Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lNickel | 2009-11-30 17:32 | |
![]() | nettan23 det är din åsikt precis som jag har min och jag sätter också Punk här | |
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-11-30 17:33 | |
![]() | Pingiskillen 2009-11-30 17:29 "Jättebebis" Resultat 1 - 10 av ungefär 6 430 vid sökning efter jättebebis. (0,16 sekunder) Aaahahahaha! Sluuuta! :D | |
| nettan23 | 2009-11-30 17:34 | |
![]() | *mörkrädd* | |
| micro113 | 2009-11-30 17:40 | |
![]() | Fast Nickel har ju rätt -- per definition är ni andra generations invandrare -- dvs Miss Yocos barn, och ni. Det är ju en definition som inte han har kommit på -- den får ni jaga myndigheterna om. I tredjegeneration -- med två svenska föräldrar - räknas man svensk i statistiken. Det är väl dessutom ganska sällsynt att andra generationens invandrare själva definierar sig som svenska -- ingen i min släkt gör det, och ingen av mina kollegor har gjort det. Tvärtom skulle jag vilja påstå att de oftast är mycket noga med att poängtera sitt andra ursprung. | |
| salty | 2009-11-30 17:42 | |
![]() | Tycker tråden är helt meningslös. Om man INTE kallat Zlatan svensk, det hade varit rasistiskt, men att vi kallar en kille uppvuxen i Malmö för svensk, är väl inget konstigt alls? Sen att han har utländskt påbrå är det ju ingen som förnekar heller, men vad spelar det för roll? | |
| salty | 2009-11-30 17:45 | |
![]() | Haha Nickel, var kom det Europeiska in i bilden? Din var nog den mest patetiska argumentationen kring nationalitet jag nånsin stött på! En person med europeisk härkomst kan alltså kallas svensk, men inte en utomeuropeisk? Vad är det för magisk gräns som Europa utgör? :D :D Inte ens om du syftar på kulturella och religiösa skillnader så är ju verkligen inte europa en bra ihopklumpning. | |
| pefl | 2009-11-30 17:47 | |
![]() | Vad räknas Kungen in i för kategori ? | |
| vulcan | 2009-11-30 17:49 | |
![]() | Min farmor var produkten av en från Ryssland invandrad far och en mor som härstammade från Tyskland. Förutom att hon hade ett utseende som inte stämde med gemene sverigedummokrats syn på det "typiskt svenska" så var hon i mina ögon lika svensk som exempelvis den där fjanten Jimmie Åkesson. Ja egentligen mer, för hennes kunskaper i det svenska språket, svensk historia och svensk kulturtradition överglänste garanterat 99,9% av de människor som ändå brukar berömma sig att "värna om de svenska traditionerna" och liknande skitprat. Naturligtvis var hon också präglad av sina föräldrars ursprung, på samma vis som det också till viss del format mig som till övriga 75% kan visa upp en härstamning som även bör tillfredställa sverigedummokratiska onanidrömmar. Men det ena utesluter inte det andra, eller behöver åtminstone inte göra det. Annat än i überförenklade korkskalleresonemang förstås. | |
| micro113 | 2009-11-30 17:53 | |
![]() | Nickels resonemang om Europa missade jag - och förstår inte riktigt logiken i - vill jag tillägga. | |
| nettan23 | 2009-11-30 17:56 | |
![]() | Jag är väl isf andra generationens invandrare och kallar mig inget annat än svensk! | |
| lNickel | 2009-11-30 18:01 | |
![]() | nettan23 men andra generationens invandrare var väl inte svenskar eller hur va det? eller äsch orkar inte sitta och argumentera, hursom jag bryr mig inte så mycket vilken nationalitet vilken person bär men zlatan är inte svensk, han är svensk medborgare men inte svensk, det va det tråden gick ut på | |
| Trixxie | 2009-11-30 18:04 | |
![]() | NEJ! Det var inte det tråden gick ut på. Tråden går ut på att (om man är invandrare eller barn till invandrare) i MEDIA så kallas man som svensken när man gör något bra och när man gör något dåligt så kallas man för invandraren. | |
| lNickel | 2009-11-30 18:09 | |
![]() | Men å andra sidan är tidningarna väldigt försiktiga att gå ut med att det är invandrarrelaterade brott. | |
| micro113 | 2009-11-30 18:15 | |
![]() | Nickel Fast å andra sidan, vad spelar det för roll -- ett brott är ett brott, och skadan är väl lika stor eller liten oavsett vem som begått brottet -- så vad är syftet med att media skall skriva ut etnicitet om de specifikt skall gå ut med signalement? | |
| micro113 | 2009-11-30 18:16 | |
![]() | Om de INTE specifikt skall gå ut med signalement -- skall det stå. | |
| lNickel | 2009-11-30 18:18 | |
![]() | Jo men om en invandrare gör något dåligt hängs han inte ut menade jag, om han nu inte vill. | |
| Tribal Tech - Ej medlem längre | 2009-11-30 18:18 | |
![]() | Orkar inte kolla om detta har påpekats nånstans - men Zlatan är ju vad jag förstår FÖDD och uppvuxen i Malmö. Den som trots detta hävdar att han är något annat än helsvensk måste anses ha rasistiska idéer. | |
| Skuldsatt | 2009-11-30 18:20 | |
![]() | "Men å andra sidan är tidningarna väldigt försiktiga att gå ut med att det är invandrarrelaterade brott." Finns det några faktiska bevis på detta? Bland flashbackmedlemmar ses det här som en vedertagen sanning, men jag förstår inte hur det blev så - jag tycker svenska tidningar är jävligt försiktiga med att gå ut med uppgifter i största allmänhet, vilket etnicitet förrövaren än har. | |
| Mimikryp | 2009-11-30 18:28 | |
![]() | Jag håller fullständigt med TS i trådens ursprungsinlägg. (Jag har inte läst resten av tråden.) | |
| lNickel | 2009-11-30 18:30 | |
![]() | Jag har inga rasistiska idéer och jag anser fortfarande att han är invandrare. Jag är flashbacksmedlem så jag sållar mig väl till dem antar jag. | |