Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 49 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-16 23:35 | |
![]() | Haha vilken underbar tråd! Jag älskar "original" :D Det finns en man på bussen, som kanske inte är sådär jätte mysig dock, men det är lite komiskt ändå. Han sätter sig alltid vid någon tjej... Han kan stanna mitt i gången och kolla in nån och sedan gå vidare..för att kolla in nån annan haha. Hans bästa raggningsreplik är: vad är klockan? Han är läskig, för han kan flytta sig också. En gång hade jag väskan brevid mig och han gick förbi mig. Jag drog en suck av lättnad, för det är inte kul att få han brevid sig. Efter några sekunder kom han tillbaka (jag satt ganska långt fram i bussen så jag såg inte) och skulle absolut sitta brevid mig! x) | |
apbur | 2010-03-16 23:49 | |
![]() | Larvbrud, jag skulle nog tvekat om det var ett relativt okänt original. Att berätta om kändisarna i Stockholm city eller centrala Göteborg känns inte lika avslöjande. Jag kan dock hålla med om att det är väldigt lågt att skratta eller spela förvånad när man träffar psykiskt störda människor. Jag har sett folk som varit psykotiska ute bland folk, det är väldigt beklämmande att se hur andra pekar och skrattar på avstånd. Hur de förfäras över den sjukas språk eller liknande. Jag kan samtidigt tycka att det är väldigt mänskligt och humant att låta originalen få finnas till, helt på deras villkor, så länge de inte själva tycks fara illa. Det tar ett tag att bli accepterad som "original" och jag ser nog det som något positivt. Acceptansen i Göteborg är inte lika hög som exempelvis i Stockholm. Vi ger hellre våra original en giftinjektion och sopar upp dem lagom till våren. På landet och i glesbygden brukar väldigt många vara lustiga. Där är toleransen väldigt hög. En by utan en byfåne är ingen by. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 23:58 | |
![]() | apbur: Kan hålla med om att vissa kanske redan är storkändisar och att det inte spelar någon roll. Samtidigt blir det lite av en guidebok för oss som inte bor i Sthlm och Göteborg. | |
kermis | 2010-03-17 00:15 | |
![]() | Var Fredrik och Filips 100 höjdare med Sveriges skönaste människor förolämpande, häcklande eller något annat? Jag tycker att tråden andas liknande positiva vibbar som det programmet. Det är ju lite mer hyllning än nåt annat. Vi pratar om färgklickar i en grå vardag, tycker jag... | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2010-03-17 01:33 | |
![]() | "Jag har sett folk som varit psykotiska ute bland folk, det är väldigt beklämmande att se hur andra pekar och skrattar på avstånd. Hur de förfäras över den sjukas språk eller liknande." alla har rätt att vara störda. | |
apbur | 2010-03-17 01:39 | |
![]() | carlmartin, om någon säger att du är ohyfsad, brukar du då hävda din rätt att få vara störd? Nåja, jag blir inte förvånad. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2010-03-17 02:06 | |
![]() | det beror på om jag håller med om att jag uppför mig ohyfsat. om jag inte gör det hävdar jag att jag inte vet bättre. kallar någon mig störd för det hävdar jag min rätt att uppträda som jag tycker passande. om jag tycker att jag gjort något som jag ångrar ber jag om ursäkt och bjuder på middag hemma hos mig. varken mer eller mindre. det jag menade i mitt förra inlägg var att de som pekar finger åt sjuka människor kanske inte är helt friska. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2010-03-17 02:12 | |
![]() | alltså, det kan vara svårt att avgöra vem som är mest störd - den som är sjuk eller den som pekar finger. så jag vände lite på det och hävdade att alla har rätt att vara störda. tyckte det var kul. gagagagagagg *biter mig i handen och dreglar* | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2010-03-17 02:15 | |
![]() | blev du förvånad nu? | |
Nea - Ej medlem längre | 2010-03-17 02:20 | |
![]() | Krister i Sandviken som för det mesta står bredvid någon väg med sin kundvagn full med skräp, han säger inget utan står bara och tittar. Han är en del av staden, funnits så länge jag kan minnas. | |
eid - Ej medlem längre | 2010-03-17 07:02 | |
![]() | Där jag bor har vi leggingsmannen. Han glider runt i supertighta bomullsleggings och en röd täckjacka hela vinterhalvåret, på sommaren varierar han mellan två, tre långa linnen. Han är nere på stan, gärna nära ica, precis hela dagarna och hetsröker och går snabbt. Absolut inte otrevlig eller hotfull på nåt vis, han bara finns där. Det är ingen transsexuell känsla över honom, han verkar bara gilla färgglada överdelar att hänga på stan och leggings! | |
ankabarn | 2010-03-17 08:19 | |
![]() | på torget där jag jobbar har vi en kvinna som går runt med sin katt i barnvagn och pratar babyspråk med den och den har en nalle som håller den sällskap i vagnen:) hon e klockren | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-17 10:54 | |
![]() | Kermis: Håller absolut med om det. Skillnaden med höjdarna var att de själva ställde upp och kunde tala för sig själva. Här kan de inte komma till tals. Fanns ett oerhört stort intresse för höjdarna vilket nog var på gott och ont. För en del var de hjältar. För andra som såg programmet var de värda förakt för sina sjuka vanor. Har sett att kvinnan som tände sexuellt på föremål kallades äcklig och sjuk till exempel. | |
Summer Wine - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:42 | |
![]() | Om jag står på torget och betraktar med förvåning, beundran, medkänsla, hat mm. på en unik person som avviker av massan, kan någon stå där invid och glo på mig och kanske undra om jag har rymt från någon sluten avdelning efter en lång tids vistelse där, efterson jag är så ovan med folk i vanligt samhälle (som faktiskt är unika var och en) och känner mig osäker och bortkommen och bara glor och noterar. | |
Summer Wine - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:43 | |
![]() | RYMT - inte rytm | |
Summer Wine - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:44 | |
![]() | På något sätt är man ju "bortkommen" eller missanpassad, om man gör så stort nummer av människors unika drag, som man gör i detta tråd. | |
Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:57 | |
![]() | Carl-Martin: Nä, man är inte störd om man pekar och glor på de som sticker ut, man är bara ouppfostrad och oartig. Dra inte ner människor med funktionshinder på samma nivå som okunniga idioter är du snäll. I Malmö finns en kille, oftast snäll och trevlig, som går runt med en docka i en barnvagn som om det vore en bebis. När äldre tanter på bussen går fram för att gulla och upptäcker att det bara är en docka blir de ofta äcklade och sätter sig så långt bort som det går. Fjortisarna som fnissar åt detta är i dina ögon alltså "störda" och inte bara ouppfostrade små skitungar? | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:57 | |
![]() | Kan hålla med lite om det, Summer Wine. Jag gillar själv att tala om dårarna i min by, fast då talar jag både gott och illa om dem och dåre går att applicera på de flesta så... Man borde vara medveten om att det är ryktesspridning när man pekar ut folk, oavsett om det man säger inte är elakt menat. Det är inte ovanligt att kufar blir misstänkta för brott. Så är det för en del av originalen här. Man bör vara försiktig med att spä på bilden av någon som otillräknelig eftersom det i många avseenden inte är en fördel att vara det. | |
Dyslekso | 2010-03-17 12:03 | |
![]() | Men ge er nu. "Hat" och "förakt" - vad är det för idéer ni har om folks (i den här tråden åtminstone) inre? Väderkvarnsslagsmål är vad det är. | |
Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-17 12:04 | |
![]() | Förut när jag bodde i Skövde så fanns det en hemlös kille som "sover i lekplats"stuga". Han ropar alltid hej alla elaka människor varje gång han ser en människa går förbi. | |