Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 586

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Baphomet_ - Ej medlem längre2010-02-08 00:21
Antal inlägg: 505

"Skyttar är tydligen katastrofala i förhållanden rent generellt... =S"

dom borde väl inte ha så svårt att träffa rätt?

Tanten M - Ej medlem längre2010-02-08 00:22
Antal inlägg: 5126

Jag skrev bara tecknen i Google o så kom det upp som ett val.

Tanten M - Ej medlem längre2010-02-08 00:22
Antal inlägg: 5126

Men det är ju den jag kommer in på...

bostonchick2010-02-08 00:24
Antal inlägg: 571

Hahahaha, men detta måste jag ju få en kommentar på Satyra!
Jag- kräfta- är enligt din gamla sida KATASTROF på samtliga plan med min man- vädur! :-D
Trodde att vi var en rätt okej mix enligt astrologin, men se så fel jag har...
Lustigt nog är vi gifta på elfte året och jag skulle inte benämna oss som katastrofala ihop, trots att vi är urtyper av våra respektive tecken.

BrokenString - Ej medlem längre2010-02-08 00:28
Antal inlägg: 1682

Vet inte om jag tror så jättemycket på astrologi Satyra, till en viss del kanske.
Men när det gäller flirtighet så är nog min man den minst flirtiga som jag nånsin varit ihop med:-)

Satyra2010-02-08 00:30
Antal inlägg: 4561

bostonchick - Vädur och Kräfta är ju ingen idealisk kombination heller, men som sagt- allt går med vilja och tålamod. ;-)

KRÄFTAN - Vatten - Styrs av planeten Månen.

Vattnets natur är att vara lättpåverkad, känslig och negativ.

Nyckelord: Minne, hem, antikvitet, föda, föräldraskap, tidvatten.

Färg - Violett Metall - Silver Stenar - Mossagat och smaragd.

Romantiska och varmhjärtade med stort behov av att sköta om andra. Impulsiva och möjliga att påverka. Stor känslighet och omtanke, vilket kan övergå i överkänslighet och självömkan. Kräftor är otroligt hemkära och de älskar sina närmaste med fel och brister och tål inte att någon kritiserar dem. Kan utåt sett verka hårda och självsäkra, men är i själva verket känsliga och extremt lättstötta.

Satyra2010-02-08 00:30

Generellt kan man säga att man ska para ihop:

VATTENTECKEN - Kräfta, Skorpion, Fisk
inom sin egen grupp och/eller med:
JORDTECKEN - Stenbock, Oxe, Jungfru
som också kan blandas inom sin grupp.
_________________________ __________

Och samma med:
ELDTECKEN - Vädur, Lejon, Skytt
inom sin egen grupp och/eller med:
LUFTTECKEN - Vattuman, Tvillingen, Vågen
som också kan blandas inom sin grupp då.
_________________________ __________

Att alltså blanda vatten eller jord med eld eller luft är ingen bra idé eftersom det ena kväver/förgör det andra helt enkelt. ;-)

Satyra2010-02-08 00:37

Tanten M - Ok, har inte testat att googla på det men trodde ärligt talat inte jag hade de gamla sidorna kvar på nätet ens. hehe
Och nej, det är inte samma sida som min nuvarande som jag länkade till nyss. Den du länkat till går till ett gammalt swipnetkonto - min nya har jag på eget domän. ;-)

bostonchick - Mm, men det där utgår ju ENBART från soltecknet, vilket är ett extremt generaliserande av astrologi. Ska man få klarhet i exakt hur ni astrologiskt passar måste man gå in i detaljanalyser på HELA horoskopbilden. :-) Men ni har ju tydligt redan visat ATT ni passar ihop så ... ;-)

BrokenString - Nej, jag tar inte astrologin på blodigaste allvar heller längre - även om jag, efter de år jag faktiskt djupdök i ämnet som en tok måste erkänna att detaljerade horoskop ÄR svåra att nonchalera riktigheten i - men KUL är det emellanåt hur som helst. :-)
Och det är ju bra då, att ditt Lejon inte följer det typiska Lejonbeteendet på den punkten. ;-)

regression2010-02-08 00:37
Antal inlägg: 1563

Jag är Fisk -- märks det på mina inlägg månne?

Satyra2010-02-08 00:41

Tanten M - Hm, mysko, när jag nu testade att Googla på det viset så fick jag inte alls upp min gamla swipnetsida - inte på de tre första sidorna som jag orkade kolla i alla fall. :-O

regression - Förlåt, måste erkänna att jag inte helt lagt på minnet hur dina inlägg ser ut, (har nog inte läst så många heller vad jag kan minnas ...) så jag kan inte svara på det, tyvärr. :-/

Nasty Nimrod2010-02-08 00:47
Antal inlägg: 1063

Jag har iofs sett andra sidor där skyttar sägs fungera någorlunda i relationer, så länge det inte är med vattentecken... =S

Satyra2010-02-08 00:48

Tror inte jag lagt in text om Fisken än va?!? ...

FISKARNA - Vatten - Styrs av planeten Neptunus.

Känslomässig, intuitiv och negativ.

Nyckelord: Rytm, vätskor, flytande, abstraktion, flykt, mystik, sömn, onaturlighet, skådespeleri, meditation och förevändning.

Färg - Sjögrön Metall - Tenn Stenar - Krysolit och månsten.

En sann romantiker och en god älskare. Sätter alltid partnern i första rummet. Naiv och fantasifull. Fisken är helt uppfylld av känslor. Anpassningsbar, vänlig och blid. Lättrörd och alltid lika angelägen att hjälpa andra. Anpassar sig till omgivningen i så hög grad att han ibland uppfattas som utan egna åsikter. Trots att många Fiskar är dagdrömmare, lever de ett helt och fullt liv genom att följa sin intuition och lyckas också kanalisera den på ett konstruktivt sätt. Känsligheten gör att de ofta utsätts för faror och onda aningar, vilket gör att de ofta känner sig ängsliga och lätt blir deprimerade.

Satyra2010-02-08 00:50

Nasty - Du ska nog inte ta den där parastrosidan jag har på så stort allvar - Klart att Skytten passar ihop med andra tecken, men som sagt - inte med jord och vatten, utan med luft och andra eldtecken. ;-)

dracena2010-02-08 01:46
Antal inlägg: 459

Väduren: a loud, overconfident, aggressive thug with way too many Y chromosomes and a will of titanium-clad granite.

Oxen: a stubborn, sybaritic, rutbound bully, fuelled by dull resentment and an insatiable love of money.

Tvillingen: an unreliable, rougish sociopath with a light finger and the attention span of a hyperactive mayfly.

Kräftan: a grumpy, secretive,passive-aggress ive grudge-hoarder, with bipolar mood swings and a positive genius for pointless worrying.

Lejonet: a vain, arrogant, condescending solipsist with imperial longings and an all-pervasive addiction to unconditional sycophancy.

Jungfrun: a peevish, hypercritical analretentive, with an obsession for sterile perfectionism and a pedantic fetish for detail.

Vågen: a vain, shallow, petulant spendthrift with an unerring eye for style over substance and a lifelong dedication to the
quest for an easy meal ticket.

Skorpionen: an obsessive, possessive manipulator with an unquenchable lust for power and a penchant for degradation.

Skytten: a reckless, tactless, obnoxious oaf, with a morbid fear of restraint and an addiction to losing your shirt.

Stenbocken: a cold, cruel, petty-minded slave driver with an unsuspected yet unquenchable ambition and an addiction to tightfisted penny-pinching.

Vattumannen: a chilly, detached, eccentric loner, with perverse voyeruristic habits and a shard of ice in your heart.

Fisken: a slippery, manipulative, unreliable reality-dodger with delusions of adequacy and an addiction to sentimentality and self-destruction.

från "Blame your planet" av Stella Hyde. Från beskrivningen av boken: " We´ve all read the sickly-sweet platitudes about our astrological signs: how Librans are great peacemakers and Scorpios have a wee bit of an aggressive streak. Let´s be honest. Nobody really buys that story."

Jag orkade inte översätta, men till er som har tagit åt er: astrologi är "arsegravy", ni som går på det har lockats av de positiva beskrivningarna.

Nasty Nimrod2010-02-08 03:12

Dracena: Det är skrämmande hur bra det stämmer!

Nasty Nimrod2010-02-08 03:33

Beskrivningarna börjar alltså med "You are...", jag blev litet förvirrad över "your" i beskrivningarna.

ramsay - Ej medlem längre2010-02-08 07:56
Antal inlägg: 9204

hihi, enligt den där länken är jag en katastrof tilsammans m oxen. vänskap, sex och förhållandenkatastrof. vilket faktiskt stämmer det m när jag summerar:)

Satyra2010-02-08 11:25

dracena - "ni som går på det har lockats av de positiva beskrivningarna."

Ja det är nog lättare att ta till sig de bra egenskaperna som tillhör varje teckenbeskrivning, men det är väl högst mänskligt och inget nytt under solen med det?!! ;-)

apbur2010-02-08 11:28
Antal inlägg: 9699

"Naiv och fantasifull. Fisken är helt uppfylld av känslor. Anpassningsbar, vänlig och blid. Lättrörd och alltid lika angelägen att hjälpa andra. Anpassar sig till omgivningen i så hög grad att han ibland uppfattas som utan egna åsikter."

Jag och regression i ett nötskal. :)

Dyslekso2010-02-08 11:30
Antal inlägg: 8945

Haha! Ja, det är precis så man tänker på er.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?