Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-12-02 22:44 | |
![]() | Jo ett: "Det är inte optimalt att cancerpatienter med två veckor kvar att leva blir anmodade att söka jobb." | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:47 | |
![]() | Minta: Vad var fel? Brasklappen ''svårt'' framför sjuka? Hur definierar du de tre vanligaste sjukskrivningarna -- depression, ångestsyndrom och övdrig psykisk sjukdom? Lindriga? | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:48 | |
![]() | monew: Dina tre, fyra senaste inlägg till mig är förmodligen gränsfall, i alla fall enligt den nya mouche-doktronen. Hur som helst så hjälper du inte ditt lag, vet du... | |
| monew | 2009-12-02 22:49 | |
![]() | vilket lag? och jag tycker du har verkat sur på senaste jaap, du brukar inte vara såhär. | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:52 | |
![]() | monew: jag missunnar ingen lite hederligt trashtalk, men det måste vara med lite humor. ingen fattar ju referenserna till amningen här... och för att återgälda: om du är den jag tror du är så brukade du vara roligare. | |
| Minta | 2009-12-02 22:54 | |
![]() | Ja, jag menar allvarligt sjuka och döende personer. De sjukdomar eller tillstånd du nämner lämpar sig nog ofta bra för rehabilitering och arbete. Allt det övriga var fel. Det är inte jag som stämplar en person som sjuk, en person som är dödssjuk i cancer är väl sjuk? Oavsett vad jag tycker. Hur kom alla andra diagnoser in? Jag har inget egenintresse av att folk ska leva på bidrag eller klassas som sjuka, men i de fall vi talar om, eller jag talar om, är det självklart. Det krävs bara lite empati och inlevelseförmåga. Allt annat är omoraliskt. | |
| monew | 2009-12-02 22:55 | |
![]() | jaha ok, men alla vet att du har barn. jag tycker ju bra om dig men du har varit väldans aggressiv senaste 2 dagarna. annars fortsätt med tråden: | |
| upan | 2009-12-02 22:55 | |
![]() | Minta och Jaap klarar inte av att se från den andres perspektiv, ryssbrud för en parallell diskussion om Jaaps sexliv och Yoco passar på att spotta på dem hon inte tycker om när tillfälle ges. Och detta kommenterar jag. Dårhus är vad det är. | |
| monew | 2009-12-02 22:55 | |
![]() | håller med minta i alla trådar | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:57 | |
![]() | Den här tråden påminner om en personalfest som spårat ur. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:59 | |
![]() | Och nu kan du bara lägga av med att applicera DINA tarvliga avsikter på oss andra, upan. | |
| monew | 2009-12-02 22:59 | |
![]() | ja håller med yoko | |
| monew | 2009-12-02 23:00 | |
![]() | och pingis verkar kul | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:05 | |
![]() | hahah pingis =) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:09 | |
![]() | Aha, så det var slut på festen nu då? :/ | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:10 | |
![]() | Med mig?? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:10 | |
![]() | - Och jag som ville dansa några varv till.... :/ | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:12 | |
![]() | Minta, du tycker alltså ungefär så här: ''Svårt sjuka och cancersjuka ska och har, efter ett års sjukskrivning, möjlighet till fortsatt sjukpenning på 80 procent utan bortre parentes. De som inte är så svårt sjuka har 75 procent på två och ett halvt år. För de som lämnar sjukförsäkringen efter denna tid och är fortsatt sjuka ska heller inte gå över till arbetsförmedlingen som andra ska. De som står under vård och behandling - eller är psykiskt sjuka - och vars hälsotillstånd faktiskt kan försämras av att delta i en arbetsintroduktion, de ska bli bedömda att vara kvar i sjukförsäkringen.'' (Husmark-Pehrsson) Du vill få den här tråden till att handla om att vissa (typ jag? alliansen?) tycker det är moraliskt rätt att svårt cancersjuka utförsäkras. Men egentligen är det ingen som tycker det. Du går till storms mot det du tycker är en dålig politik med tillrop som ''medmänsklighet'', mer pengar till de fattiga, flexiblare syn på svårt cancersjuka, fast egentligen så är redan lagstiftningen rent krasst på din sida. Du sätter upp en straw man som du och dina betasystrar kan spy galla över, men era små upprop till moral bara en tafflig populism och politisk desorientering. Problemet är kommunikationen från läkare till försäkringskassan. Det var problemet på 90-talet och det är problemet nu. Nya radikala tag måste tas. | |
| upan | 2009-12-02 23:13 | |
![]() | Minta, du utgår från dessa fall där en person som bara har några veckor kvar i livet tvingas skriva in sig på arbetsförmedlingen. I mina öron låter det helt orimligt. Om inte annat kan ju en anhörig då ta sig till arbetsförmedlingen och säga till om att den det gäller inte kan närvara då han/hon ligger med morfinpump på hospice. Jag skulle gärna vilja ha ett konkret fall att utgå ifrån. Något som verkar rimligt. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:15 | |
![]() | Jaap: Och indoktrineringen av handläggarna som arbetar på FK inte att förglömma. | |