och försöka förstå folks ideer om religion. Risotto: Du letar efter boken "Samtal med Gud" Jag har tyvärr inte hunnit läsa den själv | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-25 00:54 | |
![]() | Kan så vara mrp. käns som att det kan vara rätt titel. Den står någonstans i hyllan. Har du den? annars kan du låna den om du är intresserad av den. | |
| mrperfect | 2009-06-25 01:06 | |
![]() | apbur bad mig förklara vad jag menar med religiös sanning, Jag börjar med en motfråga för att utröna om jag har förstått det hela rätt: Är det inte så att var och en som är troende har sin egen speciella bild av vad som är Gud och hur Jesus som påstås vara Guds son ? Ifall så är fallet så utkristalliserar sig frågan om huruvida Jesus verkligen är Guds son eller inte? Eller om detta uttryck verkligen skall tas bokstavligt och att Jesus snarare är Kristendomens viktigaste profet i likhet med muslimernas Muhammed. Åter till min uppfattning om religiösa sanningar, jag får ta några exempel som är av trolleri-natur. Moses delade vattnet; Är detta en bild eller en tolkning eller tror man verkligen att han delade på vattnet ? Tror man att Det gick att mätta x antal personer på två fiskar och 5 bröd? Tror man att vatten förvandlades till bröd? Tror man att Ärkeängeln Gabriel skickades som budbärare till Maria? finns det ängalr? Hur många är dom? Heliga Birgitta: Hade Uppenbarelser? Är man säker på att hon hade dessa? Över huvud taget, finns det några bevis för vad ovan uppräknats? Vem har rätt religion, statskyrkan? katolikerna?, frikyrkorna? Får vem som helst starta en egen kyrka och en egen tro? Då Tyskland och England krigade för 50 år sedan bad de till samma Gud, hur borde Gud ha reagerat, vad hoppas man att Gud kan göra i en sådan situation? jag har fler frågor...den sista: Varför använder man så märkliga uttryckssätt inom religionen, det är precis som att man har en egen grammatik? Jag orkar inte ta något exempel just nu..återkommer. | |
| mrperfect | 2009-06-25 01:07 | |
![]() | Risotto, tack jag vet var jag kan få tag i den och jag har ungefär en kubikmeter böcker som jag tänker läsa först. Mest Facklitteratur och naturskildringer :) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 01:23 | |
![]() | Att ens ställa frågan om "vem har rätt religion". Det kan aldrig finnas något rätt eller fel i det sammanhanget, för var och en får givetvis ha sin egen tro, d.v.s alla har lika mycket "rätt". | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-25 01:28 | |
![]() | mrperfect 2009-06-25 01:06: “Är det inte så att var och en som är troende har sin egen speciella bild av vad som är Gud och hur Jesus som påstås vara Guds son ?” Nej du blandar nog ihop religion (och troende) med specialfallet abrahamitiska religioner. | |
| MatsJoel | 2009-06-25 01:32 | |
![]() | "Att ens ställa frågan om "vem har rätt religion". Det kan aldrig finnas något rätt eller fel i det sammanhanget, för var och en får givetvis ha sin egen tro, d.v.s alla har lika mycket "rätt"" I århundraden, och till viss del fortfarande, har många religiösa människors inställning varit ungefär "Vi tror rätt och de som inte tror som oss kommer till helvetet (eller motsvarande)" en uppfattning som går ganska tvärt emot "alla som tror har lika mycket rätt". | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 01:36 | |
![]() | :)) Hm..undrar bara om han är en "påverkande faktor", eller en "elektrisk influens"? (gissar på det förstnämnda) | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-25 01:36 | |
![]() | Jag återanvänder mitt senaste inlägg som bemötande till föregående talare. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-25 01:36 | |
![]() | MJ menade jag. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 01:40 | |
![]() | Så vad vill du få sagt med det? Att jag har fel, eller? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 01:41 | |
![]() | var till MJ | |