Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caughtbock | 2009-08-27 02:44 | |
![]() | Nej titta, du var vaken! Ska läsa nu då och svara så gott jag kan ;) | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 02:57 | |
![]() | Jag vet inte om vi kommer så mycket längre, jag vet inte riktigt hur du vill att polisen skall agera. Vi lever inte i en Astrid Lindgren värld där polisen brottas med pippi långstrump. | |
| caughtbock | 2009-08-27 02:59 | |
![]() | Kanske orkar inte mina hjärnhalvor koppla nåt just nu, men jag vill nog ändå påstå att det du säger inte har något med det jag pratar om att göra. JAG påstår att polisen trakasserar några personer i min närhet och det handlar ju inte om brist på resurser. Om de har så jävla dåligt med pengar behöver de ju inte åka från ett landskap till ett annat för att bevaka personer som rör sig ute vid en viss tid på dygnet. För det är det (bl.a) de påstår att de stoppar folk för. För att de är ute sent :) Säkert;) Ni som tycker att jag överdriver när jag berättar om polisens agerande har uppenbarligen inte sett det jag har sett. Däremot sitter jag inte här och tror att jag vet svaret på alla frågor som rör polisen och deras arbete och har heller inte lust att svara på hur de eller tullen ska agera för att inte diskriminera någon. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 03:04 | |
![]() | caughtbock Polisen är ingen perfekt myndighet. Hur pass bra känner du dina nära, kanske berättar dem inte hela sanning för dig. Polisbevakning är en del av arbetsuppgiften, kanske är det resurslöseri just i dem fallen du nämner, men ofta kan det ge resultat eller verka förebyggande. | |
| Peppet | 2009-08-27 03:09 | |
![]() | Svenska folket har utan protester delat med sig utav sina surt förvärvade skatteslantar till så kallade "flyktingar" under lång tid, utan motprestationer eller krav. "Flyktingen" har ivrigt tagit emot pengarna utan att skämmas för sig och ställer ständigt nya krav på särbehandling pga vidskeplighet, kultur med mera. Skulle jag som immigrant se min landsmän bete sig på detta vis skulle jag skämmas skorna av mig. Skulle min avkomma bete mig på detta vis skulle en rejäl läxa utdelas, gång på gång tills det går in i skallen. Jag växte upp med nerlagd fritidsgård, nerlagd sportverksamhet, nerlagd vårdmottagning, nerlagt bibliotek. Allt detta utan att ha tråkigt och ett behov av att förstöra andras ägodelar samt kasta sten. Fantasi och vilja kallas det. Något som tyvärr många kulturberikare verkar sakna. Rasismen, ja vardagsrasimen mot den ljushyade, etniska svensken är vardagsmat i dagens samhälle. Jag har blivit rånad, misshandlad, bedragen på pengar, kallad svennebög, kallad svennehora, vad glor du på svenne, av kulturberikare. Det som händer på Hisingen kommer sprida sig till alla städer i hela sverige i takt med att en viss %-andelen av befolkningen i staden består av kulturberikare. Som det ser ut nu med Sveriges invandringspolitik kommer denna utveckling aldrig att stoppas. Att tro att gulligull och samtal med batik-socionom-kvinnor kommer förändra läget är naivt och enfaldigt. | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:09 | |
![]() | Jag vet allt jag behöver veta och ja, det är verkligen resursslöseri. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 03:11 | |
![]() | Men alltså du tror alltså att dem på arbetstid frivilligt trakasserar folk i din närhet enbart för nöjes skull, eller för att tillfredställa sina rastistiska föreställningar. Det i sig är en ganska allvarlig anklagelse och jag tror att du får svårt att styrka den. | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:13 | |
![]() | "Jag har blivit rånad, misshandlad, bedragen på pengar, kallad svennebög, kallad svennehora, vad glor du på svenne, av kulturberikare." Rasism är fel, från vilket håll det än kommer. Synd att du har så dåliga erfarenheter av invandrare. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 03:14 | |
![]() | Polisen kan inte utgå ifrån samma perspektiv som dig" jag känner dem jag vet dem är schyssta" principen utan dem måste agera profesionellt. | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:18 | |
![]() | "Men alltså du tror alltså att dem på arbetstid frivilligt trakasserar folk i din närhet enbart för nöjes skull, eller för att tillfredställa sina rastistiska föreställningar. Det i sig är en ganska allvarlig anklagelse och jag tror att du får svårt att styrka den." Nej, jag har ju faktiskt frågat dem. :) De stoppar alla bilar som är ute och rör sig på natten eftersom det är rutin. Sen ber de även medpassagerare om legitimation eftersom de kan vara efterlysta. :) BS på hög nivå. Sen brukar de även stå och spionera på en bakom ett hörn eller åka efter en med polisbil från en stadsdel till en annan. Detta antar jag är för skojs skull när de har gjort det 50 ggr och aldrig hittat nåt smaskigt;) | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 03:19 | |
![]() | "Rasism är fel, från vilket håll det än kommer. Synd att du har så dåliga erfarenheter av invandrare." Så det är fel att dra generaliseringar byggt på egna dåliga erfarenheter vad gäller invandrare. Men du tar ju dig själv friheten att generalisera polisen. Kan jag skönja lite dubbelmoral här? | |
| Peppet | 2009-08-27 03:22 | |
![]() | Jo det är synd! Jag vill bara avsluta med en klyscha som i detta sammanhang gör sin sak. "Respekt är ingenting man får, det är någonting man förtjänar." Detta ordspråk verkar inte finns i länderna söder/sydost om europa. | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:26 | |
![]() | "Så det är fel att dra generaliseringar byggt på egna dåliga erfarenheter vad gäller invandrare. Men du tar ju dig själv friheten att generalisera polisen. Kan jag skönja lite dubbelmoral här?" Jag har inte sagt att ALLA poliser är dumma i huvudet. Det finns poliser som beter sig som riktiga avskum och andra som är hur schyssta som helst, precis som det finns både trevliga och avskyvärda invandrare. Så JA, det är fel att dra alla invandrare över en kam eftersom det finns idioter överallt. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 03:32 | |
![]() | caughtblock: Jag har inte sagt något annat, men din allmänna uppfattning om polisen har du gjort ganska klart tidigare i tråden, byggt på dina egna erfarnheter, alltså en generalisering. Såvida du inte har erfarenhet av alla poliser i Sverige. Du kan inte applicera dina egna generaliseringlagar när det passar dig. Skulle du däremot kunna styrka det med en oberoende källa att polisen arbetar inneffektivt och diskriminerande då har du ju iallafall lite kött på bena. Så var har du dina källor? | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:38 | |
![]() | Jag har inte sagt att jag har erfarenhet av alla poliser i Sverige. Tråden handlar om Backa och jag diskuterar polisen i Backa. I tidigare inlägg har jag skrivit om deras arbete som närpoliser och vad jag tyckte om det, det var inte negativt. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 03:38 | |
![]() | mobil.svt.se/svt/jsp...en dly=true Här hittade jag en källa t.ex där brottsoffer med utländsk bakgrund löper 11-14 % större risk att få sin polisanmälan nedlagd än brottsoffer med svensk bakgrund. Se så underbart det är när man styrker sina teser med källor istället för att bara använda känsloargument. | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:45 | |
![]() | Men vad är det du vill jag ska styrka? | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 03:48 | |
![]() | topic är HisingBacka - Det nya Rosengård. Så du förstår ungdomarnas agerande i Rosengård, på grund av att du och dina i din närhet har haft dåliga erfarenheter av polisen i Backa som enligt dig utfört omotiverade nattliga kontroller på förbipasserande, däremot är dina erfarenheter av närpolisen i Backa goda. Wow försöker förstå hur du resonerar inte så lätt. | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:50 | |
![]() | Jag anser att polisen i Backa arbetar ineffektivt många gånger och vet att de är diskriminerande eftersom det är uppenbart. Varför ska jag behöva styrka detta med en j*vla artikel? Jag har ju varit med om det, hur mer äkta får det lov att bli? | |
| caughtbock | 2009-08-27 03:52 | |
![]() | "Så du förstår ungdomarnas agerande i Rosengård" Jag har aldrig ens nämnt Rosengård i den här tråden. Aldrig. "däremot är dina erfarenheter av närpolisen i Backa goda." Goda och goda, jag sa att det var ett fint initiativ. | |