Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Baphomet_ - Ej medlem längre2010-03-23 12:07
Antal inlägg: 505

"jag vet exakt hur allt fungerar i trafiken, för jag har körkort! och det är bara jag som har införskaffat det på korrekt sätt, alla andra har fått det i sitt happy meal"

ElectricEye - Ej medlem längre2010-03-23 12:26
Antal inlägg: 3604

En del tror jag har köpt det på Buttericks.

nettan232010-03-23 12:52
Antal inlägg: 4086

Onödigt javisst men håller med till viss del

Hemma hos oss får man slänga sig ut vid övergångsstället för att komma över, varpå bilen stannar 2 mm från en.

Testade för "skojs skull" att bara stå vid övergångsstället för att se om ngn stannade, det körde förbi bil efter bil, efter 5 minuter stannade en kvinna för mig. :O

Mamik2010-03-23 13:26
Antal inlägg: 278

Testade du att söka ögonkontakt med förarna av bilarna?
Det är märkligt hur många som bara ställer sig vid övergångsställen och har man stannat tillräckligt många gånger till ingen nytta, så slutar man om man inte får ögonkontakt.

När jag kom till Köpenhamn och fick veta att cyklister har företräde, blev jag orolig att de skulle agera likadant. De gjorde de inte, danskar har tydligen lärt sig folkvett och söker ögonkontakt.

Gångtrafikanter och cyklister är ju också de som skadas mest vid en kollision, så det borde vara självbevarelsedrift.

Bitte - Administratör2010-03-23 13:28
Antal inlägg: 24221

Det handlar väl om ett samspel mellan förare och fotgängare, i alla lägen

Bitte

carlmartin - Ej medlem längre2010-03-23 14:09
Antal inlägg: 4590

risotto - "I övrigt så behöver du inte vara orolig för att mitt eventuellt dåliga humör en viss dag ska drabba dig till så vida du inte är en person likt denna taxichaufför. "

jag kan också ha en dålig dag.

Tess 082010-03-23 18:11
Antal inlägg: 18003

Du har en mycket underhållande inställning, Risotto...
Jag skrattar gott när jag läser det du skriver :)
Alla som kliver under när en bil kommer är tydligen "vek" och gjord av bomull och inte som du som gillar att ha en stake i dig!! Jag tror du får ondare...

Du kör ofta med att vi inte känner dig, men om man sammantar en massa olika inlägg som du skrivit om friluftsliv, kampsport och vad det nu är så har man ändå en uppfattning om dig.
Jag skulle kunna säga att du har rätt kort stubin! Du verkar inte heller ha samma spärr som flertalet har då du (enligt dig själv) slagit bucklor i bilar osv... Många är vi nog som inte skulle ha gjort det, skulle nog inte vilja lägga så mycket av min energi på en sån sak.

Och angående det jag skrev.. ALLT hände, förutom att jag körde på henne och fick lov att tvätta bilen :)
Hon gick där och då tänkte jag på Risotto och då blev det helt plötsligt en rätt komisk situation :D

bj-olle2010-03-23 19:29
Antal inlägg: 3350

alltså jag får ju erkänna trots allt skitsnack jag smort tråden med att jag sympatiserar med att risotto stod kvar. jag lever för det mesta i det passivt-aggresivas förlovade land av social smidighet och vita halsdukar från tibet, där man kan vara som folk, va, men som en klok gubbe sa: "man vill ju inte dö som den som var den".

bj-olle2010-03-23 19:30

usch jag tillochmed skriver på stockholmska nuförtiden. tur att jag flyttade...

Charleymar2010-03-23 19:52
Antal inlägg: 109

löjl

waliop2010-03-23 19:56
Antal inlägg: 203

man väljer sina fajter...eller inte tydligen.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-24 00:21
Antal inlägg: 3069

Speed, jag har aldrig sagt att jag inte såg bilen komma, jag såg den och ansåg att den gjorde fel och stod kvar för att statuera ett exempel, jag hoppas att jag sabbade chaffisens dag rejält.
Om du nu väljer att för den här sakens skull gå ut och fota utanför Konsum i Håla så har du tagit det hela på allt för stort allvar. Om alla i Håla vet allt om alla så är jag glad att säga att jag är inflyttad och med tiden också kommer att vara utflyttad. Vet du vart jag bor också eller?
Ja, ja det är väl något värt att folk noterar vem man är vilket inte är ömsesidigt, jag har inte tidigare noterat dig och det du skrivit på forumet. Kanske vet jag vem du är om jag skulle se dig på byn men antagligen inte. Det är få i denna bygd som jag intresserar mig för.

Tess, din gumma är ljusår från denna situation om hon var ute på vägen och traskade. Inte anledning nog att köra på henne men nog var hon på fel ställe allt.

carlmartin, ja och? alla har vi bättre och sämre dagar.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-03-24 00:28
Antal inlägg: 3451

Det nya bältet inom kampsport heter WBF (world beta forum)
I ena skogsbrynet "täljkniven"Risotto
Och direkt från Köpenhamnsgettot Calmartin det levande grässtrået.

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-24 09:04
Antal inlägg: 318

Bara en jävla idiot står kvar framför en bil "bara för att statuera exempel"!!!

Du ser alltså bilen och står kvar ändå? Är inte det någon form av uppsåt i så fall? Du har alltså i uppsåt att förstöra för en yrkeschaufför genom att blockera hans väg för att DU anser att han inte ska köra där?
Från början hävdar du att du inte kunde komma undan pga snövallar och högar, för att du hade lågskor och för att det var så ont om plats... Nu säger du att du med vett och vilja ställde dig i vägen för att statuera exempel?

Jävligt trovärdigt att ändra sig hela tiden!

Först oskadd, sedan skadad
Först kunde du inte komma undan, sedan ställde du dig i vägen med berått mod.

Ps:Klart jag vet var du bor!

Probs - Ej medlem längre2010-03-24 09:45
Antal inlägg: 4

Kan bara hålla med speedwagon.
Vilken normalt funtad männska säger att han eller hon hoppas att ha sabbat en annan persons hela dag när den personen enbart gör sitt arbete? Totalt vrickat beteende som antagligen får en hjärnskrynklare att gnugga händerna av förtjusning.
Ja tillåter mig att betvivla sanningshalten i detta och vore jag ägare till ett taxibolag i de trakterna så skulle jag kopiera denna farsartade rövarhistoria. Inget stämmer överhuvudtaget och att medvetet skada ett företags renommé är ajabaja.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-24 09:54
Antal inlägg: 3069

Speedy, du lägger lite väl mycket värde i taxichaffisens status. Jag har inte ställt mig i vägen för bilen utan jag har låtit bli att flytta på mig för en bil på ett ställe där jag har företräde, kan du inte förstå skillnaden?
Som det ser ut nu när du skriver så vrider du till det hela så att det ska passa dig och hur du ser på situationen utifrån ditt arbete, jag undrar föresten vad din arbetsgivare tycker om att du sitter på beta och skriver i forum på arbetstid?

Jag tror förövrigt att jag vet vem du är, dumt att sitta och spy grejer över andra och avslöja sig själv om vem man är i Håla.

_Rebella_ - Ej medlem längre2010-03-24 10:01
Antal inlägg: 38

Risotto du är bara inte sann, man kan inte hävda sin rätt på det viset som du gör,, och när jag tänker vidare så är du jägare med,, hmm undrar om du verkligen är rätt person att ha jaktlicens med ditt homöt och brist på kontroll

bj-olle2010-03-24 10:53

jäkla tur att du inte stod ivägen för bilen för att du tecknade av muhammed som rondellhund eller fostrade dina söner till krig, för då hade det tagit hus i helvete!

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-24 10:56
Antal inlägg: 1682

Det risotto gjorde måste jag anse vara urbota dumt och enbart provocerande.
Men man får ändå inte glömma vad människan i bilen gjorde. Det tyder på ännu mera dumdristighet anser jag. Att välja med flit att köra på någon med förklaringen "du flyttade inte på dej" får i alla fall mej att se otäcka bilder framför mej. Vem blir nästa offer som inte hinner undan för bilen?
Det ska ju knappast räcka som ursäkt att få köra på någon.

Bilar är hårda saker, människor mjuka.

Mouche - Administratör2010-03-24 10:56
Antal inlägg: 24193

Nu räcker det med förolämpningar och trams.

Flera inlägg raderade.

Mouche

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?