Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 17:31 | |
![]() | hur länge ska vi skylla allt på "jante"? blir du verkligen mörkrädd och tror att det är något typiskt svenskt? I alla tider har folk som når extrem framgång blivit hyllade och dissade, reservationslös hyllning(likväl som sågning) är bara fjantigt. Varför kan man inte bara inse att en del älskar och dyrkar vissa artister och vissa inte? därmed inte sagt att man måste snacka skit om de man inte gillar. Ingen, absolut INGEN människa har varit totalitärt älskad, någonsin. allt snack om pedofili och diverse knasigheter är ju också larv, inget blev bevisat ang pedofilanklagelserna, thats it! är man lite knasig så brukar man kallas excentrisk oftast, och då är det positivt. gillar inte generaliseringar helt enkelt- | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-07-07 17:33 | |
![]() | Man behöver inte vara professor för att inse att svenskar överlag har ett dilemma då de en gång lärt sig att man "aldrig får sticka ut". Jag tycker definitivt vi har ett problem med det här i Sverige. | |
| cyberghost - Ej medlem längre | 2009-07-07 17:37 | |
![]() | "Han kanske inte vill figurera i pressen i en utdragen process? Han kanske ville skydda pojken från den pressen också? Han ville kanske inte ta den tiden till en process? Osv osv..." Håller med där. Jag anser att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. En sak som jag tänker på angående det att han betalade föräldrarna vid första rättegången är; Om jag hade ett barn som jag visste (vilket föräldrarna säkert hävdade att dom gjorde) hade blivit antastad av någon. Skulle jag då nöja mig med att få betalt och låta förövaren gå fri och kanske våldföra sig på andra barn? Skulle mitt barn utsättas för något så hemskt så skulle jag inte sluta förrän den skyldige satt bakom galler. MINST! Så det kan ju alla dom som anklagar och pekar finger utan att veta ett dyft om nånting tänka på innan dom spyr sin galla. För mig är/var Michael Jackson den största nånsin. Upptäckte honom när jag var 12 och intresset svalnade aldrig. Det var 13 år sen. R.I.P Michael...Du kommer alltid fattas mig <3 Räknar med att få eventuell skit nu, men det har jag fått ända sen jag började lyssna på honom. Jag klankar inte ner på andra vars musik- eller artistsmak jag inte gillar, så får väl hoppas att folk kan göra detsamma för mig. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-07-07 17:38 | |
![]() | Alla är absolut inte så här, men många - för övrigt tycker jag inte direkt du för en mogen konversation om du hemfaller åt personangrepp eller folkangrepp, än värre. Jag ser dagligen människor som inte vågar gå fram, som inte vågar fråga vad klockan är, som inte vågar ta hissen där någon redan står - i synnerhet om dörren håller på att glida igen, att hojta till en främling, oj oj, farligt farligt. Vill bara att man ska våga stå upp för sig själv lite mer, och det ska inte behöva vara så himla fel jämt. Svenskar skulle behöva koola till sig lite. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-07-07 17:50 | |
![]() | Det var hett det här hörru. Jag står för min åsikt, du har din, ämnet rörde Michael Jackson. Fattar gör jag rätt bra, för övrigt. Men jag är både töntig, naiv och vad var det mer? ;) Det är helt ok. | |
| skogstorparn | 2009-07-07 18:21 | |
![]() | bitley..tänk va paffa dom måste bli när du går fram och säger"kvart i två" bara sådär.. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-07 18:23 | |
![]() | ;.)) Det där var faktiskt kul skogstorparn | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-07 18:27 | |
![]() | Nu har jag sett de två filmerna om Michael Jacksons liv. De fick mig att rysa, skratta, gråta och glädjas. Mycket bra. | |
| pelikanen - Ej medlem längre | 2009-07-07 18:38 | |
![]() | Bara för att man inte kan dra alla över en kam så betyder det inte att det finns olika särdrag i olika kulturer. Det sätt du resonerar på Ond_kanin är ju nästan lika vitt som bitleys är svart. Ni låter lika tvärsäkra båda två fast kanske du lite mer Ond_kanin. Jag har bott i Grekland och jag har t ex sett att när greker väntar på flygplatser på olika ställen i världen så börjar de genast snacka med varandra och bilda små klungor där de väldigt ofta diskuterar politik trots att de aldrig sett varandra förut. Jag har sällan sett svenskar göra det. Vi sitter gärna på vår egen kant och betraktar andra svenskar ända tills någon börjar prata med oss. Då öppnar vi upp och blir hej och tjenis ganska snabbt. Betyder det att alla greker och svenskar gör så? Nej, men det händer oftare bland greker. Hör man någon annan tala grekiska så börjar man rätt snabbt gagga med den personen. Nå i alla fall!!! Hur göra man för att följa main stream-sändningen av minneskonserten på facebook idag? Jag har försökt läsa mig till det men det är oerhört knöligt att begripa. Nän som vet nåt enkelt sätt? | |
| pelikanen - Ej medlem längre | 2009-07-07 18:39 | |
![]() | Skulle stå...betyder det inte att det INTE finns olika särdrag | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-07 20:17 | |
![]() | Någon som ser minnesprogrammet. Det är väldigt berörande... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 20:31 | |
![]() | kissed:jag,,fint<3 | |
| Ässät | 2009-07-07 20:32 | |
![]() | ser det också.. jag såg även filmen idag om hur allt började.. nu förstår man lite mer varför han gjorde som han gjorde.. helt klart. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 20:33 | |
![]() | fasiken,han som talade nyss hälsade inte på pappan då pappan ville,däremot gick han fram till mamman ja,vad kan han förvänta sig... | |
| Ässät | 2009-07-07 20:34 | |
![]() | Inte mer än rätt.. pappan va ju allt annat än en kärleksfull far, han tänkte bara på pengar. Idiot | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 20:36 | |
![]() | ässät:ja | |
| Ässät | 2009-07-07 20:47 | |
![]() | Brooke Shields var den som hade det bästa talet hittills.. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 20:48 | |
![]() | jag tycker alla tal "sa sitt"men hon vosade alla känslor där å de gjorde det rätt levande å lät inte så inövat å påläst | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 20:49 | |
![]() | visade* | |
| Ässät | 2009-07-07 20:51 | |
![]() | precis det var det jag menade... hon betedde sig "normalt".. jag skulle aldrig klara att stå därframme och hålla ett tal på en minnesstund eller begravning, jag är för blödig. | |