Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-08 21:21 | |
![]() | jag kan hitta information om att jorden är platt, att vi är aliens, att barn vill ha sex med pedofiler... på nätet, "informationen" finns där kermis. "När ni söker information finns det ju risk att ni kanske snubblar över annat ni kan lära er." men tada- tillbaka till dig då. | |
| kermis | 2009-07-08 21:25 | |
![]() | Jag har som sagt spenderat ett antal månader på att undersöka saken redan, jag har läst även på sidor som visar det motsatta. Ändå är min ståndpunkt denna. Kul va? Jag har inte TID (vill du ha mina anledningar, i dare you...) att leta reda på undersökningarna. Nu finns det några källor TVÅ klick bort. En på länken och den andra på länken till källan. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-08 21:28 | |
![]() | jag vill verkligen inte ha varken dina anledninga eller källor. oupplyst propaganda filtrar jag dagligen så det skulle ha tillfört noll även om du lyckats uppbåda ngn hjärndöd länk. | |
| bissitheking | 2009-07-08 21:33 | |
![]() | Jo, det är klart, tex såna som säger att det är ok att slå sin fru för att det står nåt i bibeln/koranen. Men i ett modernt samhälle är man ändå ansvarig för sina egna handlingar. Det tycker jag är viktigast. Men jag förstår vad du menar lusdrama. | |
| kermis | 2009-07-08 21:34 | |
![]() | Vad omtänksamt av dig att ändå slösa på min tid ytterligare genom att kommentera mina inlägg. Puss på dig. | |
| kermis | 2009-07-08 21:36 | |
![]() | lusdrama: vad är det jag propagerar som är så farligt egentligen? skulle det vara hemskt att behöva inkludera manliga offer till partnermisshandel när du ville pårata kvinnomisshandel? Vad är min hemliga agenda? | |
| kermis | 2009-07-08 21:38 | |
![]() | Jag vet ju varför folk som du provocerar mig. Det är för att genom att döpa misshandel inom relationer till kvinnomisshandel för att man tror att det motsatta inte existerar (eller om det existerar så är det i så liten skala att vi enkelt kan ignorera de offren), så stänger man ute ett antal offer (jag tror många, du tror få, spelar ju ingen roll just nu). Men jag förstår inte varför min åsikt är så provokativ. Helt ärligt, jag förstår inte. | |
| Minta | 2009-07-08 21:46 | |
![]() | Vem säger att man kan ignorera offren eller tror att det motsatta inte existerar? För min del argumenterar jag bara emot påståendet att mansmisshandel är ett lika stort problem som kvinnomisshandel. Det är det inte. | |
| micro113 | 2009-07-08 21:48 | |
![]() | kermis För mig framstår du som provokativ därför att du inte kan acceptera officiell statistik från flera olika källor, utan promt skall ha fram din åsikt om en företeelse som sanning. Jag menar också att det blir förljuget att kalla något för partnervåld, eftersom det är frågan om kvinnovåld och mansvåld och det sannolikt är olika faktorer som är drivande bakom -- där vi vet att när det gäller kvinnovåld så har det funnits och finns strukturella orsaker bakom våldet. Strukturer som inte ser likadana ut för kvinnor som utövar makt genom våld. Båda problemen behöver uppmärksamhet, men de behöver ses för vad de är, och sättas i relation till hur utbrett det är, eftersom det avgör vilka resurser som krävs för att stävja våldet. | |
| kermis | 2009-07-08 21:50 | |
![]() | så länge du ser likheterna mellan dem så är mitt problem med dig Minta bara semantiskt. :) Inlägget var mer riktat mot personer som lusdrama. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-08 21:53 | |
![]() | när har jag sagt att det skulle vara så farligt? men mjo, det skulle vara missvisande, vilket aldrig är bra. problemet är kvinnomisshandel ur sammhällssypunkt och bör lösas som sådan. tar vi bort perspektivet män som misshandlar kvinnor missar vi massor av orsaker och lika mycket lösningar. återigen, jag förringar ingens upplevelse av våld dock, svart eller vit, man kvinna eller what ever. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-07-08 21:57 | |
![]() | bara slå tillbaka | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-08 22:00 | |
![]() | kermis- en uppriktikt intresserad fråga. du säger att du basera dina åsikter på en massa fakta du inhämtat. kan du hålla med mig om att när man väljer att basera sina åsikter på minimalt förekommande "fakta" om man ser över allt material, så går man lite på en inre känsla (rätt lr fel) av vad man själv känner är rätt vad man än har för agenda (inför en SJÄLV) inte på själva fakta inhämtandet eller ngn slags objektivitet? | |
| kermis | 2009-07-08 22:00 | |
![]() | "För mig framstår du som provokativ därför att du inte kan acceptera officiell statistik från flera olika källor, utan promt skall ha fram din åsikt om en företeelse som sanning." Ok. Vi pratar alltså av två helt olika anledningar och om två helt olika saker i det här fallet och det är döfött att fortsätta. Du får fortsätta ditt liv så fortsätter jag med mitt. :) Enda jag nu väntar på är lusdramas svar på vad min hemliga agenda är. Vad är det jag propagerar för som är så hemskt? | |
| kermis | 2009-07-08 22:03 | |
![]() | "tar vi bort perspektivet män som misshandlar kvinnor missar vi massor av orsaker" Vilka orsaker missar vi då? Ge mig ett konkret exempel på anledning till varför män misshandlar kvinnor men som inte finns hos kvinnor som misshandlar män. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-08 22:04 | |
![]() | strukturellt förtryck | |
| kermis | 2009-07-08 22:05 | |
![]() | lusdrama: jag läser information och måste tolka, tänka, gissa och känna mig fram till vad som är trovärdigt och vad som inte är det, ja? | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-08 22:07 | |
![]() | fast din hemliga agenda har jag inte nämt föränn jag uppsnappade att du gjorde det då la jag in agenda i meningen "- kan du hålla med mig om att när man väljer att basera sina åsikter på minimalt förekommande "fakta" om man ser över allt material, så går man lite på en inre känsla (rätt lr fel) av vad man själv känner är rätt vad man än har för agenda (inför en SJÄLV) inte på själva fakta inhämtandet eller ngn slags objektivitet?" men inte hemlig, mer som att vi alltid har en agenda iför livet, ståndpunkter, livsyn. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-08 22:09 | |
![]() | ok kermis. din slutsats ser mig än mer underlig men men. sådan är demokratin. | |
| apbur | 2009-07-08 22:11 | |
![]() | kermis, om du upptäcker ett virus som sprids till 90% bland kvinnor. Var anser du lämpligast att börja leta nånstans för att hitta orsaken till problemet? | |