Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:18 | |
![]() | pseudonymf: du gör samma fel som alla, jämnför en människa med djur. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:19 | |
![]() | pseudonymf: stryk mitt sista, missförstod dig. | |
| Phaléne | 2009-06-28 22:19 | |
![]() | Kjempegrejt Är du hundinstruktör eller nått liknande? | |
| Pseudonymf | 2009-06-28 22:21 | |
![]() | Kjempegrejt 2009-06-28 22:19: “pseudonymf: stryk mitt sista, missförstod dig.” Ok, jag hoppar över det kapitel där jag blir upprörd ;) | |
| Tess 08 | 2009-06-28 22:21 | |
![]() | Rent teoretiskt borde det finnas hundar som är "förstörda" redan som små... även om det inte märks förrän de är äldre. En kompis till mig var helt övertygad om att hennes pappas ena hund var utvecklingsstörd. Detta är inte negativt mot utvecklingsstörda människor utan en iakttagelse hon gjorde angående hunden och då gjorde hon denna slutsats... Men spelar det egentligen någon roll??? Om människan som äger djuret förstör huvet på det så pass att den inte ens vet hur man ska föra sig...??? Det blir ju svårt att omprogrammera den hunden... Har själv tagit bort en hund som bet.. inte kul men ack så nödvändigt! Jag fattade att hunden tagit skada av vissa närstående (fast det insåg jag senare när jag fick veta hur det varit...) så att hunden vart "knäpp i huvudet" och visste inte hur den skulle bete sig. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:22 | |
![]() | Phaléne: det håller jag privat :) | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:26 | |
![]() | tess08: jag tog också över en hund som bet, ett barn dessutom. M.fl. Jag bjöd in honom i min flock med människor och djur och han funkar kanon. Enda problemet som kvarstår är viss nyfikenhet på kiss och löptikar. Jobbar på det. Sen han kom hit har han inte bitit någon eller något. Han tog sin plats som underordnad katterna, hunden som bor här och oss. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-28 22:30 | |
![]() | Kjempe; troligt är att den hund du beskrivit ålagts ett ansvar som varit honom övermäktigt i den tidigare flocken, därav bitandet. Nu när han fått ta en lägre position och inte längre behöver känna pressen att försvara något/någon resurs kan han koppla av och bete sig normal. Stressfaktorn finns inte längre. | |
| Tess 08 | 2009-06-28 22:31 | |
![]() | Jag ville ta bort hunden ett tag innan den bet. litade inte riktitg på den och då är det inte värt det... alla sa emot och då gav jag mig, gissa om jag ångrar det idag! Jag skulle aldrig ha gett mig! Då skulle min tös sluppit de ärr hon har (och bara ha de tusen ärr hon måste ha) Tyvärr var hunden mycket trevlig och lydig innan en viss person dök in... Vi bor nära skogen och inte en enda promenad var besvärlig då han kunde "hemgjorda" kommandon och var otroligt lydig. Det var bara nära vatten han kunde vara olydig... :) Spräng ut i vattnet (älskade att bada) och stod preciiiis så långt ut att vi inte fick tag på honom SAMTIDIGT som han glömde vad han hette samt vat HIT och KOM betyder :) | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:31 | |
![]() | safflor: det är så korrekt uppfattat som det kan bli :D Han är underordnad mig och min familj, han följer flocken och är så nöjd han kan bli. Han biter ej, äter ej upp skor å möbler längre och är tillfreds. Han har fått sin naturliga uppgift, att följa flocken :) | |
| le-lou | 2009-06-28 22:32 | |
![]() | Kjempe - le-lou: hmm... det är så sällan att det går att räkna på fingrarna. Har du nåt belägg för ditt uttalande? Har du? | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:34 | |
![]() | tess08, inte illa menat... men det verkar som ni fick problem på vägen..en viss person | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:34 | |
![]() | ja le-lou :) på vilket av det? | |
| Phaléne | 2009-06-28 22:35 | |
![]() | Kjempegrejt Självlärd med andra ord?? | |
| le-lou | 2009-06-28 22:41 | |
![]() | historier liknande den tess berättar om har man hört mer än en gång. "Hunden har varit hur snäll som helst i flera år och en dag smällde det bara, vi fattade ingenting". Ska vi säga då att det är ägarens fel? Hundar blir undersökta efter fysiska fel men ingen vet vad som pågår i hjärnan. En människa kan man prata med - hur ska man få en hund som mår dåligt i själen att bli glad el lycklig eller tja allt annat utom att ha en önskan om att hugga den som kommer nära.... förutom de basicgrejerna man faktiskt kan göra som människa? Vi människor har mördare och allt möjligt pack, men hunden är perfekt allt igenom och inom den arten finns inga elaka eller aggressiva individer av sig själva? sorry, köper inte det för fem öre faktiskt. Lika lite som att jag köper att den människa som dödar en annan, alltid har själv blivit illa behandlad som liten tex, helt enkelt för att jag inte tycker det spelar roll. Ibland händer saker utan orsaker som man kan ta på, och folk kliar sig i pannan och undrar vad som hände. Djur är individer de också, kan vi inte sluta prata om de som en grupp med liksinnade tills de kommer i händerna på en människa? | |
| le-lou | 2009-06-28 22:41 | |
![]() | Kjempe - på att det händer så sällan? | |
| lillakia | 2009-06-28 22:43 | |
![]() | gäller inte lagen "mellan den 1:a Mars och sista November får inte hundar vara lösa" längre ?? den har gällt så länge jag haft hund iaf.... | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:43 | |
![]() | utan förtecken jaaaa... läs era hundar. Ser ni inte när dom tänker jaga iväg efter en hare? Ser ni inget av deras språk? Tex denna då? han ser ju språket iaf.. som så många andra!! video.google.com/vid...73 12960989 | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-28 22:44 | |
![]() | Det är jaktlagen. De kommunala bestämmelserna är något annat. | |
| lillakia | 2009-06-28 22:45 | |
![]() | förlåt Mars-Augusti ska det vara---- www.notisum.se/rnp/s...07 1150.htm | |