Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 19 792 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
JonasPia | 2010-05-24 10:09 | |
![]() | Var inte det under samma tid som man hade fondue?? 80 talet...kan ha fel men jag vet att vi körde mycket camembert och fondue när äldsta barnet var nyfött, i slutet på 80- talet alltså.-) | |
Satyra | 2010-05-24 10:11 | |
![]() | Ska ru hänka och tjacka glarre på tjorren (ska du följa med och köpa glass på kiosken) Haru käka blängsylta (sa man till någon som tittade på en för länge) Shyrrebyrre, Lyllos, Glajjer, Hajjaru Hanba, honba, dåba, viba, liksom, asså, miffo, Sure Baby och Jävla märla är uttryck som i min stad (inom Stockholms län) kom senare. De två sistnämda uttrycken använder jag fortfarande. ;-) Minns min allra första dag i Sverige (flyttade hit från Finland strax innan jag fyllde 7 år). Stod på gården och en granntjej kom och stirrade på mig en stund, varpå hon sa "Ska du hänka mig hem?" Jag som hade finska som modersmål men kunde finlandssvenska fattade absolut ingenting av detta hänka. | |
felstavad | 2010-05-24 10:16 | |
![]() | levde inte då så jag har inga direkta starka minnen, men jag kan tro att de som levde då hade skoj :) | |
Satyra | 2010-05-24 10:26 | |
![]() | felstavad - Framför allt var vi så skönt befriade från dagens ytfixeringshysteri och prylmani. Och vi var inte involverade i de vuxnas värld och våndor på samma vis som ungar verkar vara idag. Det är jag mest glad över - och sorgsen över när jag ser hur det ser ut idag. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-24 10:43 | |
![]() | blängsylta . . . haha, just det! | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-24 11:03 | |
![]() | "Glosoppa" då, är det från den tiden? | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-24 11:06 | |
![]() | Järnspikar också! | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-24 16:43 | |
![]() | Vi sa "farbrorn" till män vi inte kände. Det gör man väl inte idag längre. :D | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-24 16:44 | |
![]() | Haha, nu säger de precis "farbror doktorn" i filmen "Kullamannen" som mina barn tittar på. :D | |